fd.Elhojtok
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Nu HAR jag ju ett val mellan dubbdäckshoj och biltemasommardäckshoj. Idag blev det dubbfritt, vilken ska jag ta imorrn?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så pass? Det såg mindre ut, men jag mätte inte. Dubbfritt, höll på att gå omkull två gånger trots att jag tog det försiktigt.4 cm puder.
Att dom lata jävlarna inte kan cykla då!Äntligen snö. Olyckligtvis lyckats undvika det denna vinter fram till idag.
Problem med Roslagsbanan så en väldans massa biltrafik genom Danderyd. Gött att cykla förbi.
Oväntat halt där snön blivit modd.
Men i förorten var det kallgrader och bättre fäste.
Hamnade bakom en herre med Ice Spiker Pro. Hade inte en chans i kurvorna.
Det kan ha varit 2 cm också. Jag mätte inteSå pass? Det såg mindre ut, men jag mätte inte. Dubbfritt, höll på att gå omkull två gånger trots att jag tog det försiktigt.
Samma här, Ice spiker 29", -14 grader..Härlig vinterpendling i morse, feta dubbdäck så gick som på räls.
Lite svajigt med slicks idag. Håller tummarna för att sopsaltarn hinner ut innan jag ska hem.
Snyggt @zodah tror du är en elitpendlare av rang.Skulle köra lugnt/distans till jobbet. Men fick en en hetsare som skulle köra om hela tiden. Så jag blev ju såklart lite triggad. Kränkte tillbaka över Västerbron.
Training Peaks säger 400 W (NP) i 45 sekunder. Bra för att vara mig.
1986 i januari bytte jag jobb. -25 eller kallare i slutet på månaden. Vad jag minns så har det inte varit en så kall vecka i Stockholm sen dess, cykel var inte att tänka på.Det var kallt v.6 1985.
Visa bilaga 750846
Saknar sånna smällar. När fettet i styrlagret trögar till sig och airtrim-masken betalar sig.1986 i januari bytte jag jobb. -25 eller kallare i slutet på månaden. Vad jag minns så har det inte varit en så kall vecka i Stockholm sen dess, cykel var inte att tänka på.
Jaja, du får tänka på att jag har dubbeldubb :-)Satte på slicksen och, eftersom ni tjatar om Västerbron och Strava, satte sen dagens snabbaste tid på Västerbron. :-)
Du får flytta neråt mot nueva estockholmo , götelaborg eller ännu värre malmoeSå less på denna var-annan-dag-vinter. Nu är det regn igen. Insjunken halkbekämpning, i den packade snöskorpan. Glatt så det förslår! Skitväder.
Snyggt, I love it!Satte på slicksen och, eftersom ni tjatar om Västerbron och Strava, satte sen dagens snabbaste tid på Västerbron. :-)
Kan meddela att det är tjockt med folk även på morgonen åt det hållet.Angående den berömda Västerbron så upplever jag det som lite tuffare konkurrens på vägen hem när man kommer från Södermalms hållet (Västerbron - N segmentet menar jag).
Varför jag upplever det så vet i sjutton. Kanske jag som är vek alternativt att folk har mera bråttom hem vs till jobbet. Sedan är väl Västerbron - N segmentet ett par hundra meter längre och suger därför ut lite mera kraft ur en.![]()
Låter som att det blev en lång dag på kontoret!Cyklade in till kontoret vid lunchtid. Underbart med klarblå himmel, +6 och medvind. Motvinden på hemvägen störde inte med solen i ansiktet.
Det var alldeles lagom länge jag stannade på kontoret tycker jag. Två möten på tre timmar. Varför göra mer än nödvändigt?Låter som att det blev en lång dag på kontoret!