Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Verkar som att det gått ganska bra trots allt, hoppas att det bara är skrubbsår. Jag blev påkörd förra året och hade fick några skrapsår och hade ont i armbågen efter olyckan men tänkte att det är ju bara normalt efter att man trillat. När jag två månader efter olyckan besökte husläkaren för att det kändes som att något satt löst i armbågen var husläkaren inte lika imponerad utan var ganska tydlig med att det var fel och att jag borde sökt upp sjukvård direkt. MAO kan vara bra att känna efter lite och sen faktiskt gå till lättakuten för att kolla att allt är ok.Påkörd imorse vid övergångsställe av bil som svängde ut ur rondell. Han höll så låg hastighet att jag trodde han höll på att stanna men det gjorde han inte. Aldrig råkat ut för det förut så det var en ny upplevelse. Bilen höll rätt låg fart och jag blev påkörd från sidan och hamnade på marken. Fick förarens kontaktuppgifter. Upptäckte ett skrapsår under ena knäet, men annars inga skador verkar det som, lite ont i vänster fot också. Vad ska man hålla koll efter? Slog inte i huvudet iaf.
Jag fattar! Ska vara noga med att hålla koll. Hade du ont i armbågen hela den tiden?Verkar som att det gått ganska bra trots allt, hoppas att det bara är skrubbsår. Jag blev påkörd förra året och hade fick några skrapsår och hade ont i armbågen efter olyckan men tänkte att det är ju bara normalt efter att man trillat. När jag två månader efter olyckan besökte husläkaren för att det kändes som att något satt löst i armbågen var husläkaren inte lika imponerad utan var ganska tydlig med att det var fel och att jag borde sökt upp sjukvård direkt. MAO kan vara bra att känna efter lite och sen faktiskt gå till lättakuten för att kolla att allt är ok.
Nja hade ett stort skrubbsår på armbågen som tog större delen av smällen, så att det gjorde ont ett tag var naturligt men när det inte gjorde ont längre men jag kunde känna att något var knasigt så gick jag till läkaren. Nu har jag typ en bråskbit el nått som sitter lite löst men enligt läkaren inget som de kommer göra något åt. Men känner av den varje dag :)Jag fattar! Ska vara noga med att hålla koll. Hade du ont i armbågen hela den tiden?
Jag kraschade ju för 2.5 år sen efter att ha väjt för en bil som ”höll ut” åt mitt håll när hen skulle göra en u sväng och med facit i hand så hade det tydligen varit ”bättre” om jag krockat med bilen så att det kunde gått på bilens försäkring för det tog lång tid innan jag kom rätt i vårddjungeln och dåligt med ersättning från AFA var det oxå så se till att göra en anmälan och att det förhoppningsvis går på bilens försäkring……Vad jag har förstått kan det oavsett skadeläge vara bra att få det dokumenterat att en skada har skett. Om det senare upptäcks problem som kan härledas till ett speciellt tillfälle så KAN det spela roll för försäkringsfrågor.
Om man cyklar omkull till och från jobbet är det jobbets försäkring som ska kicka in (om jag fattat rätt) En kollega vurpade på isfläck i höstas och då var det jobbet som täckte skador.
Men om du blivit påkörd, som i detta fall, så är det bilistens försäkring som belastas. (även om du var på väg till jobbet)
Om du senare får problem och olyckan inte finns dokumenterad så är det dina egna försäkringar som gäller.
Länken gäller AFA, vet inte om det finns fler bolag med andra regler.
![]()
Vad får jag för ersättning för cykelskada?
Om du drabbats av arbetsoförmåga på grund av att du cyklade omkull, kan du få ersättning för kostnader som till exempel läkarvård och läkemedel. Läs mer här.www.afaforsakring.se
Som andra sagt redan, anmäl till ditt försäkringsbolag även om du inte behöver någon ersättning idag. Då finns det dokumenterat om du får besvär längre fram som kan vara relaterat.Påkörd imorse vid övergångsställe av bil som svängde ut ur rondell. Han höll så låg hastighet att jag trodde han höll på att stanna men det gjorde han inte. Aldrig råkat ut för det förut så det var en ny upplevelse. Bilen höll rätt låg fart och jag blev påkörd från sidan och hamnade på marken. Fick förarens kontaktuppgifter. Upptäckte ett skrapsår under ena knäet, men annars inga skador verkar det som, lite ont i vänster fot också. Vad ska man hålla koll efter? Slog inte i huvudet iaf.
Ja såhär års kan det vara olika klimatzoner på morgonen och eftermiddagen/kvällen :)För övrigt måste jag lära mig titta ut innan klädval och inte bara lita blint på termometern på morgonen. Kokt i morse...
Bra draft!Hamnade bakom en timmerbil på grusvägssträckan. Kände inte behovet av att kränka bilen utan låg försiktigt bakom.
Skönt att känna att cykel-benen börjar komma fram efter vinterdvalan.
Kan bara hålla med , hade tre grader imorse och 17(+Ja såhär års kan det vara olika klimatzoner på morgonen och eftermiddagen/kvällen :)
Fint väder men det kunde tagit slut vid korsningen Götgatan/ folkungagatan står längst fram vid trafikljuset , det blir grönt hinner ta ett par tramptag sen smäller det , såg inte bilen förrän jag låg på backen den skulle uppenbarligen till höger på folkungagatan….
Ont i kroppen, handlederna, axeln, knäet är värst men tur i oturen det är det vänstra den här gången![]()
Ajaj, sjukt trist att läsa att du blitt påkörd. Hoppas du är tillbaka fort och kryar väl !Fint väder men det kunde tagit slut vid korsningen Götgatan/ folkungagatan står längst fram vid trafikljuset , det blir grönt hinner ta ett par tramptag sen smäller det , såg inte bilen förrän jag låg på backen den skulle uppenbarligen till höger på folkungagatan….
Ont i kroppen, handlederna, axeln, knäet är värst men tur i oturen det är det vänstra den här gången![]()
Det pågår vägarbeten, så det är för tillfället bara en fil för bilister, till vänster om cyklande.Visa bilaga 763196
Är det här du menar? Och om jag förstår det hela rätt (antar att du var i cykelfilen) så är det någon som står för att köra rakt, och sedan mejar ner dig genom att svänga höger ändå?
Visa bilaga 763196
Är det här du menar? Och om jag förstår det hela rätt (antar att du var i cykelfilen) så är det någon som står för att köra rakt, och sedan mejar ner dig genom att svänga höger ändå?
Tråkigt att höra, hoppas att det inte är några allvarligare skador! Krya!Fint väder men det kunde tagit slut vid korsningen Götgatan/ folkungagatan står längst fram vid trafikljuset , det blir grönt hinner ta ett par tramptag sen smäller det , såg inte bilen förrän jag låg på backen den skulle uppenbarligen till höger på folkungagatan….
Krya!Fint väder men det kunde tagit slut vid korsningen Götgatan/ folkungagatan står längst fram vid trafikljuset , det blir grönt hinner ta ett par tramptag sen smäller det , såg inte bilen förrän jag låg på backen den skulle uppenbarligen till höger på folkungagatan….
Ja fast högerfilen är avstängd pga bygge men exakt där ja.Visa bilaga 763196
20årig hen på väg till stallet i pappas bil….Var det en cyklisthatare eller drogfyllerist?
Eller bara en oj jag såg dig inte?
Ok så den gamla vanliga hoppsanbilisten då…20årig hen på väg till stallet i pappas bil….
Hen sa : jag hade ju grönt…..Ok så den gamla vanliga hoppsanbilisten då…![]()