Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
”Några femhundringar” , jo jag tackar jagPromenadpendling efter att jag upptäck hål i slitbanan. Kom ca 2km innan innan innerslangen punkade. Borde tagit av och vikt några femhundringar som skydd. #notetoself #cashisking
Asfalten inte klar på väg hem, men maskinerna var borta och det gick att cykla iaf.Även Uppsala var grått och fuktigt. Två avvikelser att rapportera:
Pga punka på pendlaren efter gårdagens tantgympa på Friskis och Svettis så lånade jag sonens sjuväxlade gubbcrescent. Den kändes trög och trist, delvis pga för låg sadel.
Asfaltsläggning vid Upplands nation gjorde att jag fick avvika lite från ordinarie rutt
/J
Ja det gäller att ha kontanter. När en pundare skar sönder mitt däck (och slang) i Cph nyligen :( så hade jag turligt nog någons visitkort i fickan som fick duga.”Några femhundringar” , jo jag tackar jag![]()
Är det ok att ropa trampa! eller öka! i de situationerna? Eller är man för framfusig då?Trevlig pendling, men blir trött på rapha-gubbarna som gör dumma omkörningar och svänger in så tätt att jag måste bromsa för att inte klippa deras bakhjul.
Också förstår jag inte varför dom kör om ifall dom sen ska cykla långsammare än mig?
Direkt när han svänger in för kort framför hjulet: ”Vaffanculo! Mille grazie, grazie mille!” i kombination med några upprörda handrörelser.Är det ok att ropa trampa! eller öka! i de situationerna? Eller är man för framfusig då?
Ah, la tactique Parisienne.Alternativt plocka bakväxeln.. en liten knuff in med den mot ekrarna, så är avståndet fixat!
Alternativt plocka bakväxeln.. en liten knuff in med den mot ekrarna, så är avståndet fixat!
Snuskgubbe. BläHärlig morgon! Lugn zen-cykling! Blev omcyklad av en ung tjej - hon ställde sig upp på pedalerna och verkligen visade rumpan efter omcyklingen! Blev lite distraherad faktiskt. Väldigt fin rumpa dessutom...
Kan hålla med om att sista meningen blev lite väl porrig. Med det sagt så vet vi ju alla(?) att evolutionen/Vår Herre påkallar positiva reaktioner på tjejrumpor. Hand upp den som aldrig sett en snygg rumpa. Så snuskgubbe-åsikten var det nog inget konstigt med. Yttrandefriheten är det annorlunda med. Den är ju begränsad.Snuskgubbe. Blä
Korta dagar där du bor, i Stockholm är det bara förmiddag ännu :)Motvind och fint väder till jobbet. Hem började det skymma vackert. Nästan stiltje, fullmåne och blanka vatten. Två katter, en älg och en hare (som tappat vinterpälsen) hann jag notera.
Skrev om GÅRDAGENS pendling. :)Korta dagar där du bor, i Stockholm är det bara förmiddag ännu :)
Grattis! Lokalen avgör vilket påhugg man väljer. Själv tog jag ett som ligger 4 mil från bostaden, lite väl vågat men det gick bra i dag iaf. Inget personbästa slogs dock.Ny pendlingsväg österut; Örbyleden etc. Rena rama spenaten jmf med hornstull-västerbron- träsket. Men mötte något som liknade en bilkö i Krökarängen. Kanske tweakar rutten lite.
Vilken otur du hade med vinden!Typ stiltje i morse och medvind på vägen hem ,
en bra början på veckan!![]()