Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om det är quick-release bakaxel skulle jag dubbelkolla att hjulet verkligen sitter där det ska. Eller kan en eker ha gått?Nu låter bakbromsen som att den skrapar vid varje rotation men bara när jag frihjular? Någon som vet vad som hänt?
Det är thru axle. Ska klämma lite på ekrarna.. surt e d iaf oavsett.Om det är quick-release bakaxel skulle jag dubbelkolla att hjulet verkligen sitter där det ska. Eller kan en eker ha gått?
2 mil enkel väg drar jag nog gränsen. Men då ska det mer eller mindre vara cykelbana eller små landsvägar hela vägen.Hur lång pendlingssträcka kan vara okay eller när börjar det bli för långt? Förstår att svaret varierar, men vad anser just du?
Sträcka är väl egentligen som vanligt ganska irrelevant, tidsmässigt så känns allt över timmen (enkel väg) som lite överkurs.Hur lång pendlingssträcka kan vara okay eller när börjar det bli för långt? Förstår att svaret varierar, men vad anser just du?
Det var ett sätt att se på det - total pendlingstid per vecka. Tack för att du delade med dig.Sträcka är väl egentligen som vanligt ganska irrelevant, tidsmässigt så känns allt över timmen (enkel väg) som lite överkurs.
Det blir runt 10h/vecka pendling vilket kan vara riktigt bra men för en stadsbo inte lika kul med cykelbanor/omledningar mm där kvaliteten på cyklingen blir skit ffa vintertid (egen värdering).
25-30 km landsväg/grusväg hade varit mumma.
1 timme enkel väg är nog min smärtgräns. Det torde motsvara ca 2 mil med min feta kroppp och svaga ben.Hur lång pendlingssträcka kan vara okay eller när börjar det bli för långt? Förstår att svaret varierar, men vad anser just du?
Du skulle kunna testa andra alternativa fortskaffningsmedel i din plötsligt uppkomna situation: skateboard, inlines, pogostick, styltor, .. Prova varje 4-5 ggr och skriv upp tiderna! :-)Promenadpendling idag pga ett litet sittsår. Skönt väder men fan vad det tar tid att gå halvmilen istället för att cykla. Funderar på att dra fram herrcykeln för att ge rumpan variation under återhämtningen.
Blev cykel idag vilket gick bra men annars kul idé haha. Svårt att vinna över cykeln dock, som tar halva tiden mot SL till exempel.Du skulle kunna testa andra alternativa fortskaffningsmedel i din plötsligt uppkomna situation: skateboard, inlines, pogostick, styltor, .. Prova varje 4-5 ggr och skriv upp tiderna! :-)
Stå-cyklingsträning!Blev cykel idag vilket gick bra men annars kul idé haha. Svårt att vinna över cykeln dock, som tar halva tiden mot SL till exempel.
Som du upptäckte är det ju fruktansvärt långsamt och tråkigt att gå längre sträckor. Det är få som uppskattar promenaden som fortskaffningsmedel. De allra flesta måste samtidigt sysselsätta sig med att lyssna på något i hörlur och/eller frenetiskt svajpa på sin mobil.Blev cykel idag vilket gick bra men annars kul idé haha. Svårt att vinna över cykeln dock, som tar halva tiden mot SL till exempel.
Sen blir det ofta samma runda och då blir det ännu värre. Jag gick 3km (enkel) till jobbet i ett par år tills jag kom på att cykla är grejen.Som du upptäckte är det ju fruktansvärt långsamt och tråkigt att gå längre sträckor. Det är få som uppskattar promenaden som fortskaffningsmedel. De allra flesta måste samtidigt sysselsätta sig med att lyssna på något i hörlur och/eller frenetiskt svajpa på sin mobil.
14 minuter 21 sekunder idagSnabb
Tar vanligtvis 20 minuter till kontoret, närmare 15 idag.
Jag var visserligen ute o klättrade på förmiddan så hade inte uppskattat regn just då, men sen ca 13 har jag kunnat ställa mig i skyfall och bara njuta! Men jag har inte sett antydan till regn idag, och det borde vara bara några km bort från dig. Lyllo dig!Kollade ut genom fönstret och solen sken. När jag kom ut så duggade det och när jag satte mig på cykeln slog nån på duschen och himlen öppnade sig. Folk gömde sig under broar men det var varmt så jag cyklade vidare. Behövde bara cykla en kilometer innan jag var ut ur regnet. Tio minuter senare hade fartvinden torkat kläderna så det snabba skyfallet märktes knappt.
Cyklade om en snubbe som vapeade på en el-sparkcykel, såg inte coolt ut men luktade blåbär när jag rullade förbi :)Så lugnt på pendlingen nu. Tror jag såg 5 cyklister på hela sträckan.
Körde om en cyklist uppför Tranebergsbron som rökte en cigarett. Kan nog vara första gången jag ser det.
Cigg-i-munnen-cyklister är annars ett starkt vårtecken!Så lugnt på pendlingen nu. Tror jag såg 5 cyklister på hela sträckan.
Körde om en cyklist uppför Tranebergsbron som rökte en cigarett. Kan nog vara första gången jag ser det.