Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är den där "mer än vanligt" som är spännande :)Känns som jag upprepar mig:
Lite sval men fin morgon med dimma på fälten i Söderort.
En del folk ute men inga konstigheter som stod ut, inte mer än vanligt iallafall
En snabb koll i kommentarsfälten visar att du spådde rätt…oohhhh, kommentarerne till den artikeln kan få internet att explodera faktiskt
Har hojat sen -89, var det inte till och med lite mindre läskigt då när cyklisterna inte var ihopklämda på ofta halvdana cykelbanor? Blandtrafik innanför tullarna ftw men det lär inte hända...Det är den där "mer än vanligt" som är spännande :)
Jag tror att man ökar sin tolleransnivå en del. Pratar med folk på anställningsplatsen som funderar på att cykla till jobbet men tycker det ser för läskigt ut när de ser folk cykla i stan. Jag upplever inte det som ett problem, men har ändå cyklat i stan sen typ 1993 eller något sådant. Då fanns det knappt cykelbanor, har för mig att jag cyklade Hamngatan och Sveavägen till Olof Palmes gata :)
Kan inte upphöra att förvånas över modet hos alla ninjor. Skum morgon och blöta vägbanor, då syns man inte mycket...Bilist med väjningsplikt stannade för mig men missade uppenbarligen att det kom en till cyklist en bit bakom. Plåtskador och blåmärken. En killgissning är att en bidragande orsak var att alla inte insett att lampsäsongen är här.
Kan inte upphöra att förvånas över modet hos alla ninjor. Skum morgon och blöta vägbanor, då syns man inte mycket...
Eftersom jag inte vill kalla det ignorans eller ren dumhet...Kanske var det också ironiskt menat? Jag är för en halvljuslag för cyklar :)Varför tror du det är mod?
Jag kör med nån mindre modell från Cat Eye. Köpte ett extra fäste så jag kan använda den på båda cyklarna.Vad har folk för belysning? Jag använder nu såna där små dioder med gummiband man surrar fast. Letar efter något som har ordentliga fästen man klickar fast lampan i när man ska cykla och har USB-C för laddning. Cyklar enbart på upplysta vägar, stad och förort, så behöver ingen massiv lumen. Någon som har tips?
Allright. Människor är kända för att kunna ta idiotiska beslut... För egen del har jag på cykelbanorna upplevt mer incidenter med bländare och irrationella beteenden än svartklädda (och blinklysen)Eftersom jag inte vill kalla det ignorans eller ren dumhet...Kanske var det också ironiskt menat? Jag är för en halvljuslag för cyklar :)
Köp gärna en som följer StVZO-standard, så du inte bländar medcyklister, alt bländar av lampan själv med en liten keps på lyset.Vad har folk för belysning? Jag använder nu såna där små dioder med gummiband man surrar fast. Letar efter något som har ordentliga fästen man klickar fast lampan i när man ska cykla och har USB-C för laddning. Cyklar enbart på upplysta vägar, stad och förort, så behöver ingen massiv lumen. Någon som har tips?
Vad har folk för belysning? Jag använder nu såna där små dioder med gummiband man surrar fast. Letar efter något som har ordentliga fästen man klickar fast lampan i när man ska cykla och har USB-C för laddning. Cyklar enbart på upplysta vägar, stad och förort, så behöver ingen massiv lumen. Någon som har tips?
Lidl hade ju ett par ok lampor för ngn vecka sedan. Kan ju ligga i ngn extrapriskorg nu.Vad har folk för belysning? Jag använder nu såna där små dioder med gummiband man surrar fast. Letar efter något som har ordentliga fästen man klickar fast lampan i när man ska cykla och har USB-C för laddning. Cyklar enbart på upplysta vägar, stad och förort, så behöver ingen massiv lumen. Någon som har tips?
Jag gillar det här forumet. Om det där hade stått i "Cyklistbubblan" på facebook hade koncensus varit att man inte behöver lampor på cyklar utan bilister måste köra så långsamt att det inte kan hända. (Därmed inte sagt att det är idioter som kör bil)Bilist med väjningsplikt stannade för mig men missade uppenbarligen att det kom en till cyklist en bit bakom. Plåtskador och blåmärken. En killgissning är att en bidragande orsak var att alla inte insett att lampsäsongen är här.
Vad har folk för belysning? Jag använder nu såna där små dioder med gummiband man surrar fast. Letar efter något som har ordentliga fästen man klickar fast lampan i när man ska cykla och har USB-C för laddning. Cyklar enbart på upplysta vägar, stad och förort, så behöver ingen massiv lumen. Någon som har tips?
Till skogs kör jag en Magishine Monteer 8000 på styret och en Magishine MJ-900S på hjälmenTog ur luft igår och är nere på 2-ish bar men tror det är lite för skumpigt för min smak. Det sväljer ojämnheterna bättre på vägarna men jag studsar ju hel vilt på sadeln (ja, jag behöver stå oftare).
Annars var det som vanligt en underbar tur på min nya rutt på väg till jobbet. Dags för starkare lampor snart. Vad köper vi till en mtb som går i skogen?
Hata bländare och blinkare. Nu är det höst och de dyker upp som svampar... Men förutom irritation, vad blir det för incidenter av bländ och blink?Allright. Människor är kända för att kunna ta idiotiska beslut... För egen del har jag på cykelbanorna upplevt mer incidenter med bländare och irrationella beteenden än svartklädda (och blinklysen)
Bländare är ju trafikfarliga. Särskilt dårarna med megalumenpannlampor. Blink stör mig inte särskilt om det inte bländar.Hata bländare och blinkare. Nu är det höst och de dyker upp som svampar... Men förutom irritation, vad blir det för incidenter av bländ och blink?
Fast hellre det än stealtharna man möter kl halv sex på morgonen som cyklar/kör på fel sida , även trimmade elscootrar( ej hyresmaskinerna för de har ju lyse).Hata bländare och blinkare. Nu är det höst och de dyker upp som svampar... Men förutom irritation, vad blir det för incidenter av bländ och blink?
Ouch, hoppas du mår ok!Högersvängande bilist i korsning. Jag hade grönt på cykelpassagen. Bilisten hade precis släppt fram en elsparkcykel och missade mig när han körde fram. Slog i knät, men verkar inte vara så farligt. Fick skjuts hem av påköraren.
Visa bilaga 797918
Nu blev jag lite avis måste levla upp när det gäller alt pendling hem...Tänk vad vackert det kan vara med alla färger på vägen hem från jobbet. Blev en kortare omväg på 20 km isf mina normala 7km.
Visa bilaga 797984
Cyklar du oxå söder om stan (sthlm)? Jag börjar misstänka att det fortfarande är vänstertrafik där.. Två dagar i rad nu som varit nära krock för min del..Det var många cyklister idag, jag brukar nästan inte se någon på sträckan jag cyklar ute i förorten tidigt på morgonen. Vilket har gjort att jag inte behöver anpassa mig eller tänka på någon annan. Jag var idioten idag helt enkelt och cyklade om på högersidan två ggr. De kanske inte heller skulle legat längst till vänster på cykelbanan men den ena hade nog inget val.
Till jobbet tar jag oftast samma väg som är ca 7 km. Den är inte närmast men jag behöver inte korsa så många vägar eller rondeller.Nu blev jag lite avis måste levla upp när det gäller alt pendling hem...