Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Visst saknar jag optimal kadens men annars är det no looking back, så himla skönt. Antar att navet rasar inom några månader, det är väl knappast samma proffspendlar-grade på Nexus som ett vanligt hjul med fint baknav och med drivlina man kan byta regelbundet. Men för vanliga cyklister som inte tar i så mycket så håller ju planetväxelnav i decennier.Jag hatar kedjeväxeln på pendelcykeln.
Kanske borde söker efter något med en navväxel.
Kort minne. Vintern började sent så inte lång vinter. Men bra vinter!Hmmm, är det bara jag, eller har det varit en lång vinter....?
Jag tror det är fler jobb i norrort/city baraLagt märke till att det är betydligt fler som cyklar över Västerbron från Södersidan (Hornstull) jämfört med andra riktningen. Ska vi tolka detta som att det är fler pendlare i söderort?
Tycker ändå det var "hyfsat" mycket folk för att vara såpass bistert kallt, folk kanske börjar vänja sig? Nu cyklade jag iofs inte idag utan veckans löppendlings-pass (vilket jag roat mig med ca ett halvår) men mötte även lite löpare.
Då blir det så småningom folktomt på Söder. Läge att köpa en tom lägenhet nu då?Lagt märke till att det är betydligt fler som cyklar över Västerbron från Södersidan (Hornstull) jämfört med andra riktningen. Ska vi tolka detta som att det är fler pendlare i söderort?
Tycker ändå det var "hyfsat" mycket folk för att vara såpass bistert kallt, folk kanske börjar vänja sig? Nu cyklade jag iofs inte idag utan veckans löppendlings-pass (vilket jag roat mig med ca ett halvår) men mötte även lite löpare.
Exakt så. Solna strand, Sumpan, Arenastaden, Kungsholmen, City. mfl .Jag tror det är fler jobb i norrort/city bara
Ja, en rätt enkel förklaring.Exakt så. Solna strand, Sumpan, Arenastaden, Kungsholmen, City. mfl .
Åt andra hållet, jag vet inte, Söder, LIljeholmen, Västberga, Älvsjö (?) Tror det är färre arbetsplatser.
Eller massa söderpendlare som avskyr skepps/munkbron/slussen så mycket att de väljer vägen över västerbron istället?Ja, en rätt enkel förklaring.Sedan är det ju så att många av pendlarna "norrifrån" fortsätter i rikting mot stadshuset istället för just över Västerbron (där jag reagerat på att det är massvis med fler pendlare söderifrån). Kan nog även finnas vissa pendlare som avskyr Västerbron så mycket att de istället trixar sig vidare till Södermalm via Gamla Stan & Slussen.
Hehe, ibland kollar jag på dagsresultatlistan också.Hamnade i den undre halvan av stravas dagresultatlista på nästan alla segment på hemvägen. Vart är pendlarkarriären på väg???
Jag undrar om jag någonsin blivit myggbiten under cykelpendlingen.. Men, såklart, med minusgrader minskar risken ytterligare! :-)-16 i gryningsljus. Härligt! Fick inte ett enda myggbett.
Mina Shimano vinterpjuck håller på att falla i bitar efter lång och trogen tjänst!Nya shimano vinterpjuck invigda. Fast bara -5 idag, så inget riktigt test.
Visa bilaga 816174