Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Cyklade till jobbet för 1a gången på länge. På hemresan promenerade jag med med cykeln över ett övergångsställe med ljussignal. Hann väl halvvägs innan en lirare i en gammal skåpbil körde mot rött. Mos av cykeln men klarade mig med lite blessyrer. Harry haffa hämtade killen o jag har lite plåster på mig...
Plats: spångavägen.
Fy tusan. Folk i den här stan är så satans überstressade. Tur att du klarade dig något sånär helskinnad.

Idag blev det snärtig pendling på racern. Jag blev omkörd redan i skolbacken i Helenelund av en av de trimmade elcyklisterna som jag ser rätt ofta. Kände mig så pass pigg i benen att det borde gå att komma ikapp i nedförs- och plattåkningen förbi Silverdal och Sörentorp. Jag fick slita rätt hårt och ta några rejäla tuggor av styrlindan, men långsamt närmade jag mig och strax innan Överjärva var jag ikapp. Sen skiljdes våra vägar strax därefter.

Har nu haft hostattacker första halvtimmen på jobbet efter all kalluft jag drog i mig. Men det var det värt 😎

Gick konstigt fort imorse. Medvind?

Njuter lite extra dagar som idag, ljummet väder och sol gör mycket. Mina billiga CHPO glajjer har nu fått en spricka som kommer döda dem inom kort. Är det värt att punda ut för Oakleys eller liknande
I mitt elitpendlarkit ingår ett par fotokromatiska från Ali. Funkar året runt i alla förhållanden. 41,27kr är också en fördel eftersom glasögon tenderar att bli repiga och gå sönder oavsett märke.

Snygg och snabb pendling trots mycket packning pga anledning. Skönt att pendla in vid 9, lite lugnare.

Bilagor

• IMG_9924.webp
    IMG_9924.webp
    106.9 KB · Besök: 15
I mitt elitpendlarkit ingår ett par fotokromatiska från Ali. Funkar året runt i alla förhållanden. 41,27kr är också en fördel eftersom glasögon tenderar att bli repiga och gå sönder oavsett märke.

Snygg och snabb pendling trots mycket packning pga anledning. Skönt att pendla in vid 9, lite lugnare.
Bra tips! Har kört ett annat par genomskinliga från CHPO som ”vinterglajjer”/när jag cyklar när det är mörkt.

Nu har tyvärr mina trotjänare dött. F

I övrigt så känns det som alla njuter av vädret, kul att flera är ute på cyklar!

Bilagor

• IMG_5426.webp
    IMG_5426.webp
    320.4 KB · Besök: 16
Tillbaka
Topp