Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Pendlingen hem. Fin utsikt

Bilagor

• IMG_20260811_163135392.webp
    IMG_20260811_163135392.webp
    1.5 MB · Besök: 10
Inte min pendling, ledig idag så jagvtog mig ut till Ekerö för lite mil i sadeln, men andras pendlande. Ner för Tranebergsbron, mot stan, trodde på fullt allvar att jag skulle dö. Hela tiden. Hallå, idioter, vafan gör ni. Cyklister på damtrallor i dubbla, tredubbla led, i telefon, blicken i backen eller i skyn på jakt efter solförmörkelsen…… helt sjukt!

Tips. Undvik Gamla stan/Slussen. Festival på nya torget. Kaos!!

Inte min pendling, ledig idag så jagvtog mig ut till Ekerö för lite mil i sadeln, men andras pendlande. Ner för Tranebergsbron, mot stan, trodde på fullt allvar att jag skulle dö. Hela tiden. Hallå, idioter, vafan gör ni. Cyklister på damtrallor i dubbla, tredubbla led, i telefon, blicken i backen eller i skyn på jakt efter solförmörkelsen…… helt sjukt!

Ja den kan dra åt helvete.

Kan bara hålla med dig om den där ”festivalen” på morgonen funkar det men hempendlingen tar jag via norrmälarstrand Västerbron å liljeholmsbron eftersom de bygger å jävlas på munkbrosidan oxå 🤪

Blev ingen hempendling idag, kom ut låste upp cykeln, konstaterade att det var fan i mig punka. Började gå hemåt, kom förbi en väns hus, han var ute och kunde köra mig hem.

Slet av bakdäcket, stort jävla hål i slangen. Så nu har jag hängt på min sadelväska igen med reservdelar... Så nu lär jag väl inte få punka igen?

Men imorgon är en ny dag 😄

Tillbaka
Topp