Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Måste missat det med bara minuter, cyklade förbi Hornstull lite efter 16 igår. Fin cykeldag men varmt och sjukt mycket cyklister i Stockholm just nu.Nån som såg kryckbråket i Hornstull på hemvägen?
![]()
Storbråk i Hornstull – med kryckor och pinnar
Ett 15-tal personer ska enligt polisen vara inblandade i ett bråk vid Hornstull på Södermalm i Stockholm. Enligt vittnen ska bland annat kryckor ha använts som tillhyggen.www.svt.se
Peka mot vägen och säg att där skall han vara med det fordonet. Den har inte på cykelbana att göra. En elcykel får assistera till max 25 km/h.Episod 2. Jag håller ca 40-42km/h, svagt utförslut och vindstilla. Bara att trampa på. Ska cykla om två cyklister och kollar snabbt över axeln. Döm av min förvåning då en elcykel är påväg förbi mig. "Ok tänker jag, där skrämde du mig".
+1Sval pendling men skönt ändå , gillar när luften är lite klarare. Seg i benen efter träning i går.
Faller inom kategorin "Meanwhile in Södermalm", konstigt att det ens blev en nyhet.Nån som såg kryckbråket i Hornstull på hemvägen?
![]()
Storbråk i Hornstull – med kryckor och pinnar
Ett 15-tal personer ska enligt polisen vara inblandade i ett bråk vid Hornstull på Södermalm i Stockholm. Enligt vittnen ska bland annat kryckor ha använts som tillhyggen.www.svt.se
Heeeyoooomen 27 cm (…) är ju kul)
Sånt man drömmer om att kunna få ur sig på studs. Brukar slå en precis när man är utom räckhåll annars.Mörk skåpbil, kanske svart, svårt att avgöra under smutsen, stannar med bakänden över cykelhalvan av övergångsställe. Cyklisten framför mig klappar lagom hårt bakpå bilen, som man gör. Föraren kommer ut och försöker knuffa cyklisten, oklart hur hårt. Cyklisen klarar sig dock från att falla.
Jag lägger mig vanligtvis inte i sånt men för att visa stöd för cyklisten informerade jag föraren om vad problemet var: "Stanna inte på övergångsstället".
Föraren svarar, med utomsocknes dialekt, "Han kan ju ändå inte slå på grejerna".
Nu var jag redan på väg därifrån men släppte ändå "Annars lär du dig väl aldrig.."
Jag hörde inte om han sa något mer.