Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del fyra

Måndagsmorgonens pendling bestod av att att det var en del vatten kvar vid slakthusets område och att regnade en del. Men jag såg ingen annan cyklist.

Vid pendling tillbaka från jobbet så regnade det och jag cyklade förbi en båthall på Marieholmsgatan som har brunnit kraftigt under förrmidagen. Inga människor ska ha kommit till skada men omkringliggande hus har evakuerats. Men när jag cyklade förbi, så var branden nästan släkt.

Bilagor

• 2049934_520_292.jpg
    2049934_520_292.jpg
    34.8 KB · Besök: 49
andersen skrev:
-------------------------------------------------------
> Härlig pendling,men man får se upp på
> cykelbanorna många går helt klädda i svart, och
> har hund som inte syns.

Ja, de är riktigt jobbiga.

invisible_dogs_04.jpg

I Solna kommer en tjej mötande cyklandes mot rött. Hon har en jacka med huva modell tunnelseende och så klart ipodlurar i öronen. Stackarn har en spökcykel med sitt namn på väntandes i framtiden :(

Tack till snubben i reflexjacka på en MTB med rätt feta sulor som drog mig över Årstabron idag, tycker nu att det märks att de flesta som fortfarande cyklar har bra tryck i pedalerna.

Såg åtta cyklister i min riktning. Två kom jag aldrig ikapp, två hängde jag med vid ett rödljus och resten cyklades förbi. Note to self: Pumpa upp däcken nu f-f-s!

MI: 10% pga lågt lufttryck i övrigt för varmt klädd

Blev kallat djävla idiot i morse då jag ruskade på huvudet när mannen i sin fina XC60-11 uttagen i februari, ställde sig i cykelbanan istället för att stanna vid sin "lämna företrädes skylt"
Han orkade alltså bemöda sig att hissa ned rutan på Västerbron och skrika ut sin avsky mot mig.
Annars allt lugnt i fint

Var är tomtarna någonstans? Trodde att de skulle ha gjort rent crossen i natt nämligen. Annars var det en lugn pendling till jobbet.

Jag tror mest cykeln tar sej till jobbet av gammal vana. JAg känner inte att jag är delaktig på nåt sätt.

Blodig cykelkorgstant vid Tranebergsbron. 3 reflexvästar tog varsamt hand om henne så jag valde att passera förbi. Någon här?

Knickers gjorde comeback btw.

Batterierna slut i lampan i morse. Tog reservlampan och rullade iväg. Ute på gruset på infarten till huset kändes det som framhjulet gick lite stumt, ingen luft. Vände hem och pumpande. Därefter gick det utan incidenter trots slicks och en hel det is på vägen. Nog dax för dubbdäck nu...

Blev lite sen så blev mc:n till jobbet, var nog den enda genom stan på mc idag, imorrn är de tramphoj igen :)

Sång, lussebulle och pepparkaka på dagis - därefter mördarbil för att komma in i tid.
Jag skäms, men det var en god och mysig frukost.

Varmt, tog slicksen idag och sköt därmed upp ångesten med att cykla hybrid. Mysigt morgon var det, på något sätt.

Superfettot (fd Fettot) skrev:
> Blev kallat djävla idiot i morse då jag ruskade
> på huvudet när mannen i sin fina XC60-11 uttagen
> i februari, ställde sig i cykelbanan istället
> för att stanna vid sin "lämna företrädes
> skylt"
> Han orkade alltså bemöda sig att hissa ned rutan
> på Västerbron och skrika ut sin avsky mot mig.
> Annars allt lugnt i fint

Visst är det härligt med alla dessa psykiatriker som det vimlar av i trafiken. De ställer diagnosen på sina medtrafikanter blixtsnabbt, gratis och utan att någon efterfrågat deras tjänster: "Djävla idiot"

Förvånansvärt samstämmiga är min erfarenhet!

Min pendlar mtb fick haveri igår, fick begagnad på jobb när jag började för 8 månader sedan.
Denne har gått 14km varje dag i 8 månader, så drivverket var väldigt dåligt på den.

Dock var det frihjulet som hängde sig i en nerförsbacke, blev lite förvånad när jag trampade och trampade men ingenstans kom.

tog därför bussen imorse till jobb, och fick ta räsern hem.
I norges regnigaste stad blev jag väldigt skitig om fötterna eftersom denna cykel saknar stänka fram.

Stänkskjärmen bak vred sig visst utan att jag visste det, så jag hade en stor gruslinje på jacka och byxor när jag kom hem.

Saknar redan den gamla pendlaren, den må ha varit rejält dålig, men torr var man.

Vände i dörren och valde crossen med dubb som dagens färdmedel, visade sig vara ett bra val.
I övrigt var det motvind plus att jag blev nerstänkt av en mördarmaskin. Hoppas på medvind hem om ett par timmar.

Motvind: 10
Regn: 10
Trafik: 8

93% MISÄR. VÄRST I HÖST - Värre än byiga sidvinden.

Mellanklingan och storkransen uppför Johanneshovsbron. Övervägde helt att växla till lilla klingan men stod imot. Fick till o med trampa nerför styrmansgatan mot Strandvägen.

Få cyklister i morse, troligtvis firades Lucia...
Hem, 11 m/sek medvind:-) kände mig urstark....
I övrigt hände inte mkt

SL3 skrev:
> Hem, 11 m/sek medvind:-) kände mig urstark....
> I övrigt hände inte mkt

F*ck yeah! Jag kände mig också stark >)

Härlig misär - konstant spöregn, motvind och vindbyar ikväll som bokstavligen höll på att kasta mig av vägen ett par gånger. Till skillnad från dig upplevde jag det som händelserikt: bitvis ingen sikt p.g.a. mörker, bländning och vattenmassor, nära klippa ett par ninja-joggare på cykelbanan, vrålade "UNDERBART!" i mitt adrenalin-rus när jag passerade en annan pendlare uppför Skanstullbron, blev dränkt av mötande trafik och så vidare.

Misärpendlaren skrev:
>
> 93% MISÄR. VÄRST I HÖST - Värre än byiga
> sidvinden.
>
Det var synd att man inte fick känna på den! Min kropp kör tricket förkyld, så jag tog till tricket jobba hemma, pendlingen gick fint då!

Kan det inte bli bli -10 och snö snart så att jag kan börja pendla utan att behöva tvätta cykeln. Idag pendlar jag hela vägen ner till lokala espressohaket.

Mördarmaskin igår och idag. Igår höll jag verkligen på att bli en mördare då jag backade ut från jobbparkeringen utan att se ett svetto som kom farande. Som tur var såg han nog att jag inte såg honom, så han tog ut svängen förbi mig ordentligt. Magont efter det...

Thomas

Styv östlig vind betydde "sida-mot" av Holländska mått! Lär väl bli samma hem antar jag. Lömsk halka bitvis, jag fattar inte hur det är möjligt att det är blött för att sedan 10 meter senare vara rimfrost och sen svartis på samma vägbana... Är det kulvertar under vägen som gör detta eller?

Gynnsam vind på morgnarna på sistone, det går fort, och den relativa tomheten på cykelbanorna hjälper ju till. Trevligt!

Isvurpa, skulle svänga höger och såg att det här var ju inte rätt, hela bilvägen var täckt av is, just i svängen. Stockholms sista is vurpar man självklart på...

Mötte en man i svart och då menar jag allt. Cykel, kläder, hjälm, väska... han var nog ad eller curator nån stans.

Nibbe skrev:
> Isvurpa, skulle svänga höger och såg att det
> här var ju inte rätt, hela bilvägen var täckt
> av is, just i svängen. Stockholms sista is vurpar
> man självklart på...

Vände faktiskt hem och bytte hoj...
Jag har kört på min cross ett tag nu, men i morse var det isigt överallt på vägarna i sollentuna.
Så jag vände och bytte till pendelhojen som har dubbdäck i fram.

Tur att man har lite olika hojar att välja på, tänk om man bara hade en? (knasigt)

Stewe skrev:
> Tur att man har lite olika hojar att välja på,
> tänk om man bara hade en? (knasigt)

Hur tänker du nu??? En hoj??? Can't compute... ;-)

Smolket i bägaren i morse var att handelstemplet Västermalmsgallerian var tvunget att besökas då ombytet ligger kvar hemma i hallen. Pendlarstass är inte OK på möte tydligen.
Shoppingsuget slog inte volter i kroppen under besöket.

/E

johan44 skrev:
> Mötte en man i svart och då menar jag allt.
> Cykel, kläder, hjälm, väska... han var nog ad
> eller curator nån stans.

Kanske bara livstrött ? :-/ T

Framlampan indikerade lågt batteri på väg till jobbet, nu är frågan om jag kommer hela vägen hem eller om jag ska köra blink, enligt tillverkaren så drar den bara hälften jämfört med konstant ljus...

Tillbaka
Topp