Intressant pendling denna morgon.
Rullade ner för Skanstullsbron lite soft i morse. Skulle precis köra om en tjej så jag plötsligt blev omkörd av en lycrakille på mtb. Väl framme vid korsningen stannade han för rött ljus. När det blev grön slängde han sig ut för att komma före en annan som "trängt" sig före i korsningen.
Pang på, tävling mellan dessa gubbar till nästa rödljus. mtb-svettot hängde av gubben strax innan rödljuset å då rullade jag om honom lite snyggt. han fastnade dock vid det rödljuset då han måste ha bonkat eller något. Vid nästa tänkte jag, ah. Nu stannar han, men Icke! Gör höger sväng vid medis gör sedan u-sväng över heldraget för att sedan köra höger å tillbaka på vägen bort å ner mot slussen.
Fy fan tänkte jag. Nu är det klippt! Jag kommer aldrig komma i kapp honom nu när jag står här...
det blir grönt, jag cyklar på tar i lite extra uppför å rullar lite skönt ner för götgatsbacken. Vid korsningen står mtb-svettot efter rödljusen. Då har han ju kört mot rött igen troligtvis :)
Precis innan jag kommer ner, slår det om till grönt. Fort fort, tävlingen igen till nästa rödljus tänkte han nog. Det lustiga är att jag i stort sett bara rullade å rullade å kom Ändå ikapp honom.
Väl vi nästa rödljus stannande han, men tryckte sig föra två personen som redan stod där. Jag väntade fint bakom...
Det slog om till grönt å jag såg han pinna iväg som en skållad iller. Han måste väl ha tänkt att det är tävling igen. Men denna gång var det ju låååångt till nästa rödljus så det är lika bra att rycka nu.
Jag rullade om tanterna före mig å sedan rullade jag nästan i kapp honom Cykelbanan var bred, tom och fin. Så när jag kom upp på cykelbanan var jag i kapp honom. Jag började då att trampa och rullar givetvis om honom. Jevlar i mig vad han fick trampa. Vid Pontus By The Sea släppte han och sedan såg jag inte honom den morgonen.
Ska det vara så svårt att cykla snyggt, stanna vid rött ljus och respektera sina medtrafikanter. Dessutom höll han också på att köra över en kvinna vid ett övergångställe då han säkert tänkte att han skulle vinna spurtpriset vid nästa korsning eller något...
Tog även en bild bakom denna trygga herre då vi rullade i typ 7km/h uppför Birger Jarlsgatan :)