Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del fyra

Inte cykelpendlat sen i torsdags, men tog den ändå ganska lugnt. Skitiga kläder eftersom hemvägen i torsdags gick omvägen via några grusvägar. Börjar bli varmt. Utväxlingen börjar bli för låg.

Jo tack.
Fin-fin.

Fick sällskap av R över västerbron som hade spottat min avkomma i Tanto, fick godkänt stilmässigt.

Skönt.

Fantastiskt som i kö på de flesta platserna, först på Tranebergsbron man kunde ta i lite. Skall enligt div väderspåmän bli upp emot 20 grader i em. LAddade med arm och knävärmare i morse och skall alltså begå kort-kort-premiär. Det är planen i alla fall.

Kort-kort i morse. Lite svalt vid kvart över sex, men i pauserna vid rödlysena från Västerort värmde solen! Inte så många cyklister om man startar tidigt.

Tille skrev:
-------------------------------------------------------
> Vem har ställt min pendlarcykel i Slöstan? Helt
> omöjlig att hämta ju.

Jo, det blir svårare nu efter att det har börjat patrullera vakter i Lincoln Towncars med shotguns mellan sätena som ska se till att icke-värdiga personer kommer in i vårt gated community..

Jag tog för övrigt min grymma Kona Dew idag och det funkade tydligen att pendla med den.

Slutmonterade "nya" skogshojen igår.
fincykeln.jpg

Ska ut på långtur till helgen, så det fick bli MTB-pendling som provkörning. Känns lite liten på vägen, men det blir nog bra i skogen.
Måste klura lite på reglagen också, bromsarna sitter inte så bra ännu.
Sjöng fint om däcken mot asfalten!

Två små incidenter på Skanstullsbron. Först en lax som skapade allmän förvirring, sen en kille på nån slags TT-light cykel(bullhorn, styrändsreglage, inga tempobågar) som använde fältet för fotgängare för omkörningar.

Skulle vi inte bara kunna enas om att personbästa räknas bara utanför tullarna?

heklamama skrev:
> Jo tack.
> Fin-fin.
>
> Fick sällskap av R över västerbron som hade
> spottat min avkomma i Tanto, fick godkänt
> stilmässigt.
>
> Skönt.

Det var kul att se att grabben sköter sig.

Jag har fått en dödsförkylning lagom till helgens Giro d'Italia :-( Pendlingen fick idag bli med andra dödsjuka på buss & tunneblana, fy f..n vad jag hatar kommunalt!!

Om jag får välja mellan snö och andra cyklister, väljar jag utan tvekan snö. Mest för att det är fullt i cykelrummet och i duschen.

Annars en perfekt prejning av en Taxi vid birger jarlsgatan.

enligt strava är ja nu på delad tredjeplats i uppförsbacken mot globen längs 73:an. Enligt mina lungor är jag dum i huvudet, även benen klagade lite.

Tog kortkort (bara ben & armar) men handskar imorse som en kompromiss efter ledvärk i fingrarna i måndags. Det är ju tyvärr skillnad på ett par plusgrader på morgonen och 18 dylika på eftermiddagen. Fulade mig vid ett rödljus och hamnade framför en korsande buss (my bad) men försöker bättra mig. Karman gav ett par närgångna taxibilar som straff ;)

Fin sen pendlartur vid 0800 från Värmdö. Kul att även i Värmdö kommun få cykla på sopade banor. Flera gångtrafikanter som begagnade cykelbanan. Lite häng från och till från nacka forum men jag var seg efter någon veckas uppehåll pga knäveckstrassel som jag fick med mig från 31 mils cykling på mallis i påskas. Äldre herre drog järnet på cyclocross i backarna uppför, det var festligt. Ser fram emot hemcykling i kortkort.

72 skrev:
> Fantastisk! Men mina dagar kommer med allra
> största sannolikhet avslutas under en
> hantverkarbil.

Vi skall alla den vägen vandra. Eller cykla.
Dagens "vit-skåpbil-prejning" landade dock bara kakorna som jag hade på pakethållaren i backen - inte hela mej. Och tosca-kletet höll ihop dem bra.

Surkärring skrev:
> 72 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fantastisk! Men mina dagar kommer med allra
> > största sannolikhet avslutas under en
> > hantverkarbil.
>
> Vi skall alla den vägen vandra. Eller cykla.
> Dagens "vit-skåpbil-prejning" landade dock bara
> kakorna som jag hade på pakethållaren i backen -
> inte hela mej. Och tosca-kletet höll ihop dem
> bra.

Tosca-klet: bra shit!

Kort-kort hem. Gjorde en omkörning jag skäms lite för, men jag trodde faktiskt hon skulle vingla åt andra hållet. Hade tydligen sällskap av någon också, i alla fall tackade han för åkturen vid Vinstarondellen.

Alla göteborgare verkar ha hittat ut från vinteridet idag - fick plinga åtskilliga gånger för att uppmärksamma mötande på att jag cyklade på min sida cykelbanan.

Amatörmässig cykling på Hornsgatan, krockade ryggan med en lastbilsbackspegel och höll på att vurpa. Pinsamt. Och Snäckantröjan på och allt...

Alltså, drullefaktorn ökar dramatiskt när det är finväder. Har aldrig mött så många som kör om, kör dubbelt, håller vänster och SAMTIDIGT tittar åt sidan när de möter mig. Suck

I morse: Det blev via Älta, Hellasgård, Sickla, Danvikstull, Slussen till jobbet vid Norra Bantorget.

Hem på em: via Söödermalm, Skarpnäck och via vägbygge hemmavid.

Maten på bordet hemma...nijs!

staine skrev:
> Amatörmässig cykling på Hornsgatan, krockade
> ryggan med en lastbilsbackspegel och höll på att
> vurpa. Pinsamt. Och Snäckantröjan på och
> allt...

team cykelcity var och gjorde bort sig på götgatan, så du är i gott sällskap.

rikard skrev:
> staine skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Amatörmässig cykling på Hornsgatan, krockade
> > ryggan med en lastbilsbackspegel och höll på
> att
> > vurpa. Pinsamt. Och Snäckantröjan på och
> > allt...
>
> team cykelcity var och gjorde bort sig på
> götgatan, så du är i gott sällskap.

Har du sagt A får du säga B: vad gjorde de för pinsamheter? :-)

Torrt och fint i skogen. Körde en fin singeltrack på väg till jobbet. Skulle köra samma på vägen hem då var det ett kalhygge där. Shit va snabbt avverkning går. Trist på fin natur och fin stig.

Stor dag idag.

Familjens yngsta lärde sig cykla i helgen och genomförde sitt livs första cykelpendling för egen maskin. En dryg kilometer till dagis klarades på Happyinkorrekt cykelringenhoj med endast minimal assistans.

dagispendling.JPG

/Johan

Sol, vindstilla och fågelsång. Startade 05.00 och på 15km, Tenhult - Torsvik blev jag bara omkörd av två bilar. Tror knappt inte att cykling kan vara bättre! =)

Man vet att man har trötta ben när det tar lika lång tid att pendla på racern som på mtb...
Alldeles för många med- och mottrafikanter.

Lite sval och tung motvind, men kortbraxesäsongen är som sagt här!

Spottade Frederico på nya djärva fotostråt, jag ser med tillförsikt fram mot dagens alster.

motvind segade i benen idag

Såg flera hårresande omkörningar på strömbron igår, tittar inte folk på mötande fil INNAN de går ut?
Väldigt nära olycka flera ggr där

DT skrev:
> Har du sagt A får du säga B: vad gjorde de för
> pinsamheter? :-)

rödljusvänstersväng upp på trottaren in bland folk etc. Inga ovanliga grejjer, lite skämmigt när man har teamloggan på sig bara.

I morse kunde jag nöjt konstatera att trotts nytt rekord i trängsel var det ingen i min grupp som körde mot rött någonstans längs götgatan.

Episka 32km. Nytt personbästa trots lite motvind i soluppgången. I kurvan under Ekerövägen efter tunneln på väg mot Tappström mötte jag ett svetto på fel sida i full vintermundering, Newline vinterjacka med fullfacehjälm på en Nishiki. Någon här?

Ridley skrev:
> Episka 32km. Nytt personbästa trots lite motvind
> i soluppgången. I kurvan under Ekerövägen efter
> tunneln på väg mot Tappström mötte jag ett
> svetto på fel sida i full vintermundering,
> Newline vinterjacka med fullfacehjälm på en
> Nishiki. Någon här?

Brukar man verkligen erkänna sånt?

Jag pendlade för ovanligheten till jobbet idag, och då på räsern(cykelcrossen). Passade på att starta 13km i fel riktning, totalt 35km på nån timme. Hade riktiga dyngben idag, de svarade inte alls så det blir dags för vilodag efter kvällens antingen backintervaller eller omväg hem i hyfsat tempo. Hur som helst väldigt mysigt att cykla till jobbet dock, skönt att vakna upp med frisk luft och hyfsat bilfria vägar.

Det är alltid så svårt att ta mig upp tidigare för att cykla till jobbet, men när jag väl gör det så är jag ALLTID glad att jag kom upp. Tåls att tänka på, för egen räkning alltså.

//killen med dålig morgonkaraktär

IMG_0454.JPG

Tillbaka
Topp