Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
kom från radiohuset och ner mot strandvägen i Stockholm. Innan högersvängen vid berwaldhallen från Linnégatan hade det kört ut en bilist på som blockade hela cykelbanan. När hon såg mig och såg att det inte gick att köra fram så backade hon ur vägen. Det tyckte jag var trevligt gjort. Man ska vara snäll mot bilister.

zodah skrev:

>
> Mötte en tant som hade dubbdäck.
>

Jag brukar möta en kvinna på norrmälarstand som kör dubb hela sommaren, och det är andra året jag möter henne. Oftast mellan Stadshuset och Rålambshovsparken, hon kör västerut på morgonen.

> Baklyse? Testa Classes för 69 spänn tror jag,
> det är visst 7 dioder o lyser som attan!

Jag har beställt från dealextreme. 9 dioder, dom ska alltid va värst. Kostade nånstans runt 50-lappen. Återkommer när jag fått hem den!

/Anders

Första pendlingen på två månader (förkylning-borelia-förkylning). Min cyklande kollega skakade lite på huvudet när jag började nu när det är som kallast.

Försökte hålla nere pulsen för att förkylningen skall få nytt fäste, det blev nästan för kallt med ylle-underställ regnjacka och vinterskorna ;-)

Första gången för säsongen med minusgrader vid start (-3) friskt men tort och fint så det fick bliv finräcern ändå.

Svalt och mörkt. Fick iaf en påse vid Kistamässan av en söt tjej som tackade för att jag cyklade. Jag funderade på att be henne ringa civila befälhavaren men valde att inte göra det.

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Lugn och fin.. Typ så här!
>

övergångsstället vid 0:47 är så värdo att jag slutade köra den vägen när det begav sig. filmar kameran slumpvis eller har du redigerat det för hand? Du borde f.ö. prova lindhagensgatan igen nu när de byggt klart.

72 skrev:
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 72 skrev:
> >
>
> > -----
> > > SL
> >
>
> > -----
> > För kallt för att cykla klenis, HTFU ;-) T
>
>
> +1
Nytvättad cykel ?

Little Stereo skrev:
> 72 skrev:
> -----
> > Little Stereo skrev:
> >
>
> > -----
> > > 72 skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > SL
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > För kallt för att cykla klenis, HTFU ;-) T
> >
> >
> > +1
> Nytvättad cykel ?

Begränsat tidspann mellan skolbarnslämning och ETA på jobbet. Men när jag tänker på det, det är ju bara 3 mil och 45 minuter borde ju räcka så här mitt uppe i crossäsongen...

Jag var på jobbet straxt efter halv 5 i morse, övertid igår och lång idag... Gammal och slut aom jag är vek jag ner mig, hämnas mwd ett episkt löppass senare i kväll... :-S T

Idag på hemvägen hade jag den ovanliga glädjen att få byta några ord med en äkta superhjälte.

Is it a bird? Is it a plane? No It's... The-sorgliga-mustaschgubben-som-är-så-missnöjd-med-sin-karriär-och/eller-penisstorlek-att-han-tagit-på sig-att-uppfostra-andra-i-trafiken-att-följa-hans-påhittade-trafikregler-och-hålla-sig-till-cykelbanor-som-skyltats-med-"cyklister-hänvisas-till-körbanan"-och-prejar-dem-mot-trottoaren-med-sin-suv-taxi!

Annars var det bara en fin solnedgång som störde hemresan.

_DSC3870.jpg

Har inte alla finväderscyklister ställt undan cykeln och slutat skriva sönder den här tråden nu?
Börjar vara dags.

FYI så kommer jag nog att börja skriva här igen om nån vecka, bara det blir nog kallt och grisigt ute.
Sol och plusgrader - Bah! - vem ids skriva nått om pendlingen då?

Johan A skrev:
> Lugn och fin.. Typ så här!
>
> http://www.vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=3042580
> 0

Inte världens mest spännande film. Fast jag är nog inte målgruppen - min pendlingsväg startar uppe på Gullmars och slutar ett par hundra meter längre ner på Landsvägen, så det var bara några sekunder i början som kändes exotiska...

Nu börjar det bli lite kyligt, hade -2 i morse, väntar ett litet tag till med vinterdäcken, känner en viss ångest inför att kränga på dom i oktober.

Campa skrev:
> Johan A skrev:
> -----
> > Lugn och fin.. Typ så här!
> >
> >
> http://www.vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=3042580
>
> > 0
>
> Inte världens mest spännande film.

Jag vill inte ha spänning till/från jobbet. Jag vill överleva. Som jag skrev, lugn och fin.

rikard skrev:
> Johan A skrev:
> -----
> > Lugn och fin.. Typ så här!
> >
>
> övergångsstället vid 0:47 är så värdo att
> jag slutade köra den vägen när det begav sig.
> filmar kameran slumpvis eller har du redigerat det
> för hand? Du borde f.ö. prova lindhagensgatan
> igen nu när de byggt klart.

Jag slog på den lite då och då och klippte ihop det i Pinnacle Studio i ett hafs...

is på pölarna i morse!, nu är vinterpendlaren kittad med nya nokian och reelight efter lite kvällsmekande, redo för ännu en vargavinter.

Bilagor

• 20111012238.jpg
    20111012238.jpg
    112.6 KB · Besök: 68
Senast ändrad:
Johan A skrev:
> Campa skrev:
> >
> > Inte världens mest spännande film.
>
> Jag vill inte ha spänning till/från jobbet. Jag
> vill överleva. Som jag skrev, lugn och fin.

Nu var det dock inte tempot jag kallade ospännande utan handlingen - såg ju min egen morgonpendling i repris. Samma sträcka, samma tid på dygnet, samma lökiga tempo. Till och med dina klipp stämmer överens med mina minnesluckor, måste ha somnat cyklande.

Campa skrev:
> Nu var det dock inte tempot jag kallade
> ospännande utan handlingen

Om det är något jag inte vill ha spännande är det handlingen... :o) Cykelpendling är ju cykelpendling och inte cykeltävling.. Förutom för dom som bryr sig om kränkningsmomenten då... Det slipper man ju när man lökar på i sitt 42/15 tempo... trampa trampa trampa...

Är det dubbdäck på redan? Har haft olika orsaker till att ta bil hela veckan men imorgon blir det mönstrade däck på. Åkte pendel idag och SL delade ut lappar överallt om att det är avstängt nästa vecka, jag svarade prisa cykeln. Hostande, förseningar och massor av folk. Jag LÄNGTAR till imorgon.

henrik79 skrev:
> Är det dubbdäck på redan?

Inte i Sthlm iaf... Jag kör med 23mm's slick och fixi och det funkar toppen...

Första pendlingen med pannlampa. Funbkade, måste bara få fast den lite högre upp på hjälmen.

Sen måste jag nog också köpa nya tights eftersom de jag hade idag inte höll för en lösgruskurvevurpa.
Vägbyhggarna vid Rissne har redan börjat sanda inför vintern :(

Hemvägen inte lika najs som på morgonen, dubbelpunka, dessutom med trasig ventil på nya slangen. Som tur var så klarade jag mig nästan enda hem innan sista punkan, fick gå 300m.

Motvinden var inte minsta rolig att köra i. Hade dessutom bråttom till jobbet. Höll på klippa en bakåt hoppande taxichaufför på Götgatan. O jag låg i bilkörbanan.

Tänkte pigga upp med en bild från Mexico, Johan Nilsson cyklar pole2pole. Började i Nord och skall till syd. Typ hela vägen. Passerade just El Salvador - gränsen och håller på att spolas bort av en orkan men här är hans stämningsbild från Mexico. Det är lite jobbigt att cykla om natten tydligen.

JohanNiMexico.jpg

Det finns en hemsida och en facebooksida.

Skulle man ha vinkat lite glatt till alla som stod och skrapade rutor när man trampade förbi imorse?

Idag blev det pendling med min Rambler som fyller 80 år om några månader. Cykeln byggdes ihop hos Albert Öhman som hade sin verksamhet på Kungsholmen. Passade på att ta en bild vid Stadshuset.

Bilagor

• Rambler.jpg
    Rambler.jpg
    118.7 KB · Besök: 63
Snygg hoj!

Nej, inga dubbdäck i stan på länge. (jag kör dubbla pendlare, en med dubb och en utan, tar den som passar för dagen)

Förökte lära knähelvetet att veta hut uppför Västerbron. Gick sådär.

/E

Kass... SL... Ska direkt till mäklare efter anställningsplatsen klocka klämtat...

federico skrev:
> Idag blev det pendling med min Rambler som fyller
> 80 år om några månader. Cykeln byggdes ihop hos
> Albert Öhman som hade sin verksamhet på
> Kungsholmen. Passade på att ta en bild vid
> Stadshuset.

Väldigt fin cykel framför ett fint hus.

Testade en lycramössa under hjälmen idag efter att ha haft svidande öron halva dagen igår. Det var mysigt med mössa. Litet tips om det finns fler som är veka.

Trots medvind tog det nästan 37 minuter att trampa 15km. Skäms lite, men skyller på skogsdäcken.

Kändes bra, blev påkörd där cykelbanan som går parallellt med Örbyleden korsar Grycksbovägen. Då kändes det mindre bra.

Frisk vind i ryggen hela vägen hem. Gick fort.

mmmrrrr skrev:
> Kändes bra, blev påkörd där cykelbanan som
> går parallellt med Örbyleden korsar
> Grycksbovägen. Då kändes det mindre bra.

Den korsningen är galen, brukar ta nån av gångbroarna längre bort.

Hoppas det gick bra. Hur gick det till?

Nibbe skrev:
> mmmrrrr skrev:
> -----
> > Kändes bra, blev påkörd där cykelbanan som
> > går parallellt med Örbyleden korsar
> > Grycksbovägen. Då kändes det mindre bra.
>
> Den korsningen är galen, brukar ta nån av
> gångbroarna längre bort.
>
> Hoppas det gick bra. Hur gick det till?

Ja, ungefär som jag tänkt mig att det skall gå till varje morgon när jag cyklar där... Jag själv är mitt ute på överfarten, bilarna som köar ned mot rödljuset skymmer sikten för både mig och bilen som kommer nedifrån Örbyleden, som inte har tänkt på det där med att sänka farten när han närmar sig överfarten där han skall släppa fram den trafik som är ute. Pang bom! Man är glad att man har hjälm... och nästa gång kanske det får bli gångbroarna så man kommer över på andra sidan och slipper ha den där skymmande trafiken. Bilister som inte tänker hittar jag nog på vardera sida av vägen, men man kan ju göra det svårare för dem att köra på en.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp