Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kaotisk! Kom iväg försent, och hamnade mellan alla cykelkorgspendlare som knappt har styrfart och vinglar omkring. hopplöst att cykla mellan 7.00-7.30 och 8.00-8.30.

Lätt bakis och knappast utsövd. Fick ta mig i kragen för att kravla upp på cykeln i morse, men ack så skönt att trampa de dryga 2 milen till Sollentuna.

Woot, barmark nästan hela vägen nu! Längtar efter sopningen.
Men dimman var så tjock att jag var helt genomblöt framme på jobbet :)

Fick bra häng på en liten lastbil en bit. Nästan så att det hade varit kul med kadensmätare.

/Johan

Lumber skrev:
-------------------------------------------------------
> Stämningsbild från dagens pendling.
>
> /Magnus

Häpp. I Piteå skiner solen :-) Det är nu i sluttampen på dubbdäcksanvändadet de behövs som allra mest, blankis över allt.

*micke* skrev:
> Häpp. I Piteå skiner solen :-)Det är nu i sluttampen på dubbdäcksanvändadet de behövs
> som allra mest, blankis över allt.

Blankis på mornarna - då går det fort till jobbet.
På kvällen blandat isvatten/snömodd/lösgrus/blötis - det här är värsta perioden på hela vintern imho.
Ge mig -20 NU!

MickeS skrev:
> På kvällen blandat isvatten/snömodd/lösgrus/blötis

Sluta nu, jag börjar ju längta efter hemfärden :-)

/Magnus

Löjligt enkelt precis som vanligt......nedförsbacke hela vägen.
På vägen hem ska jag förbi min nya lbs och plocka upp min räser som uppdaterats med ett nytt vevparti, Fulcrum Racing Torq RS......åhhh mama !

MickeS skrev:
> På kvällen blandat isvatten/snömodd/lösgrus/blötis - det här är
> värsta perioden på hela vintern imho.
> Ge mig -20 NU!

Nä men nu blev det fel. Bort med skiten fort bara så det torkar upp.

Dagens pendling var fantastisk. Precis lagom tempererat, värsta flytet, bra musik som dunkade takten, de små regndropparna bekom mig inte alls, irriterade mig dock lite över dubbisarnas oväsen, måste ta mig tid och byta i dagarna, gick riktigt fort också, knappt 20 minuter istället för 45 och bäst av allt, när jag kom fram var jag inte ens svettig.

Ja, jag tog bilen =)

bigmollo skrev:
> I stockholm var det prima. Medvind i 3 mil. Hmm..
> Kanske inte lika kul på hemvägen... :O
> /J

Motvind...ser fram emot kvällen då vinden säkert vänt. Not!

Lite lagom trevlig pendeling imorse. Typ 5 grader och medvind kändes det som...

Bilagor

• image-upload-8-707754.jpg
    image-upload-8-707754.jpg
    14 KB · Besök: 62
Årets första racersträcka avklarad! Tyvärr är cykelbanorna fulla med grus men det kan ju bara bli bättre!!

Dagens pendling kändes alldeles lagom. MTB med XC-däck, 27,8km asfalt på 58 minuter. Perfekt start på dagen!

Ett jävla helvete, datorväska och vanlig axelväska som flög omkring och var i vägen. Som vanligt alltså :)

Cyklade ungefär samtidigt som Bruse och tyckte att det gick supersmidigt. Fast jag hade ju inte så bråttom i morse.

Det är vår, första pendlarracet för i år, vart omkörd på Bällstavägen, körde om, låg parallellt i en backe tills våra vägar skildes åt. Kul!, men vart varmt innanför jackan.../J :)

Feta däck med mjukt gummi väser så fint på torr asfalt...

Högst intressant pendling till jobbet idag med SS och Fat Albert 2,5". Så går det när man börjar mecka pendlarhojar sent på kvällen... : (

(osäker på sopningen annars hade det blivit räser)

Hurra första dagen med nya racern, kändes kul med lätt cykel och smala hårda hjul. /Mats

bng skrev:
> Feta däck med mjukt gummi väser så fint på
> torr asfalt...

Håller med..

Idag tog det längre än normalt (2.5km...) har sommardäcken på, och tror ni inte det fryser på då?
Så jag kom sakta fram 6km/h och däcken glider undan...NEJ tänker jag för det står en folkmassa en bit bort, fort iväg och låtsas som inget hänt..

Hemvägen då:
Ja, nu har det smält så det är blött överallt, min egenförlänga stänkskärm fram fungerar perfekt, men sprutet från bakdäcket far direkt på byxbenen på de nyinköpta jeansen..
Sen så kommer jag till ett ställe där det är ett 20cm täcke av vatten på vägen, tar det jävligt lugnt och tänker att om det är is under så är det ju kört.. men det gick bra.

/Kalle

Till jobbet: (21 km) +5 och sol, dom har även börjat sopa cykelbanorna i Huddinge. Trevligt!

Hemvägen kommer bli ännu bättre (termometern på Birka Terminalen säger +15, låter lite för bra iofs)!

/T

Det gick lätt imorse. Några plusgrader å vindtightsen räckte perfekt.
Mina 35km kändes som 10 å jag kom till jobbet glad å pigg. Nu börjar jag bli lite tröttare men ska skölja ner min halva energikaka å en gel innan hemfärd strax efter fyra.

Ska försöka dra lite sköna bilder på vägen hem.

/B

Stort skratt på hemvägen också. Vinden hade vänt så det var 30 km medvind hem. Helt jävla kalas.

*micke* skrev:
> MickeS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > På kvällen blandat
> isvatten/snömodd/lösgrus/blötis - det här är
> > värsta perioden på hela vintern imho.
> > Ge mig -20 NU!
>
> Nä men nu blev det fel. Bort med skiten fort bara
> så det torkar upp.

japp, jag fick rätt, sista 3km på genomslående blötsnögrusväg tog nog 20 min - hade underlaget varit kvinna hade hon hetat Linda Lovelace.
Men jag är väl inte sämre karl än att jag kan ändra mig,
Ge mig +20 nu!

Lätt dimma på morgonen, men stilla och fint så man kunde blåsa på själv i stället! :D

Inför hemfärden passade våren på att titta in i stan, så det var ren njutning. Fick så mycket vårkänslor att jag trampade runt några varv i centrala delarna av stan. Såg tre fixed, varav en befann sig under ett cykelbud. Säkert nån happyit bland de tre.

När jag började bli hungrig slutade jag cirkulera och styrde hemåt. :D

Säkert vårtecken STHLM

Arten (puckus idi-itus pendlarus) har vaknat ur sin vinter dvala. Solen har förvirrat den lilla krabaten så den vinglar sömn drucken över hela staden. I massor far den fram med sitt storhets vansinne att den är mol allena utan en enda människa i sin närhet i sina tankarna. Geologerna förutspår att det kommer bli en sällsamt jobbig vår hela vägen fram till dess parning period industri semestern, först och främst pga mängden. De spås förekomma i horder. Våren och sommaren kommer bli en jobbig period för alla allergiker. För dem finns det två lösningar och den ena är bilen och den andra är körbanan, där bilarna åker.

På väg hem var en riktig skratt fest. Ja jävlar! Nu börjar det!

HÅLL I HATTEN!

.........eller ett kollektivs April skämt?

Väldigt behaglig! Min lilla MC spann som en katt i vårvädret.

putchi skrev:
> Väldigt behaglig! Min lilla MC spann som en katt
> i vårvädret.

det är fusk med motor :)

Du missade några särskrivningar, så jag tog mig friheten att fixa dem.
Va sse go

Jilster skrev:
> Säkert vår tecken STHLM
>
> Arten (puckus idi-itus pendlarus) har vaknat ur sin vinter dvala. Solen har för virrat den lilla
> krabaten så den vinglar sömn drucken över hela staden. I massor far den fram med sitt stor hets
> van sinne att den är mol allena utan en enda människa i sin när het i sina tankarna.
> Geologerna för ut spår att det kommer bli en säll samt jobbig vår hela vägen fram till dess
> parning period industri semestern, först och främst pga mängden. De spås före komma i
> horder. Våren och sommaren kommer bli en jobbig period för alla allergiker. För dem finns det
> två lösningar och den ena är bilen och den andra är kör banan, där bilarna åker.
> På väg hem var en riktig skratt fest. Ja jävlar! Nu börjar det!
> HÅLL I HATTEN!
> .........eller ett kollektivs April skämt?

En fantastisk morgon i Jönköping.
+5 grader och torra vägar gjorde att jag tog racern och en extra sväng till jobbet idag!

I dag är det haaaalt! Det har varit minusgrader i natt så det är antingen blankis eller frusen modd.
DSC00531.JPG ht=544

Jag hade svårt att komma upp imorse :( cyklingen gick bra. Hade några på rulle efter mig å gjorde några ryckningar från andra pendlare som åkte snålskjuts.
Kom fra till jobbet skitig å kall i baken, men torr! Love my new biketights from BikeBuster.

har precis klämt i mig en lite carboloader å ska knapra i mig en kaka strax. Slutar vid lunch idag å ska cykla hem för att sedan ta emot min nya Da Bomb Da rocket ram från CRC :) sedan ska jag ut å löpträna med min sambos lillasyster som laddar inför U.landslaget i handboolll..

Det går fort i ishockey, igår bestod cykelbanan av 80% is och 20% asfalt/grus.
Tack vare en traktor och en solig dag var förhållandet omvänt idag.
Sparade nog tio minuter på det :-)

/Magnus

Dimmigt, grått och ruggigt men vindstilla och 99 % isfritt.

aprilpendling.jpg ht=725

/Johan

JojjeM skrev:
> Dimmigt, grått och ruggigt men vindstilla och 99
> % isfritt.
>
>
>
> /Johan

Är bilden tagen med en mobilkamera eller...

Blött och fullt med zombies irrandes omkring på cykelbanorna.

//j

Bang skrev:
> Är bilden tagen med en mobilkamera eller...

Japp, en SonyEricsson K750i.
Körde lite LCE, på den (förutom förminskning och skärpning).

/Johan

Lumber skrev:
> Det går fort i ishockey, igår bestod cykelbanan av 80% is och 20% asfalt/grus.
> Tack vare en traktor och en solig dag var förhållandet omvänt idag.
> Sparade nog tio minuter på det :-)

Sparade? Du gick ju miste om 10 minuter cykling! Imorrn får du bara trampaa med högerben som kompensation.

MickeS skrev:
> Sparade? Du gick ju miste om 10 minuter cykling!

Det har du rätt i! Jag måste lugna ner mig så att jag inte blir som dom där stressade Stockholmarna :-)

/Magnus

Gott om plats både på buss och tunnelbana. Pendeltåget var lite mer fullsatt men jag fick sittplats ändå.

Snart blir det cykling (ja jag är en solskenscyklist).

Min pendling blev la så där, blev sjuk som bare den på vägen (förskyld o ting) så jag drog mig hemmåt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp