Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?
Började min vecka med att cykla till jobbet på måndagsmorgonen tyvärr vart min vanliga pendling (på ca 35 min) 20 min kortare. Efter ca 15 min vart påkörd av en bil (vid ett cykelövergångsställe) vid Västberga och istället för en tur till jobbet vart det en tur till SÖS.
Det hela slutade med ett svullet öra (ser ut som Musse Hasselvalls öron) skrapsår på axeln och i övrigt en ömmande kropp plus en något deformerad cykel och lite trasiga kläder.
Som tur var kör jag alltid med hjälm (som för övrigt har gjort sitt) annars vet man aldrig vad som kunde ha hänt.
Jag som ofta tycker att måndag mornar kan vara lite jobbiga men denna vann nog priset som årets jobbigaste.
Men det är bara att bita i det sura äpplet och komma igen.
PS. För övrigt mitt första inlägg här på happymtb
Det hela slutade med ett svullet öra (ser ut som Musse Hasselvalls öron) skrapsår på axeln och i övrigt en ömmande kropp plus en något deformerad cykel och lite trasiga kläder.
Som tur var kör jag alltid med hjälm (som för övrigt har gjort sitt) annars vet man aldrig vad som kunde ha hänt.
Jag som ofta tycker att måndag mornar kan vara lite jobbiga men denna vann nog priset som årets jobbigaste.
Men det är bara att bita i det sura äpplet och komma igen.
PS. För övrigt mitt första inlägg här på happymtb