Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Förvånansvärt lättrullat idag. Det var en liten bit på Hornsbergs Strand vid Mariedalsvägen som det var svåråkt men annars gick det hur bra som helst. Finns inget att klaga på här inte.

Det var kallt i morse men nu är det klarblå himmer och +1 grad. Ser fram mot att cykla hem i em.

Trevlig pendling, ny sträcka nu. Alvik-Hornstull-Skanstull-över skanstullsbron och längs med Årstaviken till Liljeholmen, det gick finfint hela vägen, najs med den kuperade terrängen längs med sydsidan vid Årstaviken osv.

Pga äcklig jävla körtelfeber firar jag idag 1 månads total avhållsamhet från cykelsadeln. Och längre kommer det att bli. Ta mig fasen om inte endorfinsuget börjar avta. Vågar inte ens tänka på hur mkt oform jag kommer att vara i när farbror doktorn väl släpper på ansträngningsförbudet...

Framskärmen var lite halvlös när jag greppade cykeln för hemfärden, så jag fick slita loss den helt och lägga i ryggsäcken. Kom hem härligt svartprickig i ansiktet. Vissa saker märker man inte hur bra de var förrän de saknas!

Efter att den senaste månaden varit glad dom dagar jag kunnat gå utan allt för stora problem (psoriasisartrit => ett ordentligt svullet och värkande knä) kändes det toppen att vara så pass bra att det gick att cykla till jobbet idag.

Satan så mycket jobbigare idag än igår. Gårdagens kvällstur gjorde nog sitt till samt att den igår så hårt packade snön på cykelbanorna idag hade blivit rejält moddig.

tyckte det gick lätt i dag, jmf med i förrgår. fick lite vårfeeling i värmen och ljuset. sen började tårna frysa som fan och jag var tillbaks till februari.

Helt värdelös. Orkar knappt gå upp morgnarna för tillfället. Tar korta vägen till jobbet för att hinna dit innan lunch. Men hempendlingen är grrrreeeeaaaat!

Det gick förvånansvärt enkelt hem idag. Vägarna var snöfria och fina. Det ska firas med lite vin.

Till och med "min väg" gick att cykla hem idag. Så jag slapp den eländigt tråkiga bergslagsvägen som jag kört i måndags, tisdags och i morse.
Borde egentligen också fira det på nåt sätt.

Lite modd kvar på gamla saltsjöbadsvägen, annars bara att trampa. Efter veckans slaskrace och lite vila var det bara att mata på i godan ro. Varmt och skönt för årstiden oxå.

Kände mig pigg i morse och pumpade lite luft i däcken. Tänkte att jag skulle trampa på i ett par långa intervaller iaf. Jo jäklar...

Vid Lillängen kom en långbent snubbe på roströd CX och kränkte mig svårt. Jag bestämde mig dock att inte tappa ögonkontakten så tempot hölls uppe till slussen. Tack vare det kunde jag å min sida kränka en annan pendlare. Jobbig men bra morgon.

Efter att ha vilat ett år från pendlingen börjar sprittet i benen komma krypande nu.

Morgonpendlingen gick fint. 50 mil på 55 minuter. Nu snöar det i Alingsås så jag får se hur hemresan blir.
/J

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Morgonpendlingen gick fint. 50 mil på 55 minuter.
> Nu snöar det i Alingsås så jag får se hur
> hemresan blir.
> /J

Bra fart! Men nu vill Happy veta: Var det lätt, eller var det aero?

Senast redigerad av en moderator:
skaparn skrev:
> Bra fart! Men nu vill Happy veta: Var det lätt,
> eller var det aero?

Definitivt aero.

bigmollo skrev:
> skaparn skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bra fart! Men nu vill Happy veta: Var det
> lätt,
> > eller var det aero?
>
>
> Definitivt aero.

Med tanke på att det antagligen omfattade en hel del höjdmeter också så dödade det den debatten. Jag behöver inte slänga mina högprofil med andra ord.

Hoppade på hojen och cyklade några meter bara för att upptäcka att jag hade punka. Bestämde mig för att bli kollektivåkare för en dag. Dagens misstag kan man säga. Bara att få tag på en biljett tog cirkus 15 minuter...

Ingemar skrev:
> Hoppade på hojen och cyklade några meter bara
> för att upptäcka att jag hade punka. Bestämde
> mig för att bli kollektivåkare för en dag.
> Dagens misstag kan man säga. Bara att få tag på
> en biljett tog cirkus 15 minuter...

Det där är surt. Min räddning har varit SMS-biljetter, fast det är då SL, och du kanske bor "på landet" a.k.a. "allt annat än Stockholm"

Nä, jag bor i Stockholm. Tänkte att jag skulle köpa en remsa men dom var slut i spärren så jag gick till SL-centret precis brevid. 4 nummer före mig och det tog nog egentligen bara 10 minuter. Borde nog ha gått till Pressbyrån istället :)

Kollektivt är livsfarligt!
Jag har dragits med heltrasiga luftrör på vintern de senaste 3 åren. All cykling har omintetgjorts under långa perioder. Samtidigt har jag varit en långpendlare med kommunala transportmedel sedan tidernas begynnelse.

Efter att ha gått på astmautredningar och snortat cortison för länge tog jag i höstas (i samband med första luftrörsraset) beslutet att helt sluta åka kommunalt för smittorisken. Det fick bli bil eller cykel. Det funkar så här långt!

rätt najs med solsken i ryggen när man gled genom stan. Det finns hopp för den här våren också.

envis motvind ocvh småseg i början, piggade på mig när jag blev omcyklad... Vardagsdramatik i Helenelund när trött cyklist som ruttnade på uppförsbacken, motvinden och underlaget svängde ut från cykelbanan för att få sig lite slät asfalt. Bussen låg en meter bakom och tutade tills cyklisten ruttnade på det med och blockerade bussen och krävde att få samtala med chauffören. Jag missade upplösningen.

Man kan ju inte gnälla på att det är variation på underlaget från dag til dag ivf.:)

SuperApe skrev:
> envis motvind ocvh småseg i början, piggade på
> mig när jag blev omcyklad... Vardagsdramatik i
> Helenelund när trött cyklist som ruttnade på
> uppförsbacken, motvinden och underlaget svängde
> ut från cykelbanan för att få sig lite slät
> asfalt. Bussen låg en meter bakom och tutade
> tills cyklisten ruttnade på det med och
> blockerade bussen och krävde att få samtala med
> chauffören. Jag missade upplösningen.

Haha! När blir detta en dokumentärsåpa på tv3? "Jobbpendlarna". Snart kommer vi se ett helt tv-team följa vinglande gumman, xc-svetto-lotta, limpsadelkenta, fixed-frippe och tandemtvillingarna på deras äventyr till och från jobbet.
Jag tror seriöst på en succé. Det är tamigtusan ett program jag skulle vilja se.

Jag skulle nog se det också, tex byta ut burktiden till det från "Överopererad krake söker nytt psykfall". Men jag tror du underskattar idiotin hos tv-tittarna.

garpa skrev:
> Jag tror seriöst på en succé.

Nja, jag tror säkert att det blir riktigt underhållande att kolla på men det kostar nog för mycket att spela in. För hur ofta händer det något speciellt när man pendlar - en eller ett par gånger i månaden kanske? Det blir en himla massa film för lite action. Kustbevakarna plockar ju upp överförfriskade brats en gång om dagen minst...

Beror ju på var man cyklar! Minst en gång i veckan skulle jag säga för egen del, men jag drar ju Vasagatan. Där händer det grejer med alla taxibilar, bussar, turister, vägarbeten och konstiga dragningar av cykelbanorna!

fastforward skrev:
> För hur ofta händer
> det något speciellt när man pendlar - en eller
> ett par gånger i månaden kanske?

garpa skrev:
> Haha! När blir detta en dokumentärsåpa på tv3?
> "Jobbpendlarna". Snart kommer vi se ett helt
> tv-team följa vinglande gumman, xc-svetto-lotta,
> limpsadelkenta, fixed-frippe och
> tandemtvillingarna på deras äventyr till och
> från jobbet.

Jepp, det där är det nog inge större problem att göra freakshow av.

Löjligt skönt på hemvägen med solen i fejjan och torrt 90% av vägen. Dalvägen - Hem avverkades på 30 minuter exakt vilket är nytt årsbästa.

Lite kallt på morgonen. Eller -10 eller nåt sånt. Medvind. Men efter den kallaste sträckan fick jag aldrig fingrarna varma igen (men då var det ju bara halva vägen kvar så jag bet ihop som en riktig MAN!). Mycket bra cykelbanor! Hemvägen varmare och sol. Underbart! Lätt motvind kändes ingenting. :) Vive la vårkänslor!

2dagars pendling i veckan, 2mer är förra veckan.
Med nya bromsar och smorda växlar så flög jag fram, totalt 1min från min sommar rekordtid i denna halka och med dubbdäck.
Impressive.

Inge vidare; is, halvfrusna pölar, frusna gatubrunnar - översvämmade cykelbanor och en och annan asfaltsfläck.

Bruce, var bor du?? Här i Hammarby har det varit 28 grader och sol hela dagen...

Senast redigerad av en moderator:
Go pendling idag oxå. Efter gårdagens tempopass blev det lite härligt segt moddtramp på morgonen. Mina första 6 km består av en väg som knappt används och som snöröjs därefter.

Senjobb idag med innebar en mycket njutningsfull hemfärd med en mellis på lunchen som bas. Slasket hade nu frusit till och i stort sett hela stadsgården (cykelbanan) var isbelagd.

Såg knappt en pendlare idag, sportlov?

Johan A skrev:
..28 grader och sol hela dagen...

Nu överdriver du väl en smula :D

Västerort - bästerort!
Vägarna är ok men cykelbanorna.. Måste lägga av med att cykla på cykelbana på vintern.

Btw, åt en semla från Coop webbutik, hemkörd, idag - kalasfin!

bruce skrev:
> Johan A skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> ..28 grader och sol hela dagen...
>
> Nu överdriver du väl en smula :D

Näää, Fahrenheit alltså.. Glömde att säga det.. F'låt!

Första pendlingen efter 2 veckors sjukdom. Schnablar vad ljust det var! För övrigt mest negativt överraskad av hur segt det gick och vilken tung motvind det var....

Tillbaka på cykeln efter litet uppehåll. Sliten drivlina, dubb och lite luft så det gick tungt.
Längtar efter våren, ny drivlina och spd-pedalerna...
Väldigt lite folk ute vid 07-tiden, såg knappt någon cyklist vid Ropsten....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp