Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
HåkanC skrev:
-------------------------------------------------------
> bng skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Får alla påsar?
> Alla får påsar
>
>
> /Håkan

Måste öva på langning i +30 - tappade min påse :-(. Får skylla på att påskillen försökte "styra" ut mig åt fel håll vid avfarten från Lidingöbron.

Vad är det med folket i stadshuset! Inte ett smack händer utanför tullarna. Eftersom jag aldrig har jobbat innanför tullarna har jag aldrig varit aktuell för utdelning av påsar, hjälmar och whatnot. Just nu står Radio Stockholm vid Raul Wallenbergs torg eller nåt och delar ut hjälmar.

Jag är så trött på innerstadsbögeriet. De flesta bor faktiskt utanför tullarna och bra många av oss jobbar också utanför tullarna. Vill de fånga upp en massa cyklister kan jag tipsa om Brommaplan och Universitetet.

Edit. Fel torg

Senast redigerad av en moderator:
jag får aldrig några påsar :(

jag är trött på att cykla i storm, regn å kyla. jag är trött på att ha ett baknav som låter som det är en sjö i det varje gång det blir fuktigt.

jag är inte trött på mitt minskande midjemått :) :) :) :)

Veloce skrev:
> Vad är det med folket i stadshuset! Inte ett
> smack händer utanför tullarna. Eftersom jag
> aldrig har jobbat innanför tullarna har jag
> aldrig varit aktuell för utdelning av påsar,
> hjälmar och whatnot. Just nu står Radio
> Stockholm vid Raul Wallenbergs torg eller nåt och
> delar ut hjälmar.
>
> Jag är så trött på innerstadsbögeriet. De
> flesta bor faktiskt utanför tullarna och bra
> många av oss jobbar också utanför tullarna.
> Vill de fånga upp en massa cyklister kan jag
> tipsa om Brommaplan och Universitetet.
>
> Edit. Fel torg

Gnäll, gnäll gnäll. Är det regnet månne? :-)

orm skrev:
> jag får aldrig några påsar :(
>
> jag är trött på att cykla i storm, regn å
> kyla. jag är trött på att ha ett baknav som
> låter som det är en sjö i det varje gång det
> blir fuktigt.
>
> jag är inte trött på mitt minskande midjemått
> :) :) :) :)

Fint väder till helgen och massa längre rundor i kalendern. Härda ut idag så kommer du vara pigg till på måndag. :)

Sjukkt värd. En timme lugn cykling för att trampa ur benen under vilken jag blev lite kall, så jag satt en kvart i bastun, sen inte mindre än 12 rostmackor på jobbet. Mer kan en människa inte begära.

bng skrev:
> För övrigt kan konstateras att global warming
> är underskattat.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Precis vad jag tänkte på när jag satt på Stadion igår i ösregn och 6 grader väntandes på Bruce. Förutom att jag saknade min cykelutstyrsel från i vintras la jag märke till en kille på innerplan med teamkit inkl hjälm... Någon härifrån? För övrigt kan jag varmt rekomendera kvällens eller söndagens konsert till vem som helst som någon gång gillat Bruce bara lite lite grand. Att lyckas tända stadion under de vidriga omständigheterna igår är übermänskligt!

skaparn skrev:
> 12 rostmackor på jobbet.

!!!

Och jag som trodde jag var ett matvrak.

evo skrev:
> skaparn skrev:
> -----
> > 12 rostmackor på jobbet.
>
> !!!
>
> Och jag som trodde jag var ett matvrak.

Dör man inte av det enligt doktor Dahlqvist?

Veloce skrev:
> Jag är så trött på innerstadsbögeriet. De
> flesta bor faktiskt utanför tullarna och bra
> många av oss jobbar också utanför tullarna.

Känner mig också mobbad. Om man bor i innerstan och jobbar i innerstan. verkar man inte heller få påsar. Kanske måste passera Slussen eller något. Å andra sidan orkade hela vägen utan en chockladkaka.

evo skrev:
> skaparn skrev:
> -----
> > 12 rostmackor på jobbet.
>
> !!!
>
> Och jag som trodde jag var ett matvrak.

Jo, det är som så att... och det här säger jag inte för att skryta; jag har en nästan bisarr kapacitet då det gäller att äta stora mängder mat. För bra skulle jag vilja påstå. Den är långt ifrån synkroniserad med mitt energibehov.

Jag tröstar mig med en stor klunk Twinlab och tänker att hjälmarna säkert var fula. ;)

Själv flåsade jag artigt nej tack till en påse i Alvik, hade ju för sjutton läge på nytt pendlings pb. ;-)

Vilket ändå förstördes av en låååångt rödljus över Hornsgatan, skulle varit gott att trösta sig med en chokladkaka då.

Chokladkakorna och reklamen är till för att ägna sig åt vid rödljusen. de är kluriga på trafikkontoret.

Buster_1 skrev:
> Kallt, skitigt och påflugen av en lös hund i
> stadsskogen. Hon såg verkligen ut att ha koll på
> hunden, hon pratade med den och den stod helt
> stilla mitt på den breda stigen men gjorde ändå
> ett utfall när jag sakta for förbi. Jag stannade
> och sänkte ned handen för att hälsa och hon
> tvingade hunden att morrande komma fram och
> hälsa.
>
> Ska det va så?

Finns det inga Dr.Martens med stålhätta kompatibla till spd?

Jag fick ingen påse när jag cyklade i morse, fubbigt.

Var nära att köra över en puckad pudel idag som sprang ut framför mig. Konstiga instinkter de har hundarna. Hoj+jag=stor och farlig -> håll dig undan din lilla skit. Men neej, måste gläfsa och bjäfsa lite först...

Dagens kränkning!
2009-06-05.gif

http://yehudamoon.com/index.php?date=2009-06-05

Senast redigerad av en moderator:
Blev tvingad att åka buss idag bland alla snoriga ungar och hostandes fuckon.
Konstaterade att en pendlar-tant på 25kgs cykel höll samma snitthastighet som bussen längs större delen av sträckan.

Varför utsätter man sig för detta, dag ut och dag in.

stod någon o viftade med gula påsar i morse. Tömde drickan, mumsade i mig chokladen, lämnade tillbaka påsen och skräpet och tackade för langningen.

Fick årets mest irriterande regnskur på mig på hemvägen. jättefint väder när jag stack från jobbet så det blec kortbyxor. Sedan började det regna när jag hade cyklat två minuter, sedan ösregnade det i 23 minuter och 30 sekunder tills jag var 30 sekunder hemifrån. När jag hade ställt cykeln i garaget och gått upp tittar jag ut, då är det strålande sol. Motvind var det med.

6 grader och mulet...Kanonväder i Juni. Mötte en igelkott som traskade mitt på vägen. Kränkte en cyklist som cyklade på vägen (medans jag cyklade cykelvägarna). 7 grader på vägen hem. Inte så sexig temperatur heller men det gick rätt bra (tack vare gynnsamma vindar).

I morse var det OK med medvind, men usch vad det var kallt på vägen hem.

Och några gula påsar delar dom i alla fall inte ut mellan Solna och Sollentuna :(

I morse var det tomt och kallt. Kom rätt snabbt fram till jobbet.

På hemvägen lyckades jag dodge:a påskillarna vid Ropsten, bara för att hamna i ett riktigt "ur askan i elden"-scenario:

På Lidingövägen, strax innan korsningen Jägmästarvägen, kom jag ikapp ett sånt där jävla studentflak. De skvätte stora mängder öl åt alla håll, slängde burkar och flaskor i gatan och några pissade också ut genom "relingen". Jag kom undan med blott några öldroppar (hoppas jag) i ansiktet. Jag tryckte på för att slippa bli ikappkörd av idiottransporten och gjorde nog personbästa uppför Lidingövägen.

På Sturegatan och vid Stureplan fortsatte eländet. Jag såg tom gamla människor som fick springa åt sidan för att inte vara så nära trottoarkanterna och därmed "i skottlinjen".

Vart vänder man sig med den här typen av klagomål? Jag hade djävulskt bråttom och absolut inte tid att försöka stanna nån lastbil och "samtala" med studenterna.
Ska man ringa polisen? Vad ska de göra med registreringsnummer på några lastbilar?
Ska man ringa skolorna (idioterna hade naturligtvis sina klasser och skolors namn väl synliga på sidorna)? Vad ska de göra? Förbjuda nästa års studenter att göra sånt som redan är förbjudet enligt alla lagar och normalt hyfs? Det gör ju bara sånt här beteende ännu mer "häftigt".

Som sagt, jag hade bråttom. annars hade polisen fått ta tag i ärendet, fast ur en annan aspekt. Tänk er löpsadelarna: "Cyklist klättrade upp på studentflak. Misshandlade 36 studenter innan han övermannades av klasskamraterna".

Tur att man har den här tråden som ventil för sin frustration.

Tillägg: Fick ett tips att samla allt utspottat snus i en Super Soaker. Så är man beväpnad vid nästa "encounter".

vader: jag lider med dig. Ungdomen av idag. ingen respekt för sina medmänniskor. Samhällets förfall. etc.

Själv pendlade jag hem efter ett antal öl innanför västen. Är det Happy-korrekt eller ej? Hursomhaver är det fördjävligt att bryta uppförs med överfylld blåsa. I blåsten & kylan.

Skall fylla på energidepåerna med Ostbågar & Dr pepper (hemgjord gainomax även kallat).

Cykla full är otroligt happykorrekt. Är du dessutom full på finöl blir det guldstjärna.

mzi skrev:
> Cykla full är otroligt happykorrekt.

Tack! Skönt att få det bekräftat.

Pesch skrev:
> mzi skrev:
> -----
> > Cykla full är otroligt happykorrekt.
>
> Tack! Skönt att få det bekräftat.

+1

Hela 2 grader på morgonen (nästan). Handskar på, alltså. Nåja, fint väder iallafall. Vindstilla ut och medvind och sol hem. Tröga ben bägge vägar.

Ooo, idag var det skönt. Tog Hammarbybacken igen, stannade uppe på platån och tittade på utsikten. Sen ner till Sjöstan, in till stan via Stadsgårdskajen (fan vad den slår Götgatan!) och så ut mot Lidingö. Börjar man dagen med lite lätt skogscykling i sin ensamhet blir man på så mycket bättre humör. I alla fall jag :)

jeans, t-shirt å vindjacka å lätt växel. skulle cruisa till jobbet i behaglig takt. trevligt väder, solglasögon på, livet leker åsså vips! är jag framme, sjöblöt efter att ha jagat en bianci-räser som kränkte mig. suck. Fast de va kul å cykla i fint väder igen!

Åååååååååååååååååååå vad benen var sega idag :/ Hoppas det blir bättre på hemvägen :)
Smockat med cyklister överallt inne i stan. Sedan att halva innerstaden är en byggarbetsplats eller värd för VOR gör inte framkomligheten bättre.

Nu kaffe och macka.

Hej
(Lite långt inlägg kanske...)

Ny på detta forum och har insett att mina ambitioner att springa någon gång i veckan inte har infriats så jag ger "cykla till och från jobbet" en chans istället.

Har en gammal Nishiki Reno från 2000 som jag cyklade på en gång förra året.
Fixade med den igår. Bytte bromskuddar fram och bak. Tog även bort featuren att en bromskudde var kvar mot fälgen efter att man slutat bromsa. Tänk vad mycket lättare den rullar då :).

Klockan ringde 6:20. 6:34 satt jag på cykeln med ryggan på. Trampade iväg från Spånga riktning city/Hötorget. Flöt på bra, solen sken etc. Men fasen var tung Tranebergsbron var - var nere på 14 km/h precis innan krönet. Kom fram till jobbet 7:17, dvs 43 minuter för att transportera mig 15,1 km - snitt 21 km/h. Jaja - det kan bara bli bättre.
In med cykel i garaget på jobbet, duscha och sedan frulle framför datorn kl 7.45.

Med MC tar samma resa ca 25 minuter - så med bara 17 minuter extra restid så har man även fått en del motion. Mitt mål är att bli en sådan som cyklar året runt. (Jag körde mc-skoter hela förra vintern).

Några frågor:
Funderar på att köpa mer lättrullade däck än de jag har nu - typ Continental Sport Contact. Tips på bra affär i city / Västerort som har bra utbud.

När man kör bil/mc så svär man över alla cyklister som kör som svin och skiter i trafikreglerna. Imorse var jag en av dem :). Är det bara böter om man torskar eller kam mitt körkort ryka...?

mvh Tobbe

Västerort? Pedalogerna, galet bra service och hyfsade priser.

Jag har inte pendlat idag för första gången sedan februari. Helt enkelt för att jag är så trött i benen efter gårdagens Halvvätt. Inte så lite stolt. Och trött.

Soft najs cykling, första biten är bäst genom allén till Ulvsunda slott, bron över till Solna är alltid seg sedan, men tjusig utsikt idag. Såg en svan med ungar på släp som paddlade sig över Ulvsundasjön på vattnet nedanför, fint :).

TobbeSthlm skrev:
> Hej
> (Lite långt inlägg kanske...)
>
> Ny på detta forum och har insett att mina
> ambitioner att springa någon gång i veckan inte
> har infriats så jag ger "cykla till och från
> jobbet" en chans istället.
>
> Har en gammal Nishiki Reno från 2000 som jag
> cyklade på en gång förra året.
> Fixade med den igår. Bytte bromskuddar fram och
> bak. Tog även bort featuren att en bromskudde var
> kvar mot fälgen efter att man slutat bromsa.
> Tänk vad mycket lättare den rullar då :).
>
> Klockan ringde 6:20. 6:34 satt jag på cykeln med
> ryggan på. Trampade iväg från Spånga riktning
> city/Hötorget. Flöt på bra, solen sken etc. Men
> fasen var tung Tranebergsbron var - var nere på
> 14 km/h precis innan krönet. Kom fram till jobbet
> 7:17, dvs 43 minuter för att transportera mig
> 15,1 km - snitt 21 km/h. Jaja - det kan bara bli
> bättre.
> In med cykel i garaget på jobbet, duscha och
> sedan frulle framför datorn kl 7.45.
>
> Med MC tar samma resa ca 25 minuter - så med bara
> 17 minuter extra restid så har man även fått en
> del motion. Mitt mål är att bli en sådan som
> cyklar året runt. (Jag körde mc-skoter hela
> förra vintern).
>
> Några frågor:
> Funderar på att köpa mer lättrullade däck än
> de jag har nu - typ Continental Sport Contact.
> Tips på bra affär i city / Västerort som har
> bra utbud.
>
> När man kör bil/mc så svär man över alla
> cyklister som kör som svin och skiter i
> trafikreglerna. Imorse var jag en av dem :). Är
> det bara böter om man torskar eller kam mitt
> körkort ryka...?
>
> mvh Tobbe

Kul med en ambitiös pendel-cyklist till :) De där 43 minuterna kommer snart att vara ett minne blott. Snart är du under 25!
Kolla däck på Cykloteket förslagsvis. Norra Stationsgatan vid PrisXtra.
Böter el körkort, ja det beror väl på vad du gör. Cykla mot rött kan visst ge körkortslöshet har jag hört. Vet inte om det stämmer.
Lycka till med cyklingen!

TobbeSthlm: följ trafikreglerna istället för att oroa dig för straff. Man får gratulera till premiärpendlingen idag!

TobbeSthlm: Cykloteket är svindyra men välsorterade. Om du inte har bråttom kan du beställa från Tûskland. Jag köpte ett par schwalbe-kojak för under 200 spänn du får nog betala 3ggr det i stan.

Dagens pendling (Aspudden-KTH). Kallt som fan. Hade kortärmat och det var lite väl kallt. Dessutom jumbo-rygga med lånade kängor som jag hade på Bruce i torsdags. Lite folk på cykelvägarna och bra flyt, var på jobbet på 29min (rekordet 26). Kränkte ett mtb-svetto på västerbron.

På en lång rak cykelväg, fick en pajas framför mig helt plötsligt för sig att han var tvungen att snabbt byta sida. Självklart utan att se sig om. På högra sidan fanns en lyktstolpe som jag inte ville hälsa på. Försökte smita emellan, men det sket sig.
Det slutade med att mitt bromshandtag fastnade i hans cykelväska, och jag drog i backen.
Skrapade upp knät och stukade till tummen. Stort hål i benvärmarna.
Drog ett par rejäla svordomar och bad killen stt snabbt avlägsna sig, för hans eget bästa.
Nu har jag petat i mig Ipren, tvättat blodigt knä och satt ett bandage.
Jävla pajaser. Och det inkluderar mig som inte tog hans namn och nummer. Jävla skitbörjan på den här veckan. Hoppas tummen inte blir värre. Svårt att hålla i styret i 30 mil på fredag natt då.

nämenvaffan nypan.. trist att läsa! krya på tummeknä.

själv var jag väldigt nära en frontflygel på en bil på vägen hit, jag hojade om i nerförsbacke och när jag passerat föraren så börjar han sakta trycka ut mig mot mitten/mötande fil. varför gör man så?

annars en ganska sval och bra morgon. flyt med rödljus och inte för mycket vingel i solna.

TobbeSthlm skrev:
> Men fasen var tung Tranebergsbron var - var nere på
> 14 km/h precis innan krönet. Kom fram till jobbet
> 7:17, dvs 43 minuter för att transportera mig
> 15,1 km - snitt 21 km/h. Jaja - det kan bara bli
> bättre.

Som jag sa till Micke första gången vi körde över bron: "i slutet av veckan håller du 20km/h" och sedan "om två veckor håller du 25 km/h". Nu går det alltid minst 30 över broskrället.

Stanna vid rödlysena så får du anledning att köra om idoterna flera gånger.

Om du ser en T-O-M-T-E på singlespeedcross som cyklar tillsammans men en hårdrockare på en svart räser så är du välkommen in på rulle.

Trist nypan, mina pendlingar går numera mestadels väldigt lugnt till efter några halvincidenter.

Satt på tunnelbanan och mobilgooglade "lateral foot pain" i morse. Har för ont för cykelskor så jag tvingas sunkpendla. Förhoppningsvis bara ett inflammerat senfäste, kan också vara en liten stressfraktur eller i värsta fall en dödlig form av diabetes. Diagnoserna jag får är läskiga och otydliga. Funderar allvarligt på att byta husläkare från Google till nån på vårdcentralen.

Campa skrev:
> Satt på tunnelbanan och mobilgooglade "lateral
> foot pain" i morse. Har för ont för cykelskor
> så jag tvingas sunkpendla. Förhoppningsvis bara
> ett inflammerat senfäste, kan också vara en
> liten stressfraktur eller i värsta fall en
> dödlig form av diabetes. Diagnoserna jag får är
> läskiga och otydliga. Funderar allvarligt på att
> byta husläkare från Google till nån på
> vårdcentralen.

Byt till iphone, det har kommit en app för självdiagnosticering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp