Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fråga från en novis:

Utgår det kränkningspoäng om man kränker en tjej? Tjejen i fråga hade räser och helkroppslycra och jag körde om henne (och 7 andra) uppför Tranebergsbron i min 16kg:s Crescent med postcykelstöd.

orm! vi borde ta Västerbron tillsammans någon morgon! Med tanke på hur du skryter här blir man ju lite nyfiken på vilken fart du måste ha =)

Oj, nu blir det spännande. Får jag ligga på rulle uppför västerbron och filma/fota spektaklet? Det är nästan värt en omväg:)

SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför är det inte sånt här väder 250 dagar
> om året? VA?

Sssh, vädergudarna kan höra dig. Don't push it...

evo: det går bra, kan ju va kul å se sin "teknik" bakifrån hähähä

det här påminner om när bang och supertramp skulle rejsa vid skanstull.. :)

smiley skriver ju om sina kränkningar till höger och vänster vid västerbron också, blir det en trio som rejsar?

Vid bageriet? Vilket bageri? Är ni vid brofästet vid 8 gröndalningar? Helvete, måste lämna ungar vid denna tid. Kan inte frugan göra det? Fan.

Det är väl cafét/bageriet i Gröndal som avses antar jag, korsningen Gröndalsvägen, Sjöbjörnsvägen. Brofästet blir det strax före 8 skulle jag tro ja.

Edit: Gatunamn..

Senast redigerad av en moderator:
helt korrekt. då syns vi :)

måste väll dock fråga om jag verkligen skryter om kränkningar? västerbron är ju fylld av upprättsittande & överviktiga. Allt jag gör är å lägger på en trevlig växel på stålräsern å kör på. Precis lagom uppvärmd efter liljeholmsbron å fortfarande full med energi. Tror det är massor med positiva omständigheter mest :)

haha, nej inte värre än nån annan.
varsin stålräser, sol, Västerbron och gott om tanter att kränka! låter bra tycker jag

JLarsson skrev:
> Dagens pendling var bra. Körde om en Koenigsegg
> CCR i höjd med Stocksund (med min dieselcittra).
> Fast det kan ju bero på att han skulle höger ner
> på Bergshamraleden.

Ja men inte behöver man väl köra om en Koenigsegg för att få kränkningspoäng? Det räcker väl med att man själv inte har en?

Träffade på en kille innan västerbron med en sån där no-name ram man kan köpa på e-bay. Blev alldeles till mig när jag såg den så jag hojtade en del. Han uppskattade nog inte mitt något överraskande engagemang i hans cykel. Säkert någon här så jag ber om ursäkt om jag verkade lite skum. Helt normalt men inget illa menat.

Kränka den som kränkas kan. Bara två snubbar på väg upp för Skanstullsbron idag. Klickade i och satte fart.

Tja, det var det det, ja. Låg som mest i 28.4 km/h när jag cyklade uppför bron.

De roligaste omkörningarna för mig är när jag till synes utan ansträngning kör om och ifrån någon som ser ut att se sig som El Überkränkare af Westernbron och alla andra knöalar i stan. Kränkning är det bara när man kör ifrån någon som vill rejsa. Att jubla över att man kör om 5 gamla fetton och 3 ungar är väntat och lågt tycker jag, som en fräckis i Allsång på Skansen.

Det får inte gå inflation i kränkning. Låt kränkning vara något att vara stolt över. Stolt över att ha utfört och stolt över att ha försökt utföra, men blivit utförd på i stället. Lämna Allsång på Skansen utanför detta, tack.

Senast redigerad av en moderator:
SuperApe skrev:
> De roligaste omkörningarna för mig är när jag
> till synes utan ansträngning kör om och ifrån
> någon som ser ut att se sig som El Überkränkare
> af Westernbron och alla andra knöalar i stan.
> Kränkning är det bara när man kör ifrån
> någon som vill rejsa. Att jubla över att man
> kör om 5 gamla fetton och 3 ungar är väntat och
> lågt tycker jag, som en fräckis i Allsång på
> Skansen.
>
> Det får inte gå inflation i kränkning. Låt
> kränkning vara något att vara stolt över. Stolt
> över att ha utfört och stolt över att ha
> försökt utföra, men blivit utförd på i
> stället. Lämna Allsång på Skansen utanför
> detta, tack.

Om man kränker alla i sin väg förutsätter jag att det ingår alla typer av cyklister i den kränkningen och även om det råkar vara en hord av gamla fetton (vilket det sällan är) är det en bedrift om de redan befinner sig på krönet och man själv knappt nått brofästet och trots det cyklat om dem innan brons slut. Så det så!

smiley, det låter som att du skulle behöva träffa garpa och orm kl 8 vid Västerbron imorgon ;-)

tack superape för min nya signatur. Jag känner mig dock kränkt av dina träffsäkra kommentarer.

Bästa kränkningen jag varit med om var för två veckor sedan. Jag var på väg in till stan på kvällen för att äta middag, vanliga kläder uppknäppt jacka fladdrande I vinden. Vid rödljuset kom ett lycrasvetto på en kolfiber Orbea ikapp, han hade även tempobåge på styret. Jag lät honom trampa före, halvvägs upp I backen började jag trycka på. När. Jag körde om honom låg han I tempobågen och jag satte mig så upprätt som möjligt, andades lugnt och sneglade lite förstrött på honom. Han mötte inte min blick :-) Efter krönet kom han ikapp och gick ifrån I nedförsbacken, min dag var gjord på pendlarcykeln med stänkskärmar och I civilkläder.

DET är en kränkning zapiens! :)

att trampa förbi fleppon på damtralla iförd flipflops och matkassar på styret känns knappast som en kränkning. annars kränkte jag två småtjejer som hojade på sina 16"-are medans pappa gick bredvid häromdagen.. highfive på den! yeaaaah..

Jag siktar på och kör ikapp vemsomhelst som nu må stå i min väg uppför Liljeholmsbron. Ibland har jag efter att ha uppbådat alla mina krafter PRECIS, med syra sprutande ur öronen, utan känsel i benen och ett ansiktsuttryck från helvetet, jublat över att ha hunnit ifatt Olga och hennes pimpade rullator innan toppen. Men någon kränkning är det inte i min svinstia till värld, utom av mig själv.

smiley skrev:
>Så det så!

den blev lite svajjig men vaffan.. det var bara underröret och det påverkar inte hållfastigheten, det sa en kille som svetsat flygplansalu. :)

SuperApe skrev:
> Jag siktar på och kör ikapp vemsomhelst som nu
> må stå i min väg uppför Liljeholmsbron. Ibland
> har jag efter att ha uppbådat alla mina krafter
> PRECIS, med syra sprutande ur öronen, utan
> känsel i benen och ett ansiktsuttryck från
> helvetet, jublat över att ha hunnit ifatt Olga
> och hennes pimpade rullator innan toppen. Men
> någon kränkning är det inte i min svinstia till
> värld, utom av mig själv.
>
>
> smiley skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >Så det så!

Rullator? Tänk att jag trodde att det här var ett cykelforum.

Kan fö berätta om en gång, för jättejättelänge sedan, när jag blev omcyklad av en jävla tönt på på bron mot Gullmarsplan. Snubben var två meter och satt upprätt som en SS-officer, cykeln treväxlad och tung med ett pennskri på pakethållaren. Jag kunde knappt ligga på rulle. Han gjorde som Zapiens, den jäveln, gav mig en trött blick och bara mosade. Vaknar fortfarande kallsvettig ibland asså. "No, NOOO, pennskriiii"

mattel skrev:
> annars kränkte jag två
> småtjejer som hojade på sina 16"-are medans
> pappa gick bredvid häromdagen.. highfive på den!
> yeaaaah..

:-) låter som Kramer på judo.

zapiens skrev:
> Bästa kränkningen jag varit med om var för två
> veckor sedan. Jag var på väg in till stan på
> kvällen för att äta middag, vanliga kläder
> uppknäppt jacka fladdrande I vinden. Vid
> rödljuset kom ett lycrasvetto på en kolfiber
> Orbea ikapp, han hade även tempobåge på styret.
> Jag lät honom trampa före, halvvägs upp I
> backen började jag trycka på. När. Jag körde
> om honom låg han I tempobågen och jag satte mig
> så upprätt som möjligt, andades lugnt och
> sneglade lite förstrött på honom. Han mötte
> inte min blick :-) Efter krönet kom han ikapp och
> gick ifrån I nedförsbacken, min dag var gjord
> på pendlarcykeln med stänkskärmar och I
> civilkläder.

Jag försökte med något liknande för några månader sedan när jag skulle cykla hem hustruns stridsvagn i kostym. Men dåligt pumpade däck och lågt satt sadel lyckades jag dra om några lycragubbar. De fuskade dock vid ett rödljus men jag var nära att komma ikapp innan de tog en annan väg.

Är man svettoklädd kan man Kränkas både av andra svetton och folk i "vanliga kläder". Har man "vanliga kläder" kan man bara Kränkas om man synligt anstränger sig.

Dagens materialrekommendation för kränkbruk: Campa-nav! Tyst tassar man ikapp och lägger sig ett par meter bakom någon som kämpar som Tom Boonen i omkörningsfilen. Det högljudda smattrandet bakom kränkoffret när man frihjular efter varje tramptag är en subtil pik som bara de invigda tar åt sig av.

Räcker inte det för att få den framförvarande att antingen glida in i högerfil eller öka tempot får man ta till pendlarens grövsta vapen - Ringklockan.

Observera att FN:s pendlingskonvention endast tillåter två plingvarianter: Det ensamma plinget (odödliggjort genom Sean Connerys order i Jakten på röd oktober: "One ping only, Vasilij!") eller Den korta sambasvängiga plingsekvensen. Det Hetsigt seriella plingandet får endast användas mot iPod-bärande kränkoffer.

Campa -> Klickande bromshandtag är också en bra pik. I synnerhet i kombination med smattrande baknav. Ett tramptag var femte sekund, följd av lite ticketicketick från baknavet, varpå serien avslutas med ett par klickeklick från bromshandtagen. Gärna kompletterat med lite gniddegniiid från bromsgummit.

Superape, vad tråkigt änmnet kränkning blev efter ditt svammel om moral och etik. Va, fan, låt oss skojare ha lite kul på våra pendlarhärken inne i stan utan dina predikningar. Allt är inte på blodigt allvar. Så det så!

smiley skrev:
> Superape, vad tråkigt änmnet kränkning blev
> efter ditt svammel om moral och etik. Va, fan,
> låt oss skojare ha lite kul på våra
> pendlarhärken inne i stan utan dina predikningar.
> Allt är inte på blodigt allvar. Så det så!

Ja, superapan känns som en riktig torrboll. Allt han skriver måste tas på blodigaste allvar!

Men nu blev det iaf mycket roligare igen!

smiley skrev:
> Superape, vad tråkigt änmnet kränkning blev
> efter ditt svammel om moral och etik. Va, fan,
> låt oss skojare ha lite kul på våra
> pendlarhärken inne i stan utan dina predikningar.
> Allt är inte på blodigt allvar. Så det så!

HEj dagens pendling/tur var riktigt tuff men skön som attans plågade mig rejält låg på 10-18 växeln överlag och i uppförsbackar som det fanns gott om på min 3mils tur från bredsand efter E¤:an till njurunda sedan därifrån till myre en låång uppförsbacke sedan via ovansjö till skedlo där är det backigt hyfsat branta men inte alltför långa sedan tebaks det var tröttande för benen ett under man inte dukade under.

hade också puls klockan på mig emd bröstband.
låg mella 70-93% HRM 133-135 faatburn 162 men om det är i gram dvs bara 162g/1600G vet jag ej men ska kolla upp det.
är det bra att ligga mesta del på 80+% ?

Ha ha detta var humor på riktigt hög nivå, någon (smiley) tar superape på allvar. Eller var det dubbelironi, I am lost!

I går höll jag på att lägga en riktig fetvurpa när jag skulle skära en trottoar, en såndär låg variant. Swosch, framhjulet bara gled på kanten... lyckadet klara av det med en fotnedsättning och en muskelbristning i axeln... sen höll jag på att göra samma grej ett par timmar senare.

Så frågan är, varför händer det 2ggr på 1 dag när jag aldrig har upplevt denna halka på trottoarkanter på detta sätt tidigare. Jag har nya däck, samma modell som tidigare, kanske måste få bort första slitlagret? Taskiga värmeegenskaper? kantstenen är gjuten ljusgrå, finporig cement som nästan är blank. Nån ny variant som trafikkontoret fått fram?

Idag så toppade jag med 60,9km/h utför västerbron södergående. Snabbaste jag varit uppe i med hybriden. Nu är inte jag speciellt aero, men har svårt att fatta hur man ska kunna komma upp i mer än så iom den stormande medvinden jag hade... vilket leder mig osökt in på nästa fråga, i finax VR-tråden står det om hastigheter vid backkörningarna (uppför) och stigningarna i %. Siffrorna säger tyvärr inte så mkt, men vore intressant och veta lutning på tex sthlms broar, fleminggatan, götgatsbacken, sturegatan etc.

imorn ska jag cykla så fort att självaste brofan blir kränkt! ha! :]

Jag inbjuder alla som känner för det att kränka mig i morgon bitti vid 8.30. Tänkte ta det lugnt med mtb:n och lovar att släppa förbi er. Välj liljeholmsbacken eller skanstullsbron, vilket ni vill. In mot stan.
Neeej, det är ju nerför --- DOH!

garpa skrev:
> imorn ska jag cykla så fort att självaste brofan
> blir kränkt! ha! :]

Broar kan inte kränkas, de är imuna. Du får nöja dig med att kränka/kränkas på brofan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp