Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
rising skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kanske är dags för ett nytt svartrejs:
> Westerbrokrenket

Det låter ju skitkul! Kanske dags att starta en ny tråd för att spåna lite (som ju brukar gå så bra).

Dagens hempendling gick för övrigt genom den rätt så branta backen där upp mot Västerbron via Rålis. Den är tuff och rätt smal, speciellt när man svänger in på bron. Det inbjuder ju till taktik och vi som brukar köra genom stan vet ju att taktik är det som gäller om man ska ta sig fram snabbt och säkert mellan bussar, taxibilar, fotgängare, damcyklar och lycrasvetton. Så det passar ju alldeles utmärkt! =)

Alla ni tuffingar som kör till jobbet i cykelbrallor och hela kitet och kränker alla slöfockar på cykelbanor, broar, rödlysen o allt vad det är: ställer ni er upp o svankar lite extra då?

Matsa skrev:
> Alla ni tuffingar som kör till jobbet i
> cykelbrallor och hela kitet och kränker alla
> slöfockar på cykelbanor, broar, rödlysen o allt
> vad det är: ställer ni er upp o svankar lite
> extra då?

Nä, vi vänder oss om, söker ögonkontakt med den kränkte, och hånler.

Själv är jag kamouflerad. Skulle aldrig falla mig in att cykla i lycraoutfit inne i stan. Det är bara töntar som vill ge sken av att vara snabba som gör det.

Vanliga shorts men ofta kortärmade cykel-jerseys i det här vädret, det tycker jag är skönt. Att stå upp när man cyklar om någon ger avdrag i kränknings-statistiken. Man skall sitta ner och se oberörd ut. Sen gör man som smiley om man kan cykla samtidigt som man tittar bakåt. Jag har lite problem med det :D

Ja enda gången man får bonuspoäng när man står upp och kränker nån det är om man samtidigt inte håller i styret! =) Jag kör med baggy shorts och en t-shirt som andas. Jag kan nog tänka mig att svanka lite när jag cyklar om Matsa om han nu tänder på det, men det låter lite läskigt!

mytomspunnen skrev:
> smiley skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Superape, vad tråkigt änmnet kränkning blev
> > efter ditt svammel om moral och etik. Va, fan,
> > låt oss skojare ha lite kul på våra
> > pendlarhärken inne i stan utan dina
> predikningar.
> > Allt är inte på blodigt allvar. Så det så!
>
> Ja, superapan känns som en riktig torrboll. Allt
> han skriver måste tas på blodigaste allvar!

+1!
Humor som en SS-officer.
Långsam är han också.
Det enda possitiva jag kan komma på (och nu anstränger jag mig rejält!) om surfinnen är att han är så jävla morgontrött att han oftast försover sig och missar Happy-turerna (som han oftast själv initierat) så att vi slipper köra i snigefart runt hela Södertörn.
Usch!

Senast redigerad av en moderator:
Första svaret i denna tråd,
(Västerbron)
lika bra o göra det ordentligt.. På väg hem från jobbet, Västerbron raceputte i Hofvetkostym på en Specialized med R-Sys fälgar.. Satt rak i ryggen och "svarade" telefon bara för att "kränka" lite extra när jag trampade förbi i kostymen uppför. Vände mig aldrig om, visste att när jag var uppe så hade min klubbkompis halva bron kvar..

(Skanstullsbron, nya)
Senare i kväll efter ett par (Typ 8 bira med farsan) på stan så var det dags igen, jonnade i väg från Medis, stannade vid Ringen för rött, då det gled fram ett racefettosvetto på väg hem från jobbet (Såg så ut) han kollade lite på mig och hånlog med sin äckliga hybrid mellan benen...
Snubben trampade på allt han hade när det blev grönt, jag sög hjul (som vanligt) när han växlade ner vid början på bron klev jag ut och trampade oberört om snubben :-) Efter typ 200 meter så sträckte jag på mig och stoppade ned ena handen i bakfickan föratt se oberörd ut, trots att benen sved och lungorna värkte.. Vid krönet hade han halva kvar!

Hälsningar, Ridley på SS DBS Damtralla utan broms.. (Någon som har ett 584 bakhjul? PMa isf)

Tog fincykelnm och helvit klädsel och körde XC till jobbet. Seg en räv komma in från sidan och springa några meter framför mig på stigen. Underbar morgon!!

I morse blev jag skitförbannad på alla fjomps som absolut skulle kränka andra uppför Liljeholmsbron där jag försökte ta mig nerför. Inte så kul att möta 3-4 cyklioster i bredd med en barnvagn någonstans där i mitten.

grr.

Så. Nu känns det bättre. Tack.

Bonkade på väg till jobbet, känns fint... Saken är den att jag kom hem från ett bonkpass (en timme, bonken uteblev) strax efter sju, duschade och åt en halvtaskig frukost för att cykla till jobbet. Efter fyra km tog det stopp, haha, sitter och svettas som en gris. Tur att man är först på kontoret...

varm och skön fast med sega ben.

en fågel valde att flaxa iväg från vägkanten rakt in i mitt ben, tror nog den klarade sig. ett par sek senare valde en humla att träffa mig rakt i bröstet.

annars inget speciellt.

Sluta outa mig som sjusovare, torrboll och nazi nurå. Jag har missat max 10 turer pga av ompriorotering på morgonen, MAX!

Det gick bra att pendla med inte mindre än 4 väskor på cykeln + 1 på ryggen!

Träffade en annan gubbe på en canyon i morse vid Liljeholmen och vi slog följe uppför Västerbron och snackade lite strunt.

För varmt idag. Sega ben. Knackade förstrött en taxi på rutan som parkerat på cykelbanan sankt eriksgatan vid 4:ans hållplats. Sen var jag framme på kontoret.

Frukost på kontoret så jag åt inget hemma. Men jag borde nog ha druckit något - munnen var torr som Sahara efter 100m. Skönt att bälga i sig vatten sedan...

Och vädret håller i sig ett tag till! :D Tog det ganska lugnt, fast ändå höll jag på att cykla över den här lille gynnaren vid Ringvägen.

IMAGE_018.jpg ht=544

Skön 10-minuterspendling som vanligt på min SS. Första dagen med SPD däremot, orkade inte byta tillbaka till pedalerna med korgar. Man låter däremot som tjejerna i högklackat när man trippar in i sina skor på jobbet...

Roligt att läsa om alla era mysiga och soliga jobbpendlingar - själv kan jag inte jobbpendla igen förrän om tidigast åtta (8, eight, acht!!) veckor pga semester och kompledigt...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHA.

HA.

psI.vaknade likf*rb*nnat 0615, men då har jag hunnit vara ut med kanoten ett par timmar i solen och dra abborre:)

psII.barnledighet räknas inte.

Kan meddela att morgonens cykelsällskap mellan Liljeholmen och Västerbron inte var någon mindre än................ en happylegend!

SuperApe skrev:
> Kan meddela att morgonens cykelsällskap mellan
> Liljeholmen och Västerbron inte var någon mindre
> än................ en happylegend!

Va? Har stålis flyttat till Stockholm?

SuperApe skrev:

canyon + gubbe + happylegend

håkanc gissar jag på!

zapiens skrev:
> Jaha, depraverad stad, skönt att vara på landet
>
>

:)

Den överlever nog. Den satt mitt ute på cykelbanan, sedan kunde den inte sitta still så ja kunde ta en bra bild. Fyllefågel?

SuperApe skrev:

Nu snurrar du till det med vilken happystatus som är möjlig att inneha. Jag trodde det fanns ikon, profil och hangaround. Var ska legenderna placeras i hierarkin?

Jag tränade på morgonen och njöt så fruktansvärt mycket av att svettas i kortärmat redan 06:30. Sedan cyklade jag svettig till jobbet i sakta gemak och duschade lagom till morgonfikat där jag imponerde med mina rostbrödätarskills.

Nu är det svårt att inte gnälla, vägarbeten som resulterade i omvägar och tidspress, motvind hela djävla vägen, skevat bakhjul så jag fick släppa vajer på bakbromsen. Däremot har jag pendlat till butiken för första gången och jag var här i tid. :P

Nästan 2.5 mil (med omvägar) på min stålfräser är min längsta tur på den hitils, ont i röv, nacke & befriad ifrån prostata. Dags att försöka göra ngt åt sittpositionen. :)

MickeS skrev:
> Roligt att läsa om alla era mysiga och soliga
> jobbpendlingar - själv kan jag inte jobbpendla
> igen förrän om tidigast åtta (8, eight, acht!!)
> veckor pga semester och kompledigt...
>
> HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHAHAHAHAHAHHAHAHAH
> AHHAHAHA.
>
> HA.
>
> psI.vaknade likf*rb*nnat 0615, men då har jag
> hunnit vara ut med kanoten ett par timmar i solen
> och dra abborre:)
>
> psII.barnledighet räknas inte.

Även om barnledigt inte räknas så sug på denna: Har inte jobbat ett skit sen i november. Slutet av augusti åter till verkligheten. Ha.

zodah skrev:
> MickeS skrev:
> -----
> > Roligt att läsa om alla era mysiga och soliga
> > jobbpendlingar - själv kan jag inte jobbpendla
> > igen förrän om tidigast åtta (8, eight,
> acht!!)
> > veckor pga semester och kompledigt...
> >
> >
>
> > AHHAHAHA.
> >
> > HA.
> >
> > psI.vaknade likf*rb*nnat 0615, men då har jag
> > hunnit vara ut med kanoten ett par timmar i
> solen
> > och dra abborre:)
> >
> > psII.barnledighet räknas inte.
>
>
> Även om barnledigt inte räknas så sug på
> denna: Har inte jobbat ett skit sen i november.
> Slutet av augusti åter till verkligheten. Ha.

förstår inte.. dissar ni jobbpendling?

det är ju dagens höjdpunkter! :) tränar ni regelbundet iaf så är det ju bra men annars är det ju ni som är suckers! :D

mattel skrev:
> zodah skrev:
> -----
> > MickeS skrev:
> >
>
> > -----
> > > Roligt att läsa om alla era mysiga och
> soliga
> > > jobbpendlingar - själv kan jag inte
> jobbpendla
> > > igen förrän om tidigast åtta (8, eight,
> > acht!!)
> > > veckor pga semester och kompledigt...
> > >
> > >
> >
>
> >
> > > AHHAHAHA.
> > >
> > > HA.
> > >
> > > psI.vaknade likf*rb*nnat 0615, men då har
> jag
> > > hunnit vara ut med kanoten ett par timmar i
> > solen
> > > och dra abborre:)
> > >
> > > psII.barnledighet räknas inte.
> >
> >
> > Även om barnledigt inte räknas så sug på
> > denna: Har inte jobbat ett skit sen i november.
> > Slutet av augusti åter till verkligheten. Ha.
>
> förstår inte.. dissar ni jobbpendling?
>
> det är ju dagens höjdpunkter! :) tränar ni
> regelbundet iaf så är det ju bra men annars är
> det ju ni som är suckers! :D

Vi måste se ljust på tillvaron och göra det bästa av det man har :-) Kan iofs sakna pendlingen men cykeltid får jag lite då och då.

mattel skrev:
> zodah skrev:
> > Även om barnledigt inte räknas så sug på
> > denna: Har inte jobbat ett skit sen i november.
> > Slutet av augusti åter till verkligheten. Ha.
>
> förstår inte.. dissar ni jobbpendling?
>
> det är ju dagens höjdpunkter! :) tränar ni
> regelbundet iaf så är det ju bra men annars är
> det ju ni som är suckers! :D

zodah: hade jag haft kvar barndagar så vore det en annan femma:) Barnledighet tävlar i en helt annan klass, där är ju distanserna månader, inte veckor. Sen så brukar barnet som kräver passning inverka negativt på cykeltiden...
mattel: njuter av jobbpendlingen gör jag de övriga 52-(8+ytterligare nån ledigvecka) veckorna. Nu pratar vi riktig njutning, dvs långa sköna lvg-pass i solen mitt på dagen och svalkande turer i skogen - precis när man vill, i över åtta (8, eight, acht!!) veckor!

Jobbade hemma på balkongen, svedd som en kräfta på framsidan, "pendlade" in till söder och lämnade in uppsägningen av lägenheten, vidare till södertappen och lämnade lite blod, förbi silver76 på cykel city och köpte mig ett racerdäck, förbi bjurholmsplan och mumsade vietnamesiskt och sen till ett lokalt fik där jag avnjöt en macchiato med dagens expressen. Alldeles lagom pendling idag.

Pendlade med DH-hojen då de andra cyklarna är i olika grad av mekbehov. Varmt och tungt, bör det tilläggas? Drog ner till Sportson Söder runt fem, träffade på Styrmansgatan en happyit vars namn guldfiskminnejag redan glömt. Gasade på med DH-hojen över Strömbron längs med Skeppsbron och krängte en hel hög lycrasvetton med bockstyre. Blev nervös för att bli returkränkt vid Slussen när det börjar gå ufför mot Götgatsbacken, men det gick väl. På gågata blir det alltid snigeltempo, och att bli kränkt på en sådan räknas väl i alla fall inte antar jag :-)

jojjeM ska ha all cred i världen för att ha startad denna tråd. 129 sidor och still going strong...

hempendlingen efter en helvetisk fredag skedde med 5 stöl i kroppen & blivande frun på släptåg på sin gamla crescent. det är roligare att pendla med sällskap även fast det går långsamt.

Stölen intogs på Waan Thai på st eriksgatan 92, så om någon noterade en pärlemorfärgad peugeot under era cykelturer i området så var det min ni såg. Där spottades det även ett stort antal estetiskt tilltalande fixies (odd number ligger 200 meter bort) & andra vackra velocipeder. Haket fick åxå besök av Petter & dj sleepy, undertecknad finns nu på bild tillsammans med förstnämnda kändis.

Så jävla najs med sol och torra vägbanor!

Blev halvprejad av nån gubbjävel i en silvrig Saab på Götgatan. När jag vid nästa rödljus hamnade framför honom i boxen tutade han hejvilt för att få köra om så fort det blev grönt. Fort gick det också. Undrar hur han lyckade dölja sin upphetsning och våta fläck på byxan när han kom till sitt jobb...

Nån som har tips på en cykelvänlig väg från Strömbron till Sturegatan, som inte innehåller gatsten eller vägarbete och helst inte så mycket upp och ner för trottoarkanter?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp