Grymt skön pendling. Som vanligt de sista två veckorna. Sol och medvind från Volvo PVH hem till Olofstorp i eftermiddags. 42 minuter med racern, sträcka 24 km inklusive fläskebacken upp till huset de sista 800 meterna. Till jobbet är det ofta motvind, men det är så kort sträcka för att orka bry sig om det.
Tar sällan bilen, cykel går t.o.m. snabbare hem än att ta bilen många dagar. Man fastnar i köer här och var och vips så har man förbrukat ca. 40 minuter i bilen och en massa soppapengar. Till jobbet vinner bilen tidsmässigt, men då är man fortfarande i mental morgonkoma när man kommer till jobbet. Har man cyklat så studsar man in, pigg och full i fan, redo för en ny dag i kolgruvan.
Kör ofta med lurar och MP3-spelare då jag är ensam, men (innan alla låtsaspoliser och moraltanter bashar mig) har ej så högt att jag inte kan höra omgivninen runt omkring mig, bilar som kommer etc. Mest för att ge lite schysst, lågmäld och stämningsfull bakgrundsmusik (Mustasch, Monster Magnet, Alice In Chains m.m.)
Man kanske skulle filma med hjälkameran morgon? Inte för att det skulle bli någon blockbuster precis, men ändå...