Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Oh fy fan. Hoppas du piggnar till snabbt. Fick du ligga med tjejen?
/J

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Oh fy fan. Hoppas du piggnar till snabbt. Fick du
> ligga med tjejen?
> /J

Om inte annat fick han ligga framför henne en stund. Det kan ju ha varit trevligt om hon hade extremt kort kjol ;-) Nej usch nu var jag mansgrisig för att jag uttryckte en tanke om att kvinnor kan vara trevliga att titta på. Ska genast örfila mig själv.

bigmollo skrev:
> Oh fy fan. Hoppas du piggnar till snabbt. Fick du
> ligga med tjejen?
> /J

Skämtar du eller, hon var inte ens kvar tills Ambulansen kom. Vet inte vem som beställde ambulansen heller, någon anonym.

Shit vad läskigt. Måste varit en rejäl smäll, tur att du verkar hyfsat välbehållen i alla fall.
Krya på dig.

/Johan

fan vilken otrevlig och onödig smäll. grattis till at det inte gick värre! allt pga blondinbellas mobilblogg.

Yess, de 27 kilometrarna hem avverkades på 58 minuter - första gången på under en timme! Nu bara måste jag skaffa en pendlarracer istället för att sega fram på mtb, så får nästa mål bli 50 minuter.

Det är chockerande att se hur otroligt många pendlare som cyklar med hörlurar i öronen...
Om det är musik dom lyssnar på eller om dom lyssnar på teamorder vet jag inte, men oavsett så är det lite läskigt. Mina högst ovetenskapliga iakttagelser säger att det framför allt är de kvinnliga cyklisterna som har denna ovana.

/Vän av ordning

Inte lika mycket sol på vägen hem. Dock lika mycket människor! Eftersomd et var så kallt var dessa typ en tredjedel av vad det brukar vara...

DSC00362.JPG ht=544

Sedan släppte det på å jag passade på att ligga på rulle ;)
DSC00363.JPG ht=544

Grymt skön pendling. Som vanligt de sista två veckorna. Sol och medvind från Volvo PVH hem till Olofstorp i eftermiddags. 42 minuter med racern, sträcka 24 km inklusive fläskebacken upp till huset de sista 800 meterna. Till jobbet är det ofta motvind, men det är så kort sträcka för att orka bry sig om det.

Tar sällan bilen, cykel går t.o.m. snabbare hem än att ta bilen många dagar. Man fastnar i köer här och var och vips så har man förbrukat ca. 40 minuter i bilen och en massa soppapengar. Till jobbet vinner bilen tidsmässigt, men då är man fortfarande i mental morgonkoma när man kommer till jobbet. Har man cyklat så studsar man in, pigg och full i fan, redo för en ny dag i kolgruvan.

Kör ofta med lurar och MP3-spelare då jag är ensam, men (innan alla låtsaspoliser och moraltanter bashar mig) har ej så högt att jag inte kan höra omgivninen runt omkring mig, bilar som kommer etc. Mest för att ge lite schysst, lågmäld och stämningsfull bakgrundsmusik (Mustasch, Monster Magnet, Alice In Chains m.m.)

Man kanske skulle filma med hjälkameran morgon? Inte för att det skulle bli någon blockbuster precis, men ändå...

Senast redigerad av en moderator:
Mig veterligen så är det olagligt att framföra fordon med hörlurar i öronen... det sa iaf en mkt upprörd polis till mig e när jag skyllde mitt smitförsök på att jag inte hörde deras utryckningtutande ... (på moppe utan hjälm för 15 år sedan...)

Dom drog nog en rövare där. Du skulle frågat hur högt får man ha på stereon i bilen, förresten? Eller när man kör med öronpluggar i hjälmen då man kör mc (20 mil motorväg kan dåna fint i öronen trots fin integralhjälm).
Om man har lite själbevarelsedrift, trafiknärvaro och anpassar volymen så är MP3-spelare i örat ingen issue. Och den där bilen som rammar en bakifrån i 70 blås kan man ändå inte göra något åt den dagen den kommer (gud förbjude) - man hinner ändå inte slänga sig i diket...

Übernajs!

Sol, kallt å svinmycket cyklister.

Hann inte käka frulle imorse så benen å magen skrek efter energi :(

Nu lite kaffe och en skorpa!

Ciao.

Jag vill inte spela nån låtsaspolis...givetvis kan musik på rätt volym på rätt ställe kanske vara trevligt när man cyklar, jag har dock aldrig provat.
Men mina iakttagelser var från centrala Stockholm igår då jag märkte att några cyklister inte hörde när jag försökte uppmärksamma dom på att dom borde köra lite mer åt höger så att jag kunde få svischa förbi...

Riktigt härlig pendling idag. Stockholm-Göteborg på 50 minuter.
/J

bigmollo skrev:
> Riktigt härlig pendling idag. Stockholm-Göteborg
> på 50 minuter.

Körde du med den Stora Klingan?

Riktigt fint idag, sol och härlig cykling, att köra om moppe i uppförsbacke gjorde inte saken sämre :)

Däremot så har jag skaffat mig ett nytt hatobjekt, idoter på cykel som måste prata i mobilen eller smsa samtidigt som man kör slalom på hela cykel och gångbanan :[ idoter!

//P

Tokmycket packning i ryggsäcken idag, datorer, matlådor och grejer. Glömde dessutom jobbskorna så jag får glida omkring i cykeldojjorna. Tur att jag bara ska vara kontorsråtta idag.

Dessutom stod det en lastbil över hela cykelvägen på väg till jobbet och backade långsamt bort från mig. Körde lite offroad på sidan om och höll på att klota eftersom det var stora gropar under gräset. Men det gick.

Grum pendling igår.

Vaknade tidigt som attan och tog en extra rundan på vägen till jobbet.

Lugn och skön i dag. I förrgår fick jag höra "FUCK YOUUUUUU" av ett surt bockskägg på ett cykelvrak som dammade ner på fel sida på Västerbron och jag pekade försynt men menande åt andra sidan. Sen tackade jag en bilist som visade hänsyn.

bigmollo skrev:
> Riktigt härlig pendling idag. Stockholm-Göteborg
> på 50 minuter.
> /J

Va aero du måste ha varit! Hela ca 10000m aero :)

Måste erkänna att jag tog pendeln idag, MEN då fick jag tillfälle att läsa "Överlevnadshandbok för cyklister". Riktigt rolig även om jag kan tycka att den är lite väl vinklad ibland. Men jag rekommenderar den till alla som vill vässa sina argument i diskussioner med folk som klagar på cyklister...

Igår:

Bilisten som parkerar en meter utanför gymmet: "Jag kunde kört på dig när du svängde in framför dig"

Jag replikerar med snett huvud: "du får kolla upp bilen, verkar nåt fel på den. Verkar inte som din blinkers fungerar - uppfattade inte att du skulle svänga in bakom mig".

Sen klev vi båda in i samma gym... eh... pinsamt... men för att skrämma honom ordentligt, tog jag de största hantlarna, så han fattar att cyklister är farliga. ;~)

På väg flera gånger att fälla den dräpiga kommentaren "så du tar bilen till gymmet för att gå på spinning? - cykla istället!"...

bruse skrev:
> Igår:
>
> Bilisten som parkerar en meter utanför gymmet:
> "Jag kunde kört på dig när du svängde in
> framför dig"
>
> Jag replikerar med snett huvud: "du får kolla upp
> bilen, verkar nåt fel på den. Verkar inte som
> din blinkers fungerar - uppfattade inte att du
> skulle svänga in bakom mig".
>
> Sen klev vi båda in i samma gym... eh...
> pinsamt... men för att skrämma honom ordentligt,
> tog jag de största hantlarna, så han fattar att
> cyklister är farliga. ;~)
>
> På väg flera gånger att fälla den dräpiga
> kommentaren "så du tar bilen till gymmet för att
> gå på spinning? - cykla istället!"...

Gött det bruce, man märker mer och mer att blinkers måste vara extrautrustning i många modeller, så det är få som har råd med dessa nu när bensinen kostar så mycket :)

//Piotr

Supernajs hem. Lite medvind och draghjälp av en moppe ett par kilometer ledde till nytt personbästa. Måste hitta någon trevlig omväg att köra de dagar det är såhär skönt.

/Johan

Blev bestulen på stänkskärm inklusive fästen, både fram och bak igår.
Hoppades på att det skulle vara torrt idag, så jag skulle hinna köpa nya innan nästa monsun.
Icke....
2mm vattenhinna på asfalten sprutar ner både mig och stackarna som jag lämnar bakom mig i frustrations rejset in till Gamla stan.

Klädombytet ligger förövrigt packat i vattentät påse hemma i hallen.

Mmm, kul dagsverke att sitta som ett nerkissat barn framför AutoCAD idag...

Positivt.....Cykeln blev iaf ren.

/E

Bittert! Men din cykel måste varit bra hellas-skitig om det blivit ren av att cykla i blötan. Min brukar blir skitig som fan av det. Speciellt utan skärmar.

Min pendling gick bra. Tåget var knappt försenat.

moody skrev:
> Positivt.....Cykeln blev iaf ren.
>
> /E

Skönt att man köpt bra kläder, blev inte alls blöt i regnet.

Däremot började skivbromsarna skrapa på grusvägen - har jag fått en massa skräp på skivan kanske? Testade att bromsa hårt ett par gånger men det hjälpte inte. Ska man behöva tvätta skivorna varje gång man kört blöt grusväg?

Stämmer, nej den blev inte ren...
Försökte bara intala mig själv att det fanns ngt positivt i denna bittra värld.

/E

SuperApe skrev:
> Vänta tills du får två punkar på en km också.
> :-)

han skall ju hem också, så än är det inte försent... :p

Cyklade iväg strax efter kl.06.15 , +4 grader och kallt regn. Inte många andra cyklister som var ute tidigt. Lilltån blev duktigt kall då jag kör utan skoöverdrag och skorna är lite väl bra luftade.
Men annars en bra tur.
/allan

Tycker kedjan sett lite vissen ut...
Den ryker nog i en uppförsbacke.
När jag sedan rullar nedför bromsar jag sönder fälgarna.
Därav de bägge punkteringarna.

Vet i katten om jag vågar cykla hem?

Imorse blev det nypremiär för mössa under hjälm. Trodde jag skulle slippa sådant tills typ november.

Annars var det nästan fritt fram på cykelbanorna. Vid Ropsten/Hjorthagen vinglade en cyklare okontrollerat fram och tillbaka över gång/cykelbanan - ena handen på styret, andra handen höll sydvästen på plats. :-)

Bra cykling trots regnet och att det blev dyngsurt genom ventilationen på undersidan av skorna, trots damasker.

Enda smolken i glädjebägaren var var killen som åkte snålskjuts ett par kilometer och sedan tycket det var roligt att sticka förbi sista 30 m före krönet på Tranebergsbron.

/P-M

Omväg, sol, dimma, havsutsikt, sällskap, blev en runda på 43km innan jobbet med StefanW. En del kollegor fatta inte riktigt att man kunde göra såna grejer så tidigt på morgonen.

Vi bestämde oss för att rasta våra SS hojar. Kollegorna trodde jag skoja när jag sa att vi gjorde på oväxlade hojar. "vad menar du? inga växlar? hur funkar det?" Alltid skönt att kunna ge andra dåligt samvete.

//PeeJay - Hyffsat rapp på platt mark!

moody skrev:

> Mmm, kul dagsverke att sitta som ett nerkissat
> barn framför AutoCAD idag...

Du verkar inte fått en bra början på dagen, jag vet inte vilket som är värre AutoCAD eller vattnet ;-)

Hoppas resten av dan blir bättre

moody skrev:
> Blev bestulen på stänkskärm inklusive fästen,
> både fram och bak igår.
> Hoppades på att det skulle vara torrt idag, så
> jag skulle hinna köpa nya innan nästa monsun.
> Icke....
> 2mm vattenhinna på asfalten sprutar ner både mig
> och stackarna som jag lämnar bakom mig i
> frustrations rejset in till Gamla stan.
>
> Klädombytet ligger förövrigt packat i
> vattentät påse hemma i hallen.
>
> Mmm, kul dagsverke att sitta som ett nerkissat
> barn framför AutoCAD idag...
>
> Positivt.....Cykeln blev iaf ren.
>
> /E

Här har i Helsingborg har vi både sol och Solidworks. Men det hjälper inte mig då jag fortfarande känner av sviterna efter hjärnskakning och således avhåller mig från att cykla.

Sov hos en kompis på kungsholmen för att det regnade igår när jag skulle hem, men det fick man äta upp imorse, kom till jobbet efter en blöt pendling och drog på mig operationskläderna så nu sitter man här torr och mysig

Scary som fan, fastnade med bakhjulet i spårvagnsrälsen som dessutom svängde vänster när jag skulle rakt fram.....trodde bakhjulet skulle gå av, helfestlig känsla...
Man kanske skulle dimensionera däcken efter bredden i rälsen?

AxelSthlm skrev:
> Man kanske skulle dimensionera däcken efter
> bredden i rälsen?

Eller ge fan att cykla i spåren? ;~)

Inom järnvägen brukar vi säga "att endast tågen går säkra på spåren".

Idag är Bike2work-day i USA. Det borde vara internationellt. Jag cyklade iallafall till jobbet idag (som alltid) men jag har skitnära så det räknas inte.

pean skrev:
> Idag är Bike2work-day i USA. Det borde vara
> internationellt. Jag cyklade iallafall till jobbet
> idag (som alltid) men jag har skitnära så det
> räknas inte.

Varför skriver du i den här tråden då? ;~)

bruse skrev:
> pean skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Idag är Bike2work-day i USA. Det borde vara
> > internationellt. Jag cyklade iallafall till
> jobbet
> > idag (som alltid) men jag har skitnära så det
> > räknas inte.
>
>
> Varför skriver du i den här tråden då? ;~)

Åh nej.. jag gick ifrån ämnet på tråden, hoppas jag inte blir bannad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp