Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Höll på att få hare till frukost, när en kutade ut rakt framför mig mitt inne i bebyggelsen. Jävla oskick det där, bara springa rakt ut i gatan att se sig för. Någon måste göra nåt.

Bruse: Ta med dig hagelgeväret i fortsättningen, så gör du en insats.

Appel skrev:
>
> (fast så kollar man in
> http://www.cyclingnews.com/road/2008/giro08/?id=st
> ages/giro0816 och genast blir storskiftesbacken en
> liten fjärt)

Jepp, insåg det igårkväll när jag tyckte min backe (från Fittja upp på baksidan av Myrstugeberget) var jobbig. Man får förnyad respekt för "bergsgetterna"!

Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
> Sneddade genom Hellas utkanter på lite stig och
> grusväg. Det var finfint. Körde sedan rakt genom
> stan och hade tidvis en svans av cyklister som
> ville ha draghjälp. Pendlingssträckan avslutades
> med halva NICK-spåret. Där var det helt
> annorlunda jämfört med Hellasstigarna. På
> många ställen var det gosig geggamoja, så
> cykeln gled kors och tvärs. När jag kom in på
> jobbet med cykeln, så lämnade jag ett vackert
> spår av lerklumpar efter mig.

Det är möjligen inte på det viset att det där vackra spåret av lerklumpar återfinns i garaget och in i hissen samt en skvätt på plan 1 på Kronborgsgränd i Kista?

Rör det inte. Det är mitt!

Jag har sedan första dagen (2004) efter att vi blev deporterade till Kista jobbat på att få ett låsbart cykelförråd, men det är ingen som varit intresserad av att ordna ett sådan. Därför har jag löst det genom att ta med cykeln in. Snart kommer det att vara löst på ett bättre sätt. ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Ahhaa. Själv nyttjar jag det där rörgallret (eller vad det nu är för ngt) till höger direkt efter nedfart i garaget. Får dock kriga lite om platsen, bl a med en Scott Sportster. En bättre förvaringsplats skulle ju vara välkommen!

Glömde vattenflaskan så jag höll på att storkna i en av de sista uppförsbackarna, varmt idag men annars gick det skapligt. Inga lampor för kvällsresan hem heller så jag räknar kallt med antingen ambulansfärd inatt eller vatten o bröd i en månad om Harry haffa får fatt mig..

MVH

På hemvägen tog jag tametusan Götgatsbacken också, även denna gång med min 53/18. Visade sig vara betydligt jobbigare än i morse då det åt detta hållet var uppförsbacke. Trot eller ej men jag lyckades ändå ta den sittande !!

Härliga 25 km idag och nytt årsbästa!
Fick draghjälp av en stark kille på MTB från Johanneshov/Nynäsvägen till Skanstull och han grillade mig ganska bra i backen uppför bron...någon härifrån kanske? Han hade en ljusblå Vaude ryggsäck och en röd/brun hoj.

Glömde hjälmen och mötte två cykelpoliser som såg ut som robocops vid ett av mina planerade rödljuskörningar vid linneplatsen. Som tur var han jag se dom före.

Bra där 42hz, äntligen någon som tog efter och gjorde en uppföljare!

Start 06.30 - ca 18 km och 50 minuter senare var jag framme in da city.
Nyrenoverad MTB med bl.a. 48 tänder fram på nytt vevlager, ny styrstam, nytt styre, ny kassett, ny kedja, gamla slicks :(, vilken dröm!
Det tog visserligen sjukt lång tid men för att vara första pendlingen på året (på tok för länge sedan jag satt i sadeln över huvudtaget) så var jag överlag nöjd. Det ger sig väl...
En skön dusch och frulle framför datorn och några koppar starkt kaffe senare så är man redo att möta arbetsdagen. Härligt väder, lagom med kläder. Livet leker...
Men vad är det för fel på bilister egentligen...och andra virriga cyklister...livsfarliga varelser...

såg en kul grej i morse, på den smala cykelbanan längs birger jarlsgatan. en "virrig cyklist" på en skrotkronan med (tom) barnstol försökte cykla om en cyklande tjej. Ingen av dem cyklade dock särskilt rakt, så det slutade med att den omkörande killen fick sig en bredtackling in i ett träd. Allt gick bra (farten var toklåg) och 20 meter senare försöker killen köra om henne igen trots att det fortfarande är spångsmalt. Vissa lär sig visst aldrig. =)

Idag gick det lite tungt. Har kört damcykel hela veckan istället för racer, lämnade bilen på service i morse så det blev hybridpendling. Hade sett ut hur jag skulle cykla från verkstadens stadsdel, men det ville sig inte. Fick cykla på bilväg stor del av sträckan och det var mycket uppför, sugande i benen nu. Fredagsfrukost med mackbuffe och fruktsallad på jobbet var välkommet efteråt.

Ska bli skönt att köra DH och vila upp sig i helgen. :)

Haha Westman, en annan får ju inte vara med på fredagsfrukosten :O

Trängsel på söder. Folksam stod och delade ut hjälmar till hjälmlösa vid den lilla öppna ytan vid Katarina Bangata och Götgatan. Några meter norrut stod fiket med cykelfrukost redo å langa påsar färdigpackade. Kreativt värre!

Vad innehåller den där påsen för 39kr egentligen...

Jag fick ingen cykelhjälm då jag redan hade en på huvudet :(
Annars såg den fin ut. Mycket finare än den som sveriges Radio delade ut med hjälp av Kapten Hjälm :D

Idag blev jag omkörd av en Fixie kille på en röd Fixe med skyddsskum på ovanröret å en silverfärgad Giro Atmos-hjälm tror jag. Hann inte se ansiktet men det såg ut som Bruse bakifrån tyckte jag ;)

Nu ska jag fixa frukost innan jag stupar. Grym huvudvärk också :(

Over and out!

Tog mig hela 45 minuter från Älvsjö in till stan i dag. Men så var det också via Sumpan. Vad man nu skulle där o göra. Såg iaf att som bilist hade man haft ett h-e att ens hinna med den sträckan på dubbla den tiden! Men å andra sidan hade man sluppit bli svettig. För och nackdelar med allt.

Allt gick som på rälls idag! Smorde kedjan innan jag gav mig iväg, allt funkade perfekt med cykeln. Tog exakt 30 min från Vällingby till Renstjärnasgata/Skånegatan på Söder =) Folksam stog även i Alvik med hjälmar. Jag har ju också hjälv så jag fick ingen.

Sur bilpendling pga knäont idag. Försökte cykla en sväng igår men det gick inte. Fattar inte hur jag kunnat skada knät men jag får väl vila ett par dagar nu.

Bang skrev:
> Idag blev jag omkörd av en Fixie kille på en
> röd Fixe med skyddsskum på ovanröret å en
> silverfärgad Giro Atmos-hjälm tror jag. Hann
> inte se ansiktet men det såg ut som Bruse
> bakifrån tyckte jag ;)

Fyra saker varför det inte var jag:
1) Min fixie är inte röd, den är inte orange, den är brandgul! (jag slår ett slag för retronamnet brandgult).
2) Jag har inte heller bjäffs på toppröret
3) min väska med en gul spårvagn på, borde du väl känna igen?
4) min hjälm har färgen... gissa.... svart såklart!

Kassen innehåller följande:

*fralla (liten)
*färskpressad juice
*youghurt (liten) med färsk frukt
*kaffe (för den som vill ha, annars tio kronors rabatt)

Breda leenden och ett allmänt trevligt bemötande ingår också.

ruslan skrev:
> Kassen innehåller följande:
>
> *fralla (liten)
> *färskpressad juice
> *youghurt (liten) med färsk frukt
> *kaffe (för den som vill ha, annars tio kronors
> rabatt)
>
> Breda leenden och ett allmänt trevligt bemötande
> ingår också.

Hinner de langa påsen i farten OCH ta betalt? det vill jag se ;~)

Idag stod tjejerna inte ute på gatan som igår :(
Jag hade tänkt å köpa macka å allt!

Men om man inte vill ha kaffe så e det 29 pix! Frukost vid medis eller en reservslang från CC, svårt att välja :D

Pendlingen då, Toppen! Skitseg i benen. Måste förövrigt raka benen så jag inte kommer försent till jobbet som idag med 10 minuter :/ Fast det kan ju kännas extra jobbigt att raka benen när höger ben är som ett enda stort sår :( dampade ner i något träd i helgen å fick klingorna in i vaden *ler*

Nu ska jag ner till LokalMackStore å köpa mig två frallor.

Ciao!

Fint väder och ingen vind idag, men väldigt segt i benen fortfarande efter söndagens cyklande, skönt att bara rulla i lugnt tempo som omväxling och njuta av det fina vädret. Måste nog köpa ett par vanliga pedaler till cykeln, tåclipsen (stål med läderklädd framdel) sabbar skorna lite väl mkt.
Nån som har ett tips på en snygg tvåsidig pedal till en 80-talsracer, helst silverfärgade och gärna billiga?

Apropå ge-fingretduell,

jag brukar skippa cykelbanan vid slottet och köra bussfilen mot Kungsan. Dels är det trångt (fruktansvärt mycket folk) vid skärgårdsbåtarna och dels får man vänta ganska länge om man kör cykelbana.

Igår var det en taxi (Taxi Stockholm, en fruktansvärt ful Ssang Yong) som låg till vänster om mig och gjorde prejningsutfall samtidigt som han skrek att jag fan skulle hålla mig på cykelbanan. Jag ville gärna prata med honom lite, men han ville inte det - varken vid t-banan där hann fick stanna eller vid hamngatan där det alltid är rött. Jag ska börja köra med liten hjälmkamera - borde hålla i rätten eller?

Jag kom fram idag oxå. Hade smörjt kedjan så hojjen gnisslade inte så mcyekt i läskiga backen. Sen hade jag köpt en ny tuta på classe igår som jag tyvärr inte fick använing för.

Någon som anteknade?

Montera denna paintboll-machinegun på styret så är saken biff!

paintball_gun.jpg

Gick ganska bra idag förutom för en Subaru med någon dam i som prompt skulle fram tre meter så att istället för att stå bakom övergångsstället skulle hon stå på det när det var rött uppe vid Skeppsbrons fäste.
Folksam stod vid Stadshuset idag. Jäkligt bra initiativ det där verkar det som. Samt att dom får lite reklam mes såklart men det är väl ok om dom sätter hjälm på 50000 hjälmlösa.

Köpte mig ett nytt vapen igår i kampen om att synas.

FactionNeonGreenCooke.gif

Schysst kruka Johan!!
Själv var jag ungefär 0,5 cm från att klippa en jävla pederastjävel.....Dessa norrmän, dom borde förbjudas att röra sig fritt. De kunde väl gå på led eller nått, fjättrade vid varandra så ingen kan virra iväg på egen hand.......
Fast vädret var ju fint :)

hmm tisdagens pendling gick sådär. första turen på nyköpt snygg beggad colnago (lite hög sadel i väntan på kortare stolpe) och nya look keo (kanske för hård fjäder?) anyways jag stannade till vid bankomaten och misslyckades med att koppla ur höger fot, tog emot med högerhanden, fraktur och 8 veckor gips.

Cyklister är pålitliga. Anser iaf polisen å Säpo. tegelbacken var avstängd för biltrafik, men cyklister släpptes fram. Ska prova med att cykla förbi med en bombväst för att se om de reagerar ;~)

Det är farligt att ha GPS på cykeln. Jag har upptäckt att jag har 2 km längre till jobbet än vad jag trott, och vad värre är, jag cyklar långsammare än vad jag anat. Nu blir det till att dreva om hojen och börja köra hårdare sprintträningar.

Helt underbar pendling idag. Tog av jackan och långbrallorna vid Islandstorget och trampade vidare i sommarvärmen. Sweeet!!
/J

Håller med Mollo.
Pendlade på racer ffg iår.
Tog av benvärmarna efter <5km, men armvärmarna fick sitta kvar trots att det var riktigt varmt på slutet.
Tog tom en liten omväg på slutet..

/Håkan

Avspärrat vid kungsan. INGEN släpptes fram. Till slut släpptes en del gångare och ledda cyklar över. Hela stan står HELT still just nu. Och har gjort så sen ett par timmar. Bussarna är ur trafik och ingen kommer nånstans.

JLarsson skrev:
> Avspärrat vid kungsan. INGEN släpptes fram. Till
> slut släpptes en del gångare och ledda cyklar
> över. Hela stan står HELT still just nu. Och har
> gjort så sen ett par timmar. Bussarna är ur
> trafik och ingen kommer nånstans.

Jag tror det är Condis fel.

Som tur var öppnade de vid riksdagshuset så man kunde ta sig genom där. Man är ju lite mer flexibel på cykel (jmf spårvagn). Det såg ut som värsta rockkonserten: cyklar och fotgängare en masse mellan Kungsan och slottet.

Knickers och kortärmat hela vägen.
Dessutom kunde man med fabbo plisens goda minne cykla mot rött mitt i stan.
Avslutades med härlig halv-NICK som gärna hade fått vara en och en halv om bara tiden funnits.
Mmmmums!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp