+ 3 på morgonen, lite klädselångest. Såg ju ut att bli soligt, så de vindtäta kläderna fick stanna hemma idag också. Fast de goa, varma knäskydden åkte på utanpå de tunna tightsen.
Premiärtur med nya hjälmen, konstaterade att butikens 40 sekundersprovning inte riktigt gav samma intryck som en entimmestur. Nåja, man kanske vänjer sig.
Mötte en med korta tights i Huddinge, såg lite kallt ut.
Den skarpa, låga höstsolen skänker nån slags hyperrealism åt miljön man cyklar igenom. Vore jag kamerafreak hade jag antagligen känt mig tvingad att stanna för att försöka "fånga ljuset".
Gott om mötande cykeltrafik, men det tog ända in till årstafältet för den första omkörningen.
Blev lite kränkt av en tjej på citybike uppför backen. Tog det inte så hårt utan skyllde fortfarande på blodgivningen förra veckan, och pulsklockan höll med.
Tjejen verkade ha sin egen tolkning av begreppet single-speed, EN hastighet oavsett vägens lutning, så väl uppe på platten var jag snabbt ikapp och förbi.
Spännande grävarbeten längs Skeppsbron, blev nästan lite street mitt i pendlandet.
Realtidsklockan sade att det tagit en halv evighet in till jobbet, men cykeldatorn sade 1.05 - hmmm.