PKJoacim sa:
DarthVidar sa:
PKJoacim sa:
När min fru är ute och springer på egen hand, ofta i en dryg timma, så vill hon att jag slår en blick på Hitta vänner i iphone lite då och då för att se så hon inte har stannat länge på en plats. Ser jag att hon har det så ska jag sätta mej i bilen och åka och leta på henne för då har hon råkat ut för något som tex svimning efter blodtrycksfall, fall med huvudislagning etc. Hon upplever att det känns tryggt.
Jag har såklart gått med på det så jag är väl, enligt Happys obsklass, en dålig människa? Ett hemskt kontrollfreak som helst vill hålla min fru inlåst i källaren 24/7? Ring myndigheterna så att dom får spärra in mej!
Är det så konstigt att tycka att det är lite skumt att någon med sådan iver att man startar en tråd om det på ett internetforum vill spåra sin sambo (alla kvinnor jag läst upp originalposten för har tyckt att det var creapy)? Om nu din nojiga fru vill att du håller koll på henne när hon springer så är väl det fine. Ingen har väl sagt något annat. Sen att din fru är så orolig när hon är ute och springer är väl bara sorgligt på så många plan.
Nojig? Det har du ingen aning om! Du är i alla fall snabb på att döma du. Utifrån dej själv.
Jag reagerade också på att du läst upp texten för en massa kvinnor. Låter du inte dom läsa själva? Har dom inte den friheten?
Om man inte kan springa en runda utan att be om övervakning är man förmodligen somatiskt i risigt skick eller patologiskt orolig. Samhället har iofs skapat en patologisk oro hos många kvinnor men den är så vanligt att det ofta är något som tas för givet, i synnerhet av män som har ett okritiskt förhållningssätt till sin omvärld.
Jag kan absolut förstå att det framstår som skitkonstigt ifall ni tror att jag sökt upp intet ont anande kvinnor och likt en inkvisitor tvingat dem att lyssna på en text som jag vid det här laget memorerat (såklart en redigerad version för att passa mina syften) varpå jag bränt dem på bål. För häxor är de ju allihop (de kunde ju simma, det var dumt av sossesvinen att ge simlektioner till pöbeln, så många bål att samla ved till)! Var det så lär ni ju läsa om det i tidningen imorgon.
Eller så har jag kvinnliga vänner och bekanta som jag pratar med på telefon då och då och eftersom jag för en kamp på internet och måste vinna så passar jag såklart på att fråga för att höra om de tycker att det är lika konstigt som jag... och det tyckte de.