joakim_v skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag erkänner, jag är känslig för kyla
> (=klen?). I måndags körde jag ett träningspass
> i regn och blev självklart förkyld (normalt för
> mig). Trots hyfsade kläder, Skins långärmad
> närmas kroppen, cykeltröja och en Newline
> vindjacka blev jag blöt och kall, körde dock i
> ganska lågt tempo. Ska man investera i en dyr
> regnjacka eller regnväst från Assos eller något
> annat välkänd leverantör, satsa uteslutande på
> kvalitetsträning när det regnar? Eller...
NU är detta min uppfattning och inget annat, men det finns inga, ja jag skriver inga, kläder som är bra att cykla i, enligt mig. Mer eller mindre bra, ja kanske det, men inga bra kläder för att cykla i regn.
Man blir blöt inifrån av svett eller utifrån av regn eller i värsta fall både och. Vad kan man göra åt det då. ja är man inte på riktigt hög nivå så varför ska man göra något åt det. Som du skriver själv så är ju risken, enligt mig, allt för hög att cykla i regn. I ditt fall så blev du sjuk och hur lång tid tar det då för kroppen att återhämta sigfrån det då? Är man "proffs", landslagsnivå, eller där uppe och joddlar, ja då är det en helt annan sak. Då måste man nog träna så mycket det bara går.
Vi dödliga och än sämre kan ta oss lyxen att skippa blötträningar och dessutom tjäna på det, tror jag.
> ...hur håller ni er varma när det regnar?
Busenkelt. Jag sätter mig på en cykel som står uppspänd på en trainer och kör ett innepass.
Varmt som fan och svettigt dessutom.
Vek å klen. Ja kanske det. Själv tycker jag att det är rätt klokt tänkt. En motionär som nö kör i regn och rusk. Är enligt mig bara .............. dum.