Hallandsås från norrsidan 9/11 kl12:00

• Trådstartare Trådstartare Jon
  • Start datum Start datum

Jon

Aktiv medlem
Happyride för alla. Lördagen den 9/11 kl12:00.
Vi cyklar från Ränneslöv via hallandsleden upp på åsen, vidare förbi Vallåsen bort mot Hasslöv och sen tillbaks till Rännesslöv. En runda på ca: 3-4 timmar. Ta med något att fika med på vägen. Vi håller ett tempo så att alla hinner med och får andas efter uppförsbackarna.
Starttid kl12:00. Startplats är Smedjeåvägen i Ränneslöv(Laholm) se karta:

http://www.hitta.se/karta#center=62...132936", "t":"Samlingsplats Happyride 9/11"}]

Håll koll här i tråden om det skulle bli några ändringar.
Pm:a Jon eller Nisse 40+ om ni undrar något.

Vi ses

/Nisse 40+ & Jon

Senast ändrad:
Jon skrev:

> Starttid kl12:00. Startplats är Smedjeåvägen i
> Ränneslöv(Laholm) se karta:
>

mtb eller lvg?

Hur gör du den där stickern 'samlingsplats happyride' på kartan?

jonja skrev:

>
> mtb eller lvg?

Jag tar mtb det är inget vidare med lvg på stigarna ovanför vallåsen :-)

>
> Hur gör du den där stickern 'samlingsplats
> happyride' på kartan?

Du klickar på "vägbeskrivning, mer" uppe i högra hörnet på kartan i Hitta.se, sen väljer du "skapa karta" så får du upp en ruta som du kan skriva din text i och drar sen punkten till rätt ställe på kartan.

Ses vi den 9:e?

Senast ändrad:
Jag lurar på att få ihop logistiken, ska spela cup i Eslöv på lördagen och då är man ju redan "i trakten" (ja ja, nästan iaf)

Faan,faan,faan skit också!
Har lyckats vara upptagen på samtliga era roliga och trevliga rundor och sammankomster så även på den här,tyvärr.

Hade varit kul att hänga på, är dock hyggligt ny på mtb så det är bra om det inte är något mördartempo.
Ska kolla om det är ledigt i kalendern den dagen.

BaronW skrev:
-------------------------------------------------------
> Hade varit kul att hänga på, är dock hyggligt
> ny på mtb så det är bra om det inte är något
> mördartempo.
> Ska kolla om det är ledigt i kalendern den dagen.

Oroa dig inte, det är ju en HR - alla ska med!

Förresten det finns grillmöjligheter under bar himmel om intresse finns efter turen, jag kan fixa brasan!

Hej
Jag kommer att vara i Båstad den helgen ett bra sätta att smita på tar med mig mtb och dyker upp håller kolla på tråden om något ändras.
Fungis

Både jag och Kalle har varit ute och rekat olika delar av Hallandsåsen nu i helgen. Tyvärr är det väldigt mycket nerblåsta träd efter stormen. Vi får se om vi kan få till en ride ändå, håll utkik här i tråden för ev. ändringar.

Senast ändrad:
Vi kör riden på utsatt tid och plats. Vi får ändra lite på sträckningen p.g.a. stormen. Det kommer att bli mer grusväg, eftersom de flesta mindre stigarna är blockerade av omkullblåsta träd. Det blir i vilket fall som helst ett par rejäla backar :-) Glöm ej att ta med något att fika med och vätska för hela turen

Vi ses på lördag.

/Jon och Kalle

Kom precis in efter en liten rekrunda i pannlampans sken. Det ser överlag helt ok ut med framkomligheten, några lyft och trädrundningar kommer det att bli, men inga problem. Vi får improvisera om det blir för tufft på de delar av rundan som vi inte har kollat.
Så tveka inte på att hänga med, det blir en bra tur! Typiskt höstväder utlovas! :)
// Jon & Kalle

Vi är sju laddade cykelgubbar från Kållered/Mölndal som kommer ner, så det blir fullt ös!
Hoppas på fina balansövningar, mjölksyrastinna vansinnesspurtar i tufft motlut, glada tillrop och gott tjöt.

Ses på lördag kl 12!

Stewart: "såg och yxa" nä mina landsvägskompisar brukar skratta när jag har med en rulle eltejp på landsvägsrundorna, så vi får lämna motorsågarna hemma den här gången ;-)
fungdal: Synd, det kommer fler tillfällen
MRobson: Tack för reklamen på FB.
Cardassian: Gött och höra, vi ses.

Jon skrev:

> Du klickar på "vägbeskrivning, mer" uppe i
> högra hörnet på kartan i Hitta.se, sen väljer

tack! det är ju mkt elegant om man vill markera en mötespunkt till andra!

> Ses vi den 9:e?

Går inte, ligger för långt bort för mig, men annars så ser det jättekul ut!

Hej på er,
tyvärr kan jag inte hänga på i morgon, får inte ihop tiden.
Får bli en tidig morgon i Genarp istället.

Hoppas ni får en kanontur!

/Calle

Stewart skrev:
> Nyfiken eller? :)

Självklart! Vill ju se vad jag missade

Du missade en sisådär 9 huttrande göteborgare och en rejält fikasugen Queenmom som lyckackdes få med sig en cykelvägrande mob på toppen av åsen.

Bilagor

• 20131109_124206.jpg
    20131109_124206.jpg
    108 KB · Besök: 41
Stewart skrev:
> Du missade en sisådär 9 huttrande göteborgare
> och en rejält fikasugen Queenmom som lyckackdes
> få med sig en cykelvägrande mob på toppen av
> åsen.

Ah synd jag missade det då
Jag var själv ute på en ordentligt kall och blöt tur med en del cykelbärande och ett par haverier.

Vet inte om någon tog några actionbilder direkt, var mycket hemlängtan i regnet.. men afterbike-irish coffeen värmde bra!

Bilagor

• 20131109_123331.jpg
    20131109_123331.jpg
    123.2 KB · Besök: 45
  • 20131109_124218.jpg
    20131109_124218.jpg
    127.6 KB · Besök: 35
Hahaha

Verkar som om ni haft en underbart misärig tur.
Ni får komma och köra SHT nästa helg och se om jag kan toppa klättra och bära-upplevelsen

Hej alla.

Tack för en rolig dag i skogen trots regn och nerblåsta träd. Tänkte när vi passerade golfbanan att: varför spelar man golf i det här vädret, men kom på att vi var ute och cyklade, det verkar kanske ännu dummare. Imponerande vad långt folk åker för att cykla i skitväder(från Gbg). Jag tinade tårna med bastu och öl när jag kom hem, glömde dock irishen, får ta igen det ikväll.
Vi ses.

Ja gott folk, tack för trevligt sällskap! Det var härlig stämning trots tråkigt väder!
Jag får be om ursäkt för det dåliga vägvalet som ledde oss rakt in i outforskat plockepinn där i början.
Det var lite gladare miner efter Vallåsens Downhill tyckte jag! :)
Hoppas vi ses snart igen!

// Kalle

Jamen tack ska ni ha för en toppentur Kalle & Jon! Gött att den för en gång skull dominerades av goa gubbar från Göteborg :) Det blev ju tom fika till slut och faktiskt någon som pushade lite extra på en stackars ensam brud i kön. Tack Jon! Ha det gott! /Anki

Lite sent kommer här mitt tack! Har inga bilder i telefonen, har inte vattenskyddad sådan ;) vilken härlig tur vi hade trots allt, novembercykling har sina sidor även i skåne, första gången jag cyklade med dunjackan på (avsedd för fikavärme)!
Tack Kalle och Jon för fixet!
Anders

Tillbaka
Topp