trampapådå sa:
Valhalla_ sa:
Öka trycket eller köp huck norris eller liknande. Ingen fälg klarar hårda genomslag utan att ta skada.
tycker redan bakdäcket är stenhårt, skulle Huck Norris liggunderlag vara bättre än ARD menar du? ser inte så ut men inte provat!
däcket är 2.5wt aggressor DD
Ursäkta min okänslighet, men hur mycket väger du och hur länge har du hojat MTB?
Själv har jag kört MTB i 15 år från HT till FS26->29 och numera på lång, låg o flack FS29’a (precis som alla andra). Däcken har hela tiden alltid varit av Maxxis EXO-casing eller liknande från Schwalbe, Conti (på den tiden dom var hållbara) samt Bontrager. Tror jag har ett snitt på EN punka/år MEN sedan nya hojen har jag punkat 5 ggr på ett år (trots bara en bråkdel så många cykeltillfällen som förr).
Jag tillskriver denna ökade punkafrekvens den nya cykels förlåtande geometri samt min rekorsämsta kondition, som gör att jag numera kör som en bulldozer med helt horribla linjeval...
Nu har jag gått upp i casing iom Spech BlkDmnd och fortsätter case’a typ varenda sten/hopp/dropp så det står härliga till. Ännu ingen ny punka och bakfälgen som är likadan som ”Toga” kör på (Spank Oozy Trail 345) hel och fin, men det är nog bara en tidsfråga innan jag klantar till det mina sunkiga spårval :/
Så vad är kontentan av allt ovan, för oss som fan inte kan hoja så kommer alltid däcken/fälgarna att vara svaga länken när resten är så pass förlåtande...