Hållbarhet på vinter skor köpta i Juni ?

Road_Runner

Aktiv medlem
Hmmm nog skall dom väl hålla längre än den månad man har kört med dom.
Det här blir ju dyrare än att köra med skoöverdrag dom höll ju iallfall 2 månader.

Höger undersida.
IMG_0267.JPG ht=544

Höger undersida.
IMG_0266.JPG ht=544

Vänster undersida.
IMG_0268.JPG ht=544

Höger översida.
IMG_0269.JPG ht=545

Både höger och vänster har släppt här.
IMG_0271.JPG ht=544

Och skorna som inte håller bättre än så är Shimano ....
IMG_0270.JPG ht=725

Senast redigerad av en moderator:
Har traktens grävling ätit på skorna, det var den värsta misshandel av ett par sulor jag någonsin sett... Mina Shimanovinterskor (iofs inte samma modell) har gått tusentals mil och är nog inne på 6:e säsongen nu :-/ T

vad har du gjort? hehehe
reklamera helt klart :D om det nu bara är körda en månad, ser ju inte direkt ut så sett till hur de ser ut på oavsidan o så :D

herrejävlar!!!!!!!

Jag körde en vinter med mina sen var coorden runt reminfästningarna kass så jag bytte dom

men men

jag vet inte vad jag skall säga om dina förlåt om jag skrattar

Hahahah nej jag svettas inte syra, Och har inte sett att traktens grävlingar har tuggat på dom :-)
Kör med SPD inte plattisar.
Men jag har gått med dom när det inte gått och cykla, och det var dom tydligen inte gjorda för.

jo visst ska det gå att gå med dom står tillomed i reklamen.

nä detta verkar solklart tillverkningsfel

Vilken dynga! Hoppas du får pengar tillbaka för du vill väl inte ha ngr nya av samma modell? ;)
Köp ett par Specialized mtb comp dojer och en rulle fryspåsar och eltejp :D

Har ju redan hunnit köra med dom ca 5-6 ggr. och då körde jag bitch riden med sommar skorna.
Jo det blir till att försöka reklamera dom. då jag tycker dom skall hålla lite längre än så här.

GurraG: Dom kan ha blivit köpta i juli om jag tänker efter.
Fredrikw: Vinter här ja men det har varit vinter på massa andra ställen i världen.
Bruce: Jo inte kommer det bli shimano igen. eller rättare sagt aldrig shimano igen utan nu går jag på skor som håller som Specialized.

Betydligt äldre Specialized skor.
IMG_0272.JPG ht=725

IMG_0273.JPG ht=725

Skogling: ;-)

Har likadana, inne på tredje vintern nu! Yttersulan börjar släppa fram som på dina, men annars är det inga problem, och då har jag budat med dem sen jag köpte dem, mycket spring alltså! Väldigt sköna och varma är de också, men det är väl olika hur man sliter skor!

Mycket märkligt. Jag har likadana Shimanoskor. De är inne på 4:e året nu. Har de mest till pendling och landsväg men de var också med på witchriden för 3 år sen. Vet inte hur många mil de har gått men det är nånstans runt 1500 mil. Det är nog dags att pensionera dem nästa vinter.
/J

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
...nånstans runt 1500 mil.

Fan mollo ska alltid vara värst... ;-)

Joakim Quensel skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> ...nånstans runt 1500 mil.
>
> Fan mollo ska alltid vara värst... ;-)

Ha ha jo fast på 3 år är det inte så coolt ändå. :)

Jag kollade mina skor idag. Sulan ser ut som ny men skinnet ser slitet ut. Det slets ganska fort men har inte blivit värre.
/J

Ähhh vad fan är inte alla shimano modeller ungssäkra ?
Misstänker att min lilla bergsbestigning i norge dödade skorna så jag får väl skylla mig själv :-)

Road_Runner skrev:
> Misstänker att min lilla bergsbestigning i norge
> dödade skorna så jag får väl skylla mig själv
> :-)

Hmm. Jag tror vi just hittade orsaken. :)
Men jag håller med om att skinnet slits väldigt fort. Mina såg ut som skit efter en vecka. Men det blir inte så mycket värre än så. De ser fula ut men håller.
/J

Ingen som har testat Northwave's vinterskor? Varmare, lättare, mer välbyggda och mer resistenta mot vatten än Shimanomodellen som visas i den här tråden.

smiley skrev:
> Ingen som har testat Northwave's vinterskor?
> Varmare, lättare, mer välbyggda och mer
> resistenta mot vatten än Shimanomodellen som
> visas i den här tråden.

Jag har dem och de funkar bra. De kan mer liknas vid en längdåkningspjäxa i uppbyggnaden.

Jag har jobbat som skoförsäljare och det här är ett ganska vanligt fenomen som beror på en felaktig gummiblandning från fabriken. Solklar reklamation.
//Olle

Alla sådana skor som bars av mig och andra cykelbud förra vintern såg ut sådär eller värre framåt vårkanten. Ingen toppkvalitet om du frågar mig. Men reklamation? Nä, inte i den skobutiken jag jobbade i en gång i tiden.

Är det inte sånt däringa Super tacky, Gooey Gluey eller vad det heter i sulan? Skall man inte ha sånt på vintern? För att få bra fäste? Så du inte ramlar R-runner?

Försökte reklamera mina Shimano av samma modell som gått sönder som på bild 4 & 5.
Att sulan lossnade fram, var inget konstigt tyckte dem eftersom skon såg så sliten ut där fram, mina ser lika slitna ut fram som Road_Runners.
Sen att sömmen spricker som på bild 4 beror på att man skaver insidan mot pedalarmen, enligt Shimano. Det syns dock på skinnet ovanför sömmen att något har skavt där, iaf på mina. Så där har nog de rätt. Även om man kan tycka att de borde tåla mer, mina köptes i januari och användes väl i 3 mån. Sen upptäckte jag skadorna nu är de togs fram igen och försökte reklamera.
Men icke!
/F

Skam den som ger sig fram med PL400 och så var dom som nya :-)

IMG_0297.JPG ht=544

Nu gäller det bara att det blir kallt nog att använda dom.

LAAGRRLUV skrev:
> Alla sådana skor som bars av mig och andra
> cykelbud förra vintern såg ut sådär eller
> värre framåt vårkanten. Ingen toppkvalitet om
> du frågar mig. Men reklamation? Nä, inte i den
> skobutiken jag jobbade i en gång i tiden.

Jo men han hade ju haft dem i EN månad. Det är viss skillnad! Det är tre års reklamationsrätt på skor. I det här fallet så är det ju alldeles uppenbart att när gummit spricker upp och är sådär poröst (som det ser ut att vara) så är det fabrikationsfel. Dock betyder inte det att du får ett par nya (framförallt inte nu när du nu limmat dom själv! :) ) utan det innebär att först har butiken rätt att laga dom vid två tillfällen. Blir det sen fortfarande fel så har du rätt till ett par nya skor eller pengarna tillbaka (plus lite andra alternativ men de får ni läsa på om själva!).

Jag rekommenderar http://www.konsumentverket.se/klagoguiden/ för den som vill lära sig mer! :)

Road_Runner skrev:
> Woody Juli 2008 :-)
>
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=68672

Fint väder ni hade, men varför kånka upp en cykel dit? Det finns skönare ryggsäckar... ;-)
Förstår att det slet hårt på cykelskorna.
Själv har jag haft med mig miniskidor när jag varit på "Nordens tak" sommartid, och fått ganska många höjdmeter fin skidåkning på vägen ned.

Allt var bättre förr tom. skorna :-)

Reklamera Mera!

Min 12år gamla shimano:

Bilagor

• skorOvan.JPG
    skorOvan.JPG
    65.8 KB · Besök: 17
  • skorUnder.jpg
    skorUnder.jpg
    63.9 KB · Besök: 13
Tillbaka
Topp