Colnago WC
Medlem
Hälsa eller inte??
Jag hälsar på alla cyklister oavsett så länge dom har hjälm.ingen hjälm ingen cyklist
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JariT sa:Gammal tråd men jag lyfter den ändå.
Jag cyklar oftast ensam på vägarna med utgångspunkt från Vallentuna. Jag hälsar på alla (cyklister) och min erfarenhet är att i princip alla andra "solocyklister" hälsar tillbaka och oftast också dom som cyklar i grupp. Det verkar som att det finns någon slags samhörighet mellan oss som cyklar ensamma. Förra året fick jag en punktering och det var tre personer som saktade in under den tid som det tog för mig att byta slang och frågade:
- Har du något problem, behöver du hjälp?
Jag kommer att fortsätta att hälsa och ser jag någon som verkar ha problem så kommer jag också att fråga om dom behöver hjälp. Man är ju rätt ensam därute ibland så därför tror jag att det är vettigt att ha lite + på karmakontot ifall något händer.
/Jari
Henrik_E sa:Observation vid cyklande i Mälardalen: Västerås CK är ena dryga jävlar.
Havoc 5 sa:Jag blir alltid lite paff när man möter klungor som hälsar med nazihälsning!? (Västerås?)
Då jag tränar på att försöka vara trevlig hälsar jag dock lite glatt tillbaka.
Det kostar ju inte på så mycket med ett leende mot medvärlden?
Havoc 5 sa:Jag blir alltid lite paff när man möter klungor som hälsar med nazihälsning!? (Västerås?)
Då jag tränar på att försöka vara trevlig hälsar jag dock lite glatt tillbaka.
Det kostar ju inte på så mycket med ett leende mot medvärlden?
bruce sa:Einarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hälsar på alla, men då ska det tilläggas
> att jag är en sån sån även hälsar på alla
> djur med ett "MOOOOH" eller "BÄÄÄH" beroende
> på djur då såklart. Ibland hälsar djuren
> också tillbaka.
+1, jag hälsar på kor, hästar gillar jag inte speciellt