[halv-OT] Vilken rakolja?

zinkpasta

Aktiv medlem
Är väldigt nöjd med Ren Tamanu High Glide Shaving Oil, förutom med priset som känns lite väl hutlöst (~5 380 kr/l..). Därför är jag nu på jakt efter nåt iaf nästan lika bra, men billigare, och tänkte höra här (var annars?) om det finns andra oljor värda att testa. Det finns väl ändå en och annan som rakar diverse delar av kroppen här tänker jag. Mitt fokus är dock ansiktsbehåring, så främst tips på oljor som funkar bra för detta är av intresse. Mina håriga ben är min stolthet, de ska ej beskäras.

När jag googlar runt lite så är de flesta rätt dyra för en smålänning som mig. Får dock erkänna att jag testat nån variant från Löwengrip :-O (~1100kr/l var det som lockade, som hittat!) Den var dock ingen vinnare, vilket kan bero på att den ffa är avsett för intimrakning, vilket jag inte har gett mig på, FYI.

I vetenskapens namn kanske jag får testa diverse matoljor också, då kommer jag iaf rejält ner i literpris.

Lödder ej av intresse, det är ett extra moment att löddra upp et.c. som jag inte orkar med på morgonen.

(Bara halv-OT-märkning då man som sagt kan raka andra delar av kroppen också, t. ex. om man har nån sån där cykla snabbt på asfalt-böjelse eller gillar när det kliar.)

Eftersom jag är skäggigare än tomten så vet jag väldigt lite om just rakoljor. Får däremot ofta skäggoljor från div. märken som vill starta samarbeten.

Funkar dessa att smörja in ansiktet med innan rakning så får du gärna ta dom då jag redan har samarbete med annat märke.
D589D688-0C00-44C9-B05F-2F4951AE17F2.jpeg

Eftersom jag är skäggigare än tomten så vet jag väldigt lite om just rakoljor. Får däremot ofta skäggoljor från div. märken som vill starta samarbeten.

Funkar dessa att smörja in ansiktet med innan rakning så får du gärna ta dom då jag redan har samarbete med annat märke.Visa bilaga 451030
Grymt, testar gärna om du ids skicka. Kan swisha lite pengar till dig eller lämpligt ändåmål givetvis. (Och återkomma med recension här om det önskas. Får se hur det blir med den där rostiga morakniven dock..)

Schysst med skäggspons, dit kommer jag nog aldrig. :-D

Grymt, testar gärna om du ids skicka. Kan swisha lite pengar till dig eller lämpligt ändåmål givetvis. (Och återkomma med recension här om det önskas. Får se hur det blir med den där rostiga morakniven dock..)

Schysst med skäggspons, dit kommer jag nog aldrig. :-D
Dra iväg ett pm med adressen så lägger jag ett litet paket på lådan?

Tillbaka
Topp