Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Jag kör själv bil men försöker undvika den och främst cyklar så mycket jag kan. För mig är bilen något rent praktiskt att förflytta främst stora/tunga saker och att åka hela familjen med packning i dit tåg inte är ett alternativ."I videon till bråkrejset åkte du bil till starten. Miljöbil?
Men varför inte cykla dit då? Eller är cykeln en ”tung sak” som det är ok att frakta ett par mil för att sedan sätta sig på?"Jag kör själv bil men försöker undvika den och främst cyklar så mycket jag kan. För mig är bilen något rent praktiskt att förflytta främst stora/tunga saker och att åka hela familjen med packning i dit tåg inte är ett alternativ."
Du skjuter VÄLDIGT långt utanför målet i denna tråden.
Så från att tråden handlar om huruvida att det är rimligt våra barn tittar på barnprogram där bilar och motorfordon är levande kännande varelser har vi gått till att anklaga mig för att jag till och från använder bilen?Men varför inte cykla dit då? Eller är cykeln en ”tung sak” som det är ok att frakta ett par mil för att sedan sätta sig på?
Det framstår ofta som hyckleri när många här sitter och ojar sig ”usch, många kör så mycket bil i onödan, de kan väl cykla istället”, för att sedan till helgen själv sitta i bilen och frakta just sina cyklar av alla saker kors och tvärs över landet. Då är det ok att köra bil helt plötsligt.
Så från att tråden handlar om huruvida att det är rimligt våra barn tittar på barnprogram där bilar och motorfordon är levande kännande varelser har vi gått till att anklaga mig för att jag till och från använder bilen?
Med så låg nivå på argumentationen tycker jag att du ska stänga av din dator eftersom att serverkraft är en stor miljöbov! ;)
Men jag tror på en serie där pandor cyklar och tävlar mot hyenor på hyrsparkcykel. Jag har planer på crowd funding...
Grejen är ju att bilar redan har ansikten. Samma med tåg och flyg. Cyklar ser ju möjligtvis ut som en vandrande pinne... obehagligt.