Halvvättern!

Halvvättern!
För att kunna erbjuda en "Halv-klassiker"

De andra klassiker-loppen har halvdistanser och nu erbjuder Vätternrundaarrangörerna detta för att man ska kunna tjäna pengar på en Halvklassiker oxå...

Och, nej den går inte runt halva sjön, bara halva distansen med start/mål i Motala.

Halvvättern!
För att allt för många är för lata och orkar inte träna inför en full Vättern Runt. Många tycker sig inte ha tid eller råd att prioritera sin träning och hälsa utan väljer att lägga sin tid och sina pengar på fet mat, alkohol och tv tittande.

Iden med halvklssikern och hal vättern m.m känns oerhört löjligt!

Halvvättern!
Skärp er, att folk kan vara så insnöade på att åka kring en sjö med massa andra motionärer. Vidga era vyer. Det finns andra tävlingar, lopp etc. Prova nånting annat nån gång. Varför inte en halvvättern?

Senast redigerad av en moderator:
Halvvättern!
Chrille77 skrev:
-------------------------------------------------------
> För att allt för många är för lata och orkar
> inte träna inför en full Vättern Runt.

Ja, för det behövs så jäkla mycket träning för att krypa runt vättern på 15 timmar.

Halvvättern!
VR är jättelång och jättetråkig. Hälften så långt blir hälften så tråkigt, och dessutom till halva priset. Halv-VR är alltså fyra gånger så bra som VR!

/Dag

Halvvättern!
Chrille77 skrev:
> inte träna inför en full Vättern Runt. Många
> tycker sig inte ha tid eller råd att prioritera
> sin träning och hälsa utan väljer att lägga
> sin tid och sina pengar på fet mat, alkohol och
> tv tittande.
>
> Iden med halvklssikern och hal vättern m.m känns
> oerhört löjligt!

Det där gäller inte alla. Ja känner inte igen mig alls i din beskrivning. Jag är vare sig lat, fet eller ful, jag cyklar mellan 5 och 10 timmar i veckan. Jag har trampat 365 mil i år, men jag kommer aldrig att cykla VR. Kanske jag trampar runt vättern någon gång men jag har lovat mig själv att aldrig tänka på VR
Jag gillar MTB-långlopp.
Men jag kan vä tänka mig en halvättern, men 30 mil i ett svep på en racer är inget för mig.

Halvvättern!
Chrille77 skrev:
> inte träna inför en full Vättern Runt. Många
> tycker sig inte ha tid eller råd att prioritera
> sin träning och hälsa utan väljer att lägga
> sin tid och sina pengar på fet mat, alkohol och
> tv tittande.
>
> Iden med halvklssikern och hal vättern m.m känns
> oerhört löjligt!

30 mil känns störtlöjligt. Fråga mollo. http://www.paris-brest-paris.org/EN/index.php

Tillbaka
Topp