Hamax - Kiss, Sleepy, Smiley, Siesta?

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum
Angående baklampa - har trätt lite tvinnad silvertejp genom de övre hålen i ryggen där selen går (hmm... lät lite konstigt men hoppas någon förstår ..). Sedan kan jag häkta i Cateye-fästet där. Finns många varianter men med silvertejp löser man det mesta. Om jag kör utan Hamax sitter ju lampan i sadelväskan.

Kul idé med Happybabyride - är intresserad!

Hur länge orkar en 1-åring cykla egentligen? Ska sätta på en hamax siesta på min cyclocross här under föräldraledigheten och undrar lite vad man ska ha för ambitionsnivå :)

Gurra skrev:
-------------------------------------------------------
> nu finns ju frammonterade från Hamax, Caress
> Observer (läste careless.. haha)
>
> Jag kommer ihåg att det var lite trist att stirra
> in i röven på farsan.
> När jag själv snart har en liten klon kommer jag
> iaf testa en sådan.
>
> Har någon här provat?
>
> http://www.hamax.com/child-bike-seat/caress-collec
> tion/caress-observer
>
> finns vindruta också.. yay!

Frågan är bara hur det fungerar med ett ganska smalt styre av racermodell? Men visst det lär ju vara rätt mycket roligare för ett lite större barn!

Biltemas ser helt okej ut... någon som provat?

2000028158

Jag kan varmt rekommendera Hamax Siesta.

På Decathlons hemsida kostar den 749kr, men när man lägger den i kundkorgen kostar den bara 499kr!

Frakt från 49kr, eller gratis vid upphämtning i Kungenskurva.

Jag behöver inte någon, så någon annan får testa om det verkligen går att köpa till ett så bra pris...

FYI:
1. För Siesta anges en ramdiameter på 28-40 mm. Vår gamla 90-talscykel har 26 mm, vilket ändå gav en stabil infästning, vad jag kan bedöma.

2. Decathlons erbjudande gäller fortfarande. På deras Siesta är ingår dock bara standardfästet utan låsmöjlighet - bruksanvisningen nämner att så är fallet på vissa marknader.

Köpte en Hamax Caress på xxl och kan bara säga att jag är grymt nöjd. Den är lätt att installera, lätt att justera och lillgrabben verkar gilla den med. Och så ser den bra ut på min räcer också.

Någon som har koll på hur mycket utrymme fästet för sleepy/siesta behöver? Har dubbla rör på pendlarcruisern, lite osäker på om det får plats.

Pepperazzi sa:
Någon som har koll på hur mycket utrymme fästet för sleepy/siesta behöver? Har dubbla rör på pendlarcruisern, lite osäker på om det får plats.
Förstår inte riktigt hur din ram ser ut, men själva fästet är 8,5cm högt.
Om du inte har någon pakethållare finns det ganska mycket spelrum upp och ner längs ramen, förutsatt att sitsen går fritt från bakhjulet.

Åtminstone tidigare gick det att beställa andra metallbågar om man hade en liten ram.

Tackar, men jag tog en chansning och beställde från Decathlons rea som gällde fortfarande. Monterad och klar nu, passade ganska precis faktiskt. Kan återkomma med bild!

Tillbaka
Topp