hammarby hill

hammarby hill
Jag tänkte släpa mig till denna tillställning för att kolla på spektaklet och inspireras samt heja på de jag känner. Finns det några sweetspots ute i bushen eller ser man bäst uppe på Hammarbybacken?

hammarby hill
STIZZE skrev:
-------------------------------------------------------
> ordens skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kör man upp för Hammarbybacken på alla
> varven
> > eller är det bara på första?
>
> Alla

Va kul ;-) bara trampa då.

hammarby hill
skrotfot skrev:
> Jag tänkte släpa mig till denna tillställning
> för att kolla på spektaklet och inspireras samt
> heja på de jag känner. Finns det några
> sweetspots ute i bushen eller ser man bäst uppe
> på Hammarbybacken?

Jag skulle säga att hammarbybacken är bäst, där lär det va mest folk som trängs också dock. Annars lär det va rätt kul att kolla blå/orange markering i skogen bakom/nära tennisbanorna i hellas, om jag minns rätt.

hammarby hill
Hej!
Ni som kört förut:
Är banan kul, är det varierande cykling? Dvs hur är mixen mellan singeltrack och stor stig / grusväg ?
/H

hammarby hill
HiLo skrev:
> Hej!
> Ni som kört förut:
> Är banan kul, är det varierande cykling? Dvs hur
> är mixen mellan singeltrack och stor stig /
> grusväg ?
> /H

Massa grusväg, lite singletrack, lite "svårare" terräng, blir även nån kilometer asfaltsväg och nästan 1km gräsmattsracing.

hammarby hill
floors skrev:
> Hmmm... Det är möjligen inte någon som ska
> köra en rekogniseringsrunda imorgon? eller det
> kanske är avspärrat?

Jag ska köra delar av banan imorgon i jättelugnt tempo, verkligen jätte sakta, ska bara cykla 60min så jag hinner tyvärr inte runt ett helt varv.

hammarby hill
STIZZE skrev:
> floors skrev:
> -----
> > Hmmm... Det är möjligen inte någon som ska
> > köra en rekogniseringsrunda imorgon? eller det
> > kanske är avspärrat?
>
> Jag ska köra delar av banan imorgon i jättelugnt
> tempo, verkligen jätte sakta, ska bara cykla
> 60min så jag hinner tyvärr inte runt ett helt
> varv.

Hmmm... När ska du köra? Jag tänkte att jag skulle påbörja min inomhusträning imorgonbitti innan jobbet så jag måste vara på jobbet ganska länge (17.30) och kan nog vara vid HBB tidigast 18.15 skulle jag tro.

hammarby hill
floors skrev:
> Hmmm... När ska du köra? Jag tänkte att jag
> skulle påbörja min inomhusträning imorgonbitti
> innan jobbet så jag måste vara på jobbet ganska
> länge (17.30) och kan nog vara vid HBB tidigast
> 18.15 skulle jag tro.

Jag menar verkligen att jag kommer cykla JÄTTE långsamt imorgon och jag kommer inte fullfölja varvet. Jag ska lägga mig under 150 puls och cykla ~60min, så du lär bara få se ~halva banan om du åker med mig. Jag kan nog hinna till 18:15, sms/ring(mtt nummer finns på profilen) mig om du vill med, annars försöker jag inte passa nån tid.

hammarby hill
G'damn vad det började regna... Grattis till Bleckur som vann elit!
Spottade bluecolorado-Andreas med kamera, så jag hoppas vi får se en svärm foton senare.

hammarby hill
Minst 2st Happyiter i Starrtfållan.

LGIM0503.jpg ht=544

hammarby hill
Varmt kaffe hemma i soffan känns rätt bra nu. Attans så blöt jag var. Kul var det, men liiiite torrare stigar hade inte gjort något. Skrubbade benen i 20 minuter när jag kom hem.

hammarby hill
Det var väl skönt med regnet på skrubbsåren Luke ;-)
Vi lämnade Hellasgården när himlen öppnade sig och det var länge sen jag var så blöt. Så hann man se lite happysar också som kämpade i leran.

hammarby hill
Min favoritbild,

HHXC-res.jpg ht=482

men fler kommer.

/ Andreas

skrotfot skrev:
> G'damn vad det började regna... Grattis till
> Bleckur som vann elit!
> Spottade bluecolorado-Andreas med kamera, så jag
> hoppas vi får se en svärm foton senare.

hammarby hill
Jag hade inte kollat resultatet när vi snackade.
Men jag visste att jag var 1:a eller 2:a.

STIZZE skrev:
> Riktigt grymt! Grattis, det sa du inget om när
> jag träffa dig :) eller är jag en sämst
> lyssnare?

hammarby hill
Fick bryta efter 15 km då förkylningen drog upp min puls till maxgränsen och inte släppte ner den. Cyklade dock snabbt i skogen men typ snigelfart på grusvägarna.

hammarby hill
glitch skrev:
> Det var väl skönt med regnet på skrubbsåren
> Luke ;-)
> Vi lämnade Hellasgården när himlen öppnade sig
> och det var länge sen jag var så blöt. Så hann
> man se lite happysar också som kämpade i leran.

Hehe... Jag har bra läkkött, mådde som en prins.
Det var värre för polaren som la sig på nacken efter 4 km och tvingades bryta.

hammarby hill
Ja nog fan var det blött redan innan det började regna men ngt annat kunde man ju inte vänta sig med tanke på att det har regnat mkt i augusti och sep. Men sen när det började regna blev det ju sju resor värre. Det flöt ju floder på stigarna nästan överallt mer eller mindre.

hammarby hill
Vahettere jag råkade preja en stackars åkare av vägen, ca 12 km in på första varvet.

Helt oacceptabelt att av mig, jag vill verkligen be om ursäkt om den drabbade läser detta.
Jag heter Olov och är en fredlig och trevlig cyklist, skicka ett pm på happy om du vill skälla ut mig.

Annars regnigt, punkterigt och bara två varv. Nu får vi kaffe!

hammarby hill
Tack detsamma.
Jag ledsnade på att stå i regnet och vänta på prisutdelningen.

Pinsamt av arrangören (Cykloteket) att ingen av deras cyklister var på plats vid prisutdelningen.

XC-Sillen skrev:
> Snyggt där bluecolorado bra kört, bra bild
> Road_Runner!!
> Sista varvet när himlen öppnade sig var en orgie
> i lera....

hammarby hill
Bleklur före Edin, Dahl på pallen dolk 5:a , Verkar varit ett spännande race:) Vill gärna höra liet stories!

11 startande var ju dock lika klent som backtävlingen igår.

hammarby hill
Bra att du fick med brorsan där då blir han glad :) Han ser inte så glad ut på bilden dock ;)

Hade du nått foto på 40km resultatet?

hammarby hill
Jag trodde faktiskt jag hade 3:e platsen som i en liten ask efter att jag cyklat ikapp och ifrån stefan på 2 varvet. Men han bet ihop och kom ikapp. På sista varvet dog jag, tappade 6 (!!) minuter till Stefan. Riktigt coola gris leriga XC förhållanden när regnet öste ner på sista varvet. Synd att man inte hade ben att njuta av det.

Jag tror att förhållanden blev övermäktiga för en hel del motionärer. Banan är teknisk även i torrt.

Grattis till 3:e platsen Stefan välförkänt.

Grattis till Bleckur som hittat tillbaka lite av sin forna form.

Till arrangören: Jag tycker det var klokt att kapa bort den slingriga grusvägsnerförsbacken till fördel för höger in i skogen. Det går fort man ser inte långt och folk är ute och flanerar.

Jag var tvungen att tigga skuts hem av min DavisOpentittandes fru. Trots att jag hade kläder med mig var jag helt tom och genomfrusen.

Edit: En grej till.

När det gick som typ allra långsammast dök Patrik Moren (asgrym lvg:re) upp. Klappade till mig på rumpen gav mig ett leende och försvann som en fucking raket. Jag flinade lite inombords men det var ingen direkt moralhöjare. Kändes som han söndagscyklade idag (ja eller lördags egentligen).

Trött?!
file=137032

Senast redigerad av en moderator:
hammarby hill
jag körde motion 60 km, kom in på 3.26 (enligt cykeldatorn). Visst var det blött och kallt i slutet men fan vilken rolig bana, skönt flow och några sträckor där man fick trampa lite. Vurpade två gånger en OTB ner i ett lerhål (mjuk landning) samt en vurpa på en spång, tänka sig att trä blir halt i regn...

hammarby hill
jocke_tuffing skrev:
> Vahettere jag råkade preja en stackars åkare av
> vägen, ca 12 km in på första varvet.
>
> Helt oacceptabelt att av mig, jag vill verkligen
> be om ursäkt om den drabbade läser detta.
> Jag heter Olov och är en fredlig och trevlig
> cyklist, skicka ett pm på happy om du vill
> skälla ut mig.
>
Det var jag det, blev en hyfsad smäll och jag borde nog byta hjälmen. Men ingen skada skedd förutom lite skrapsår, jag förlåter dig Olov, det var en olycka och sånt händer.
Jaså, Bleckur vann i år igen. Själv kämpade jag mer mot nedkylning sista varvet än trötthet.

hammarby hill
jag körde 60km motion men hade en usel dag, det var först på 3e varvet som jag hade ork, till detta strulade växlarna, fick stanna och lyfta kedjan manuellt till lilla klingan.

hammarby hill
Jonas D skrev:
> Nu finns resultatlänk på HHXC klotterplank. Hur
> gick det för dig STIZZE?

http://hammarbyhillxc.se/uploads/2010/Resultat_20100918_1616.pdf

Jag låg före 2an i Herrar Motion 40km när jag bröt p.g.a rambrott. Upptäckte en spricka igårkväll när jag tvättade cykeln och hoppades den skulle hålla idag men icke.

Jag kände mig sjukt stark idag och hade mycket kvar att ge, jag var redo att sätta en tempoökning inför andra varvet då benen kändes så jävla bra idag. Är supernöjd med min egen insats men jättebesviken på att jag inte fick fullfölja.

Måste även peaka in att jag är impad av grabben som tog hem segern i motion 40km, jag gissar på att han är runt 15 bast.

hammarby hill
Känns lämpligt att skriva sitt första inlägg här en dag när man för första gången får kliva upp på prispallen i en lite större tävling.

Tack Dolk och bra kämpat idag, du fick mig att slita riktigt ordentligt.

Angående loppet så lyckades jag gå med täten fram till första stigpartiet. Tappade täten här men körde på själv resten av varvet och låg 3:a vid varvning. I början av andra varvet släppte däcket från fälgkanten i en skarp sväng så jag blev tvungen att stanna två gånger för att fylla på luft innan det tätade ordentligt. Dolk passerade då och drygade ut på varenda stigparti så jag fick slita hårt för att gå ikapp på de lättåkta partierna. Satsade järnet sista vändan upp för Hammarbybacken och lyckades skapa en lucka som jag sen drygade ut resten av loppet. Är grymt nöjd att komma 3:a.

hammarby hill
STIZZE skrev:
> Jonas D skrev:
> -----
> > Nu finns resultatlänk på HHXC klotterplank.
> Hur
> > gick det för dig STIZZE?
>
> http://hammarbyhillxc.se/uploads/2010/Resultat_201
> 00918_1616.pdf
>
> Jag låg före 2an i Herrar Motion 40km när jag
> bröt p.g.a rambrott. Upptäckte en spricka
> igårkväll när jag tvättade cykeln och hoppades
> den skulle hålla idag men icke.

Oh fan rambrott, men din cykel är väl ny? Ja trist att vara utan hoj men ny ram borde ju bli en 2011.

hammarby hill
sista 10 km på detta vevparti. enbenstramp, sparkcykel, löpning varvades i ösregnet. frös så jag tappade känseln i händerna och ena foten. det var inte roligt någonstans. På andra varvet så undrade jag om clipset höll på att lossna under skon, stannade i teknikzonen för att kolla och förstod då att det var "lite" glapp i pedalen...öööhhh, sista varvet var en chansning och det blev bara värre och värre, och vad jag fick lida för det. pedalen var en sak men att jag kunde frysa så utan att ligga i vattnet trodde jag inte var fysiskt möjligt. trodde faan att jag skulle få men av det. märkligt.

Förutom det var jag rent av kass på att cykla idag, halkade och studsade och hade ingen koll. klotade flera gånger och var geggig som jag vet inte vad.

vaddå bitter? kul avslutning...not.

Bilagor

• vevparti 003.jpg
    vevparti 003.jpg
    94.7 KB · Besök: 34
Tillbaka
Topp