hammarby hill

hammarby hill
fick herrarna storstryk av damgänget idag eller? :P då de bara är bilder på herrarnas ;) ja o en dam men hon spöa väl antagligen hela herreliten ;) *skratt*

hammarby hill
stizze,
ställde du upp med en sprucken ram? det var verkligen modigt, jag hade inte cyklat en meter på en sprucken ram...

darkforce,
svårt att veta vad du menar när du skriver så osammanhängande, men jag hoppas du inte menar att det på något sätt skulle vara värre som man att bli slagen av en kvinna, för det hade ju verkligen varit gammeldags och jäkligt korkat. personligen tycker jag att det är illa att bli slagen av en man i min egen ålder eftersom han då antagligen tävlar i samma klass som jag själv gör.

hammarby hill
Hadde en riktig otursdag. Allt kändes helt OK, låg bra med och allt funkade bra då jag märker att jag får ovanligt mycket jenomslag. Får stanna för att kolla och märker att ventilen inte sitter ordentligt. Åtdragning och i med mer luft. Nu funkar allt kanon. Börjar jaga placeringar men det var trångt och svårt att passera utan att ta onödiga risker. Sedan händer det som inte får hända. vid passering av med tävlare så råkar han vingla till så jag får veja in i spenaten varvid en pinne lyckas klämma till bakväxeln så örat kröker sig och går av, ungefär 2 km innan första varvningen. Träffade Stizze på vägen tillbaks och det är helt klart mer synd om honom. Brottet sitter iofs vid en försvagad punkt men det är lite märkligt att en del på ramen som tar upp tryckande krafter går av först.

PS. Absolut inget ont om honom som jag passerade , i lerdiken kan vad som hälst hända.

hammarby hill
100918-hhxc-210s2.jpg ht=725

Fler bilder finns här,

http://picasaweb.google.com/andreas921/HammarbyHillXC10

/ A

hammarby hill
fredrikw det kallas IRONI min vän IRONI..... men som vanligt på forumet så tas det på fullt allvar *SUCK* o btw kan du inte läsa det jag skrev skaffa glasögon o minska ner på brännvinet ;) *IRONI*

hammarby hill
Ironi betyder att man skriver något fast man menar tvärtom. Jag ser inte riktigt hur det blir speciellt mer begripligt, eller bättre för den delen, av detta. Om du har problem med att fler än jag inte förstår det du skriver kanske du skulle fundera på hur du uttrycker dig, för det är faktiskt ganska svårt att vada fram genom alla versaler, asterisker, talspråk och konstiga meningsbyggnader.

hammarby hill
tror fortfarande inte att fredrikw finns på riktigt - han måste vara någon happyits überironiska alias

btw, starkt jobbat andreas

hammarby hill
Björn72 skrev:
-------------------------------------------------------
> tror fortfarande inte att fredrikw finns på
> riktigt - han måste vara någon happyits
> überironiska alias

Jag har stått öga mot öga med fredrikw, och jag överlevde för att berätta historien..

hammarby hill
STIZZE skrev:
> Björn72 skrev:
> --------------------------------------------------
> > tror fortfarande inte att fredrikw finns på
> > riktigt - han måste vara någon happyits
> > überironiska alias
>
> Jag har stått öga mot öga med fredrikw, och jag
> överlevde för att berätta historien..

Jag kanske är ett helt kollektiv av arga, bittra och sura människor, du kanske bara träffade en av oss :)

Men som sagt var, ska inte sabba den här tråden med en massa mer tjafs, tycker bara att kommentarer som nedvärderar kvinnors prestationer av princip inte ska få stå oemotsagda, oavsett om de förkläs i "skämt" eller inte.

Starkt jobbat alla idag, det var ju inte ett lite regnoväder som drog fram och det blir markant mycket tyngre och kallare när det händer. Själv tyckte jag att det var kallt att gå till ICA i regnet =)

hammarby hill
antingen fick en viss herre stryk av frugan idag eller så har han en enorm f-ttilska eftersom han är så stingslig....

en kvinnas plats är väl köket o tvättstugan eller???? (tyvärr har inte frugan insett de) då man själv blir utklassad av frugan i fråga om cykla landsväg *skratt* men i skogen har hon inte en chans ;)

skämt åsido nice work Flickor ja o så grabbarna förstås såg ut o va rätt slitigt o köra pga ösregn o rusk som himlen bjöd på idag

hammarby hill
fredrikw skrev:
> tycker bara att
> kommentarer som nedvärderar kvinnors prestationer
> av princip inte ska få stå oemotsagda, oavsett
> om de förkläs i "skämt" eller inte.

Jag har inte orkat läsa vad ni skrivit, men oavsett så blev alla killar spöade på äran att ha snyggaste cykeln på HHXC 2010, för det hade Josephine! höhö, ett hårt slag för feminismen!

hammarby hill
Fanken, fick du en fraktur på skalpellen Stizze? Trist, tur du har garanti, bara att hoppas det inte tar för lång tid att få en ny ram från Holland eller var de nu skickas ifrån.

hammarby hill
bruce skrev:
> Fanken, fick du en fraktur på skalpellen Stizze?
> Trist, tur du har garanti, bara att hoppas det
> inte tar för lång tid att få en ny ram från
> Holland eller var de nu skickas ifrån.

Ja det hoppas jag med. Annars blir det trainern inomhus hela den perioden, och det är ju minst sagt väldigt tråkigt ifall det blir så.

hammarby hill
Bra tävling, jag hade en bra dag!
Synd på skyfallet som kom bara, tyckte synd om motionerna som fick vada i lera. Jag har aldrig varit med på en tävling där fler har brutit/ej startat 112 st?
Någon som vet vad Norrmannen som blev diskad i H40 hittade på?

hammarby hill
vader skrev:
> He he, nu var du bara 9 min snabbare än jag,
> Jonas!

Ja du närmar dig och det trots att du hade hela campingutrustningen med dig. :)

hammarby hill
XC-Sillen skrev:
> Någon som vet vad Norrmannen som blev diskad i
> H40 hittade på?

Såg en kille på en av gräsängerna ganska tidigt på första varvet som tog en uppenbar genväg vid ett "litet dike" tror nog han plockade 10-15 placeringar på det, vet inte om det var han men kan ju helt klart tänkas, såg inte heller hans nummer men hoppas ngn annan gjorde o rapporterade det. Fuskare!!

hammarby hill
Kjell F skrev:
> XC-Sillen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Någon som vet vad Norrmannen som blev diskad i
> > H40 hittade på?
>
> Såg en kille på en av gräsängerna ganska
> tidigt på första varvet som tog en uppenbar
> genväg vid ett "litet dike" tror nog han plockade
> 10-15 placeringar på det, vet inte om det var han
> men kan ju helt klart tänkas, såg inte heller
> hans nummer men hoppas ngn annan gjorde o
> rapporterade det. Fuskare!!

Haha.. :)

hammarby hill
Klippt från klotterplanket från HHXC hemsida:

johan erlandsson ( oslo , norge ) Tack för fint arrangemang och en väldigt rolig bana. Kommer mellantiderna oxå? beklagligtvis var jag den enda som blev diskad (jag körde in fel fålla på första varvet, dvs in i "mål" istället för "varvning", jag blev dirigerad runt kaffestugan, och in i banan igen innan rundningen. förlorade massa tid och min slutplacering oxå). känns kanske lite orättvist, men regler är regler.gläder mig till nästa år.

hammarby hill
Jonas D skrev:
> johan erlandsson ( oslo , norge ) Tack för fint
> arrangemang och en väldigt rolig bana. Kommer
> mellantiderna oxå? beklagligtvis var jag den enda
> som blev diskad (jag körde in fel fålla på
> första varvet, dvs in i "mål" istället för
> "varvning", jag blev dirigerad runt kaffestugan,
> och in i banan igen innan rundningen. förlorade
> massa tid och min slutplacering oxå). känns
> kanske lite orättvist, men regler är
> regler.gläder mig till nästa år.

Det var faktiskt riktigt dåligt märkt vid varvning vänster, målgång höger. Jag förstår att det går att cykla fel där. Jag såg ett par cyklister som gick på varvning när dom skulle i mål också, som fick åka tillbaks och förlorade placeringar

hammarby hill
STIZZE skrev:
>
> Det var faktiskt riktigt dåligt märkt vid
> varvning vänster, målgång höger. Jag förstår
> att det går att cykla fel där. Jag såg ett par
> cyklister som gick på varvning när dom skulle i
> mål också, som fick åka tillbaks och förlorade
> placeringar

Håller verkligen med, liten text var det också, varför har dom inte stora skyltar med stora ordentligt stora bokstäver så det verkligen framgår vad som är varvningsfållan resp målfållan 2008 första året var det likadant då körde jag fel så jag kanske är mer uppmärksam eftersom jag känner till "problemet"

hammarby hill
Om någon saknar en Specialized cykeldator efter lördagens tävling, så kan jag meddela att jag hittade en sådan. Jag lämnade in den till en av killarna från ok Ravinen, så fråga där så får du säkert den tillbaka.

Tillbaka
Topp