Hammarbybacken 23/5 kl 1036

Freeskier

Aktiv medlem
Som rubriken säger.
Vi sticker från Hammarbybacken 1036 för några timmars stigcykling i närliggande skogar.

Vi räknar med en ganska lång dag utan stopp på Hellasgården. Ta alltså med käk/fika så du klarar dig.

Anmälda so far;
Tobias/Frost
Ebba
Freeskier

Låter verkligen underbart, men det blir nog lite too much för mig mig med några timmar:-) Jag har nyss kommit ur min jobbkoma, inte cyklat på hela våren (sic!) och har dessutom nya skivbromsar som behöver testas lite försiktigt... Ingen som vill ta en enkel tur, lajja lite, samma tid och plats?

Det är väl bara att hänga med en stund? Det lär väl inte bli så hårt tempo. Det är ju inte direkt några Übersvetton som dragit ihop turen. ;)

Häng på så länge det passar. Det är ju lätt att anpassa vägvalet så att man är hyffsat nära Sicklaskiftet efter tex halva.

Farten blir väl som vanligt med mig och Tobias; full fart blandat med fika/fota/drickapaus och lugnare stigrull.

Fjärdebrunn skrev:
-------------------------------------------------------
> WTF jag hinner inte ut förens 12.30 ju :(

Vi är säkert ute då fortfarande, hör av dig så kanske vi kan mötas upp någonstans?
Mitt telefonnr. står i min profil.

Mycket, mycket trevliga 3 mil i skogen. Mums!!! Lite halkigt, men annars mycket bra, regnet bekymrade inte speciellt mycket. Tack för guidningen, Tobias.

Picture7.png ht=472

Senast redigerad av en moderator:
Tack för en skoj dag i skogen. Det är kul att köra lite stigar man inte är på så ofta och att få se helt nya projekt!
Regnet störde som sagt inte, men jäklar vad halt det var idag!

Fett med cred för att cykla fixed utan frambroms idag, hur fan pallar du?
Cred till jycken också, det är fan lika imponerande av henne. Sist men inte minst; cred till Tobbe som outtröttligt letar reda på nya stigar som han sen visar oss andra vilsna själar.

Jag håller med, trots lite regn blev det en superdag!
Bra stigar, bra sällskap, bra guidning <- = skojj!
Kör hårt Tobias, det behövs fler eldsjälar som du därute!

//Christer

(vit Trek)

Tack alla trevliga för en riktigt trevlig tur!

Mkt imponerad av stigfinnandet, Fixie-davids cyklande, och Sprockets klätterkunskaper.

Ses i skogen

Micke, (svart commencal, nu med bucklad storklinga!)

Det vart en mycket bra dag trots vätan, och halkåkningsträningen kommer ju bara göra en ännu säkrare när det är torrt igen. Kul att ni gillade det som visades och tack för tacken, det är alltid kul att visa runt på sånt som man fått ihop nyligen. Det ska det bli mer av...

Stigar som kördes:

Traktormakt
namnlös
Interstate
Redneck
Babyheads
Stalker
John Bauer
Donkey Kong (Tack Christer för namnet)
lite namnlösa varianter
Lerdalen
Sörmlandsleden till källan och förbi
Namnlös
Ormtarm
Namnlös
kort snutt av milspåret
Blåa
Area 51
grusväg
Gröna
Närkontakt
Hästskon
Fem svåra
Partisanleden

Btw så träffade vi en kvinna med hund som pratade om Varggrottorna, är det någon som har en aning om vad det är och i så fall var? Jag har aldrig hört om något sånt tidigare...

tack för en finfin tur.
tack för stigarna sällskapet och att ni pallade vänta in mig titt som tätt.
bra klättring på 5 svåra christer, synd att det bara var jag som såg ;) men den bär du med dig i ditt hjärta.

mickep skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack alla trevliga för en riktigt trevlig tur!
>
> Mkt imponerad av stigfinnandet, Fixie-davids
> cyklande, och Sprockets klätterkunskaper.

Jag som tyckte klättringarna gick uselt!

Rikard; vill du verkligen se bilder och bli dubbelt kränkt? ;)

Ja, det var skojj att få till _hela_ Fem svåra-klättringen för en gång skull, en sånd där "finne i röven" som jag äntligen klämt. :)

Idag är det lite segare, körde Upplandsleden Rosersberg -> Ursvik + ett varv på NICK-spåret. ca. 70km+ totalt.

Jag kommer på sedvanlig tisdagstur, gör ni?

inte denna veckan men nästa blir det garanterat tisdagstur för min del :)
denna vecka blire asfalt för hela slanten och lite kullersten och trappor :)

Tillbaka
Topp