HammarbyHill banan 2015

HammarbyHill banan 2015
Barrett skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det ok att köra med en CX?

Nej, läs kommentaren på Strava segmentet ovan. Såklart tar du dig runt men det blir nog besvärligt.

HammarbyHill banan 2015
Är det samma bana som förra året så skulle jag hellre köra på en CX än den FS MTB jag åkte på. Minst en HT vilken dag i veckan som helst.

Nu förstod jag av många andra efter målgång som verkade tycka banan var bra/ok och riktigt "stökig". Personligen tyckte jag det bara var grusvägar & t.o.m långa avsnitt på asfalt, men extremt lite stök (iaf med vad som finns i krokarna).

Jag förstår givetvis att en CX kan bli lika fel åt andra hållet. Men jag är ganska säker på att skillnaden i tid skulle inte bli så stor för min del. Jag var mest nyfiken på om man fick då en HT är inget jag efterfrågar, men en CX är något jag skulle vilja komplettera min samling cyklar med.

HammarbyHill banan 2015
Barrett skrev:
> Är det ok att köra med en CX?

i motionsklassen är ok.

HammarbyHill banan 2015
Om skillnaden inte skulle bli så stor måste du varit riktigt långsam...?

En HT eller en FS som är lämpad för xco/xcm är det snabbaste på denna banan.

HammarbyHill banan 2015
PeterÄlvsjö skrev:
> Så här såg min Strava ut förra året och jag
> tror det är samma bana i år.
>
> https://www.strava.com/activities/196968763

Angående banan är den till 95% samma.
Största skillnaden är att ingången tillbaka till målet går över "våtafötter" istl för grusvägen runt ner mot söderbysjön.

HammarbyHill banan 2015
Rompa skrev:
> Om skillnaden inte skulle bli så stor måste du
> varit riktigt långsam...?
>
> En HT eller en FS som är lämpad för xco/xcm är
> det snabbaste på denna banan.

Jag skulle nog också ha tjänat öå en cx när jag körde i fjol. I jämförelse med min stumpy ebo hade en cx varit mer lämplig. Det var på gruavägarna/motionsspåren/asfalten jag tappade mest tid. På stigsnuttarna var det lättare att plocka placeringar. Men det beror så klart på vad man har för styrkor som cyklist, mina är inte att toktrampa på slätt underlag.

HammarbyHill banan 2015
Rompa skrev:
> Om skillnaden inte skulle bli så stor måste du
> varit riktigt långsam...?
>
> En HT eller en FS som är lämpad för xco/xcm är
> det snabbaste på denna banan.

Det var jag absolut! Jag har mig själv att skylla att jag inte hade bättre koll på hur loppet såg ut. Men jag trodde man skulle nyttja de fina stigar som finns runt Hellas mer, inte i första hand grusvägarna. Därför var jag utrustad därefter med en AM och plattisar... 2.51 trillade jag in på.

Tillbaka
Topp