Luthman Photography
Aktiv medlem
Hand/fingersmärtor - handtag och styrbredd?
Under säsongen har jag haft ett återkommande problem när jag kör monkeybike i skogen. Nämligen att jag får ont i lederna i fingrarna. främst i ring- och lillfingret, men är jag ute längre kan det bli i alla fingrar. Det uppstår mest när jag kör på stigar som är småknottriga, typ ridstigar eller steniga stigar.
I början av sommaren försökte jag avhjälpa det hela med ett par handskar med rejäl gelpadding i handen. Det blev lite bättre, men det är fortfarande störande. I långa utförslöpor(flera kilometer) så kan det ibland bli så pass smärtsamt att jag har svårt att hålla i styret ordentligt när jag är trött.
På cykeln sitter ett par Specialized orginalhandtag, ser inte vare sig extra hårda eller extra mjuka ut. Styret som sitter på är 680mm brett. En sak jag noterat sista tiden är att greppen är mest slitna längst ut mot änden av styret.
Har ni några tips på vad som kan hjälpa?
Bredare styre? Smalare styre? Foamgrepp?
I början av sommaren försökte jag avhjälpa det hela med ett par handskar med rejäl gelpadding i handen. Det blev lite bättre, men det är fortfarande störande. I långa utförslöpor(flera kilometer) så kan det ibland bli så pass smärtsamt att jag har svårt att hålla i styret ordentligt när jag är trött.
På cykeln sitter ett par Specialized orginalhandtag, ser inte vare sig extra hårda eller extra mjuka ut. Styret som sitter på är 680mm brett. En sak jag noterat sista tiden är att greppen är mest slitna längst ut mot änden av styret.
Har ni några tips på vad som kan hjälpa?
Bredare styre? Smalare styre? Foamgrepp?
Senast ändrad: