Handla på Evansdale i Englang
Vill bara tipsa lite om Evansdale Cycle i England. Jag har spanat in en cykel, Cannondale 105 supersix evo, under en ganska lång tid. Priset ska ligga på 15500 kronor enligt sidan. Sidan översättr priset till det land där sidan visar. Framgår ganska tydligt. En ganska bra kap helt enkelt. Bestämde mig söndags för att slå till även om jag varit lite avvaktande mot att handla en cykel utomlands. Jag lägger ordern. Skickar iväg den. När jag kontrollerar bankkonto är det dragit 17600 från kontot. Går tillbaka och kollar noga kvittot igen och då står det 1399 GBP och inte 1196 som 15500 motsvar. Här borde jag varit lite mer noggrann med valutan, men okej, jag missade detta. Skickar mail till Evanscycles och påpekar att deras hemsida visar priser som inte sedan stämmer överrens med det egentliga priset som de tar ut. Får svar som känns ofullständigt. Förbannat missnöjd med affären och på mig själv som inte försäkrade mig att kvittot stämde med vad hemsidan visade. Nåja, nu är ordern skickad och jag vet fan hur jag ska göra. Känns så förbannat tradigt att man på en sidan uppger ett pris och sedan blir det något annat. Borde avstå affären men då förlorar jag några hundralappar på växlingen.