Handla på r2-Bike.com

Malmas

Medlem
Handla på r2-Bike.com
Någon som har erfarenhet av att handla på r2-bike.com?
Dom har ju bra priser verkar det som.
Funkar dom bra, kommer grejerna snabbt, är det säkert?
/ Robert

Handla på r2-Bike.com
Ja det har funkat klockrent för mig vid alla tillfällen (ca 5). Även när jag mailat och bett dem komplettera order.

Handla på r2-Bike.com
Det är säkert enligt mina erfarenheter. De två gånger jag beställt tog det tid, men det pga saker som jag visste att de inte hade på lager.
Ringde en gång och kom snabbt till en engelsktalande kille som hade koll.

Handla på r2-Bike.com
Se bara till att du får med växlingskursen också ,så du inte bara tittar vad det kostar i Tyskland i euro.

Handla på r2-Bike.com
Beställt där en gång, tog en stund att få grejerna men dom har bra sortiment och fria returer.

Har för mig att deras hjulbyggarservice ska vara bra också.

Handla på r2-Bike.com
Enligt mig den bästa butiken som finns. Väldigt stort och väl utvalt sortiment. Bra priser, och snabba leveranser. Jag har beställt från dem säkert tio gånger och det har alltid fungerat bra.

Handla på r2-Bike.com
gillar också r2-bike. seriöst urval med riktiga viktangivelser.

att tänka på om du sparat en varukorg för sas senare bruk; den försvinner efter ett tag. kan vara bra med skärmdump.

bike-components.de sparar så länge du önskar, och man kan också lägga saker åt sidan i en särskild lista. mitt andra goto-ställe.

Handla på r2-Bike.com
Kom på en nackdel, som redan nämnts, lätt att bli fattig under besöket i butiken ? annan nackdel är om man beställer på kvällen o är lite trötter, beställer fel alltså, så hinner de skicka morgonen efter, innan man hunnit upptäcka felet o kontaktat dem ?

Tur att de är så lätta med retur ?

Senast ändrad:
Handla på r2-Bike.com
Tycker de ha ett riktigt bra sortiment, tar in saker som andra inte harr, bra priser, trevlig service, förmodligen min nr 1.

Dock så är de inte bike24 eller CRC, de har ledigt på helgerna tror jag.. Så ingen dagen efter leverans, se till att köpa varor som är in stock, deras 1-3 dagar kan vara 1 månad ibland. Annars klockrena!

Handla på r2-Bike.com
Supersonic sa:
kais01 sa:
att tänka på om du sparat en varukorg för sas senare bruk; den försvinner efter ett tag. kan vara bra med skärmdump.

Om du är inloggad när du lägger varorna i din varukorg sparas den.

ja, men bara några veckor. men det kanske finns någon 'merkliste' för längre tids sparande även här, som jag isf har missat?

när man har något intermittent cykelprojekt på g kan det vara praktiskt att spara längre tid.

Handla på r2-Bike.com
kais01 sa:
Supersonic sa:
kais01 sa:

Om du är inloggad när du lägger varorna i din varukorg sparas den.

ja, men bara några veckor. men det kanske finns någon 'merkliste' för längre tids sparande även här, som jag isf har missat?

när man har något intermittent cykelprojekt på g kan det vara praktiskt att spara längre tid.

Finns en wishlist med om man tänker spara länge.

Handla på r2-Bike.com
Bra butik. Håll koll på att öppna betalkortet bara, missar man det går köpet igenom men de nekar det själva efter nån dag. Efter det går det inte att betala ordern annat än med PayPal eller banköverföring. Väldigt störigt, särskilt om man har bråttom.

Handla på r2-Bike.com
Hyllningskör här också. Väldigt tyskt Ordnung och att de har prylar som annars är väldigt svåra att få tag i. Den enda nackdelen är kanske att de bara har tyska som språkval så det är en fördel med grundläggande tyskakunskaper.

Handla på r2-Bike.com
fyrbåk sa:
Hyllningskör här också. Väldigt tyskt Ordnung och att de har prylar som annars är väldigt svåra att få tag i. Den enda nackdelen är kanske att de bara har tyska som språkval så det är en fördel med grundläggande tyskakunskaper.

Det går att få den på engelska också, klicka på jordgloben på förstasidan längst upp till höger och välj engelska.

Handla på r2-Bike.com
Beställde ett headset för snart en vecka sedan där pengarna drogs direkt och efter det finns inte produkten kvar på hemsidan och ordern står som "paid" och "not shipped" så inte jätteimponerad.
Heller ännu inte missnöjd ännu, kan ju vara så att min order tog sista exet och de har hög arbetsbörda så den inte hunnit skickas, jag upprörs iofs inte av lite leveranstid på lite udda prylar men som sagt det imponerar inte.

Handla på r2-Bike.com
Jag har lite strul just nu. Betalade med PayPal och ser att de drog pengarna men inget ordermejl och inget svar via mejl på över två dagar.

Handla på r2-Bike.com
Känner jag mig inte säker på sidan brukar jag göra ett temporärt kort via klarna och betala med det. Betalar sedan klarna när prylarna dyker upp. Gör dom inte det hör jag bara av mig till klarna och slipper därmed betala, tar betalningen tid kan man skjuta på den också.

Så slipper man ligga ute med pengar i onödan.

Handla på r2-Bike.com
Krompa sa:
Jag har lite strul just nu. Betalade med PayPal och ser att de drog pengarna men inget ordermejl och inget svar via mejl på över två dagar.

Ring dom, funkar superbra och väldigt hjälpsamma. Jag råkade lägga en dubbel order i förra veckan och det löstes på en gång över telefon =)

Handlar nästan alltid på r2

Handla på r2-Bike.com
Beställde igår också, det är lite buggigt deras betalsystem :( har inte fått att pengarna dragits, bara en orderbekräftelse. Får nog kontakta dem och ordna upp detta.

Handla på r2-Bike.com
...aha, kan vara det då... pga...

Först lade jag en order, försökte med "vanliga" Paypal. Gick inte efter många om och men. Slutade med att jag betalade med kort.

Sedan märkte jag till min frustration att jag glömde en grej i den ordern. Skrev ett mail att de skulle avbryta ordern.

Så då lade jag en ny med samma grejjer samt den grej jag missade. Då krånglade det rätt mycket. Lyckades dock med "Paypal Express" (men checkar ut via Paypal istället). Det gick! Men då fick jag ingen orderbekräftelse.

Nu runt kl 8 fick jag ett mail om att första ordern är packad och gått iväg!! Det var snabbt jobbat!! Men vad typiskt, den ordern hade jag ju skrivit om att avbryta :( får ringa dem och se vad jag ska göra.

/edit: Jag ringde, de hade avbrytit ordern trots allt. Refundat också. Sedan fick jag säga till att den nya krånglade, tog två minuter så kom ett mail med Paypal-betalningslänk. Klick. Så var den nya ordern betald och klar. De är snabba och väldigt bra på supporten!

Senast ändrad:
Handla på r2-Bike.com
Sambal Oelek sa:
...aha, kan vara det då... pga...

Först lade jag en order, försökte med "vanliga" Paypal. Gick inte efter många om och men. Slutade med att jag betalade med kort.

Sedan märkte jag till min frustration att jag glömde en grej i den ordern. Skrev ett mail att de skulle avbryta ordern.

Så då lade jag en ny med samma grejjer samt den grej jag missade. Då krånglade det rätt mycket. Lyckades dock med "Paypal Express" (men checkar ut via Paypal istället). Det gick! Men då fick jag ingen orderbekräftelse.

Nu runt kl 8 fick jag ett mail om att första ordern är packad och gått iväg!! Det var snabbt jobbat!! Men vad typiskt, den ordern hade jag ju skrivit om att avbryta :( får ringa dem och se vad jag ska göra.

/edit: Jag ringde, de hade avbrytit ordern trots allt. Refundat också. Sedan fick jag säga till att den nya krånglade, tog två minuter så kom ett mail med Paypal-betalningslänk. Klick. Så var den nya ordern betald och klar. De är snabba och väldigt bra på supporten!

Haha det där är ju ett problem. Glömmer man lägga in något i ordern är risken stor att de hinner skicka innan de svarar på mail. Det är väll då man får se till att ringa

Tillbaka
Topp