Handlebar kanske lite för lite

stilling

Medlem
Hej

Jag impuls inköpte nyt Carbon styr / handlebar til min Cannondale Trigger 29" men nu tror jag det kanske är lite för entusiastisk.

Det som är på originalt är 700 mm och vinklad back, det här 620 mm och ganska lite vinkel. Vad kommer det at gi för pro's and con's

Jag vet jo att bred styr gir lättare styring och comfort och Trigger er fantastisk på det punkt och väldigt komfortabel.....

Men jag tycker också at jag sittar ganska mycket upp åt och skulle gärna ville ha den lite mer race feel på den, frågar är om där blir mer sett backs än gains.

Ska kanske säga att jag har inte monterat styret ännu. När / om jag gör, då kommer jag jo en bit längre fram och ner på cyklen. Därför nya är nästan helt rakt och det var jo en av strategierne, så kanske de det kan gå när armarna kommer lite längre fram.

Det är förstås en smaksak och det beror oxå på var och hur du kör men på en trigger tror jag absolut att 620 är för smalt (beror förstås även på hur lång du är).
På min förra cykel hade jag 620 och det känndes helt konstigt men bytte till 680 som känndes helrätt.

/T

Köra X-cup och lita andra tävlingar max 45 km tills vidare, jag är 1,83 cm och Tripper är jo inte ideelt för det i utgångspunkten, men den är så fantastisk cool och rolig at köra, även om mina 3 tidigare cyklar kanske alla var bettre til det ja gör, ville jag välja Tripper any day of the week. Då får man jo ta lite skit för at ha det roligt, det är sista där gäller för mig :-)

Vet inte om jag kan kalla det impuls köp längre, var i cykel puscheren idag och kom hem med et 685 styr, känns bättre faktisk nu när man står med alla 3 i handen och jag kommer lite mer fram på cyklen, vi får se hur det känns på cyklen när jag får tid att köra lite.

Tack för hjälpen :-)

Tillbaka
Topp