Jag försökte med pogies/barmitts men nej, det var ingen succé. Testade tre olika; ett par White och två par som jag glömde namnen (lånade från kompisar). Två var för varma och svettiga så jag fick blöta handskar och frös. Ett par var suicide bags, hemskt att komma ut och det kändes inte alls roligt på snorhalka stigar eller i tjock snö. Två par var så idiot långa att det fanns ingen plats för gps, lampa, handlebarbags etc på styret. Ett par var för liten så det var svårt att dra över shifters, brakes och bar-ends, och ännu svårare med mina händer i. Blixtlåset i White pogies kunde inte dra upp (för tight runt styret) så det blåste i handskarna (tur att det var inte riktigt kallt). Det gick inte att lämna kvar pogies på fattien när jag hade rast eller tältade, för då samlade dem snö och is som smälte när jag började cykla igen. Kanske dem duger för pendling, men iaf inte för långa fatbiketurer med packning os.
Vill gärna försöka Revelate Expedition eller Dogwood Designs winterpogies, också 45NRTH Cobrafist för dem är speciell för teknisk cykling (när man får det snabbt varm, svettig os) och de har mycket ventilationmöjligheter (men är då också inte så varmt). Men jösses vad mycket pengar. Bäst att försöka sy själv ett par.
Men egentligen går det mycket bra med mina Craft splitfinger lobster och två par merino innerhandskar. Det går bra tills cirka minus 25, och då menar jag på långa fatbiketurer (med tält osv) och till jobbet (typ 20km). Tricket är att hela kroppen måste vara varm och torr, inkl huvud och fötter, då klarar händerna sig också.