Handskar

• Trådstartare Trådstartare Sockerconny
  • Start datum Start datum
S

Sockerconny

Guest
Handskar
Hallå
Tänkte köpa ett par handskar. Typ höst/vår handskar även vinter. Vad är bäst?
Finns inga bra hos cykelhandlarna här i stan så tänkte skicka efter är det cyclecomponents som gäller?
TAcksam för svar

Handskar
Jag är också på jakt efter vettiga hösthandskar, för det blev kyligt om fingrarna med kortfingrade idag ;-) kanske det finns något matnyttigt här <http://happymtb.org/forum/read.php?1,80500,81121#msg-81121> .

Bosse

Handskar
Det är väldigt individuellt det där med handskar, vad man tycker är lagom varmt etc.
Jag kan iaf rekommendera Sealskinz Thermal Glove Liners. Det är en tunn innervante som man får plats med i de flesta handskar när det börjar bli kallt. Jag kör annars med Gores mellantjocka windstopperhandske, funkar för mig ner till nollgradigt med innervante under.

Handskar
Jag köpte ett par Hestra XT med Windstopper/Clarino igår som än så länge verkar jättebra.
Annars så körde jag hela förra vintern med ett par Thinsulatehandskar för 99:- som jag köpte på Vivo. Funka perfekt.
Just handskar är väl en av dom saker som jag inte skulle vilja köpa på nätet, bättre då att gå till en sportaffär och köpa några skid- eller snowboardhandskar om LBS´en inte erbjuder något bra.

Handskar
Nydligen köpt ett par själv, och det blev skidhandskar. Går man på en vanlig sportaffär har de ofta längdskidshandskar, de är bra, inte så klumpiga och varma och sköna!

Handskar
Jag har kört några vintrar med ett par BBB thinsulatehandskar, tror de kostade 150:-. Funkar helt OK så länge det inte regnar ute, då är de inte varma, i övrigt har jag aldrig frusit i dem.

Det tunna skinnet på insidan av dem börjar dock sjunga på sista versen nu..

Handskar
Jag kör med Trek Team Comp. Året runt! På något stätt blir dom inte för varma under sommaren , men man fryser inte i dom när det är kallt häller. Har ifs bara kört när det vart typ 4 plus som kallast , så att använda dom mitt i vintern kanske int är en jätte bra ide. Men dom duger väldigt bra för en kallhöst och vår väder.

Handskar
Idag köpte jag ett par varma handskar för höst/vinter bruk, Märke Hipora Pro vatten och vindtäta satt som gjutna och dessutom kostade dem bara 279kr minus rabatt så klart ;-) Så nu ser jag fram emot nästa tur då jag inte behöver frysa som senast.

Någon som provat dessa och kan ge synpunkter?

Bosse

Senast redigerad av en moderator:
Handskar
Hej,

Jag kör med skidhandskar (för längdskidor=tunnare/smidigare modell) inköpta i sportaffär. Funkar bra vår och höst, inte tillräckligt varma vintertid dock.

/Mikael

Handskar
Någon som provat att hoja med trefingersvantar? Typ:
3603.jpg

Borde väl funka bra? Funkar 2+2 vantar bättre? Eller kanske 1+1+2 (pek- och långfinger för sig)?
Var får man tag på sådana? Visst hade Hestra 2+2 vantar innan? Kan inte hitta några på deras hemsida.

f

Handskar
Hestra har sin "Lobster" som visst skall va bra. Jag har en lite tunnare 2+2 Crafthandske i skinn och neopren. Inget direkt foder, så en tunnare fingervante i vore bra. Vet ej om den finns på marknaden, jag köpte mina för 20kr på en utförsäljning hos Craft.

//jns

Handskar
> feffe skrev:
>
> Var får man tag på sådana?

Där man köper skidprylar, friluftsbutiker mm. Var man finner dem på
nätet till "bästa pris" har jag dock ingen aning om, men jag skulle kunna
tänka mig att de blir lite billigare från nån av de svenska friluftsbutikerna
på nätet (addnature o de andra).

>Visst hade Hestra 2+2 vantar innan? Kan inte hitta några på deras hemsida.

Japp. Har ett par sånna med ett par år på nacken. Hittar inga på hemsidan heller.

Jag tror personligen att 3+1 eller 2+1+1 (sett på vänster hand) skulle funka bäst.
Skönt med en eller två lösa bromsfingrar, de yttre fingrarna använder man ju inte
till mycket mer än greppa runt styret. 3+1 borde funka bra om man kör pekfinger-
bromsning.

Handskar
Har letat lite efter 2+2 vantar, men inte hittat några. Om någon hittar det på internetbutik eller i Göteborg hör av er!

Harri: Visst. Sådana kanske det blir. Finns tydligen till enduro som man borde kunna sätta på hojen. Ska kolla med superbike i Göteborg när temperaturer kryper nedåt.

f

Tillbaka
Topp