Handson-hjälp med cykelmek i Stockholm efterlyses

Jag efterlyser en person i Stockholmstrakten som kan hjälpa mig med lite grundläggande cykelmek. Jag behöver i första hand hjälp med att lära mig hur jag plockar isär min cykel (Merida Cyclocross) i delar och sätter ihop den igen. Jag planerar för en cykeltur i Europa i juli och vill ta med min cykel. Det är alltså rätt viktigt att jag hittar hjälp och lär mig det!

Du ska älska och vara van vid cykelmek. Ett vevparti ska inte vara ett hinder, inte ens mitt! Jag själv är helt usel med verktyg och kan knappt få en hammare att funka och har gett upp med att ens försöka. Det är därför värt en hel del för mig och jag betalar cash. Kontakta mig med PM eller epost så kan vi komma överens om belöningen. Obs, det är viktigt att du har tillgång till verkstad/garage/utrymme för att meka!

Jag bor i Söderort men det spelar ingen roll var i trakten du bor, jag kan cykla dit.

Om någon råkar känna en person som skulle kunna hjälpa mig men som inte läser här, skicka gärna vidare den här efterlysningen!

bojsänke skrev:
-------------------------------------------------------
> Cykloteket håller kurser där man får göra just
> detta.

Bara höst/vinter enl deras sida, tyvärr.

Som jag svarade på PM - ta bilder och plocka isär cykeln så ska nog happykollektivet hjälpa dig att få ihop den och förhoppningsvis får fler ta del av tipsen :)
Plus att happy sover aldrig, så det kommer hända nåt i tråden hela tiden.

Och du kommer göra lite fel när du pysslar själv. Och det är bra, för då gör du inte det felet när du är utanför mobiltäckning någonstans i Europa. Mobilkamera med hyffsat skarpa bilder och lite pilar och cirklar är väldigt bra.

Tillbaka
Topp