Diskussionen har blivit både om struktur och grafik.
Kort mina synpunkter: Behåll namn, ändra grafik och logga ok då det är mindre viktigt, förstå/förklara och behåll det unika med forumet.
Personligen vill jag alltså att forumdelen ska vara ungefär som den är. Det är den magiska styrkan med Happy. Det tar litet tid att förstå det fina med detta men väl där slår det andra forum. Med uppdelat forum riskerar man att inte breddas och därigenom få kunskap och skratt om annat än det man trodde sig vara intresserad av. Jag tror inte att det löser sig bara med valet att få det presenterat uppdelat eller inte. Våga stå fast vid det som gör Happy unikt.
Jag har sedan min Happystart Happyridat mycket mest i hemma i Tokholm/Hellas/Gömmaren men också på andra platser och träffat kul folk, förstått att jag behöver en Cross och blivit med det, pendlar numera mer hela året istället för bara när solen skiner, testat både Lida och CV, kört DH i Järvsö/Åre/Geilo/Saalbach/Leogang, testat både SSSM och Crosslopp, nästan köpt Fattie m.fl hojar, drömmer om en för dyr Stig-FS i Bongoplast på sub 8 kg, har planer på att bygga både stål-fixie och stel SS 29:a för stig, har dragit ner både familj och vänner i MTB-träsket för att det är så allmänt trevligt. Jag tror att jag fått inspiration till allt detta just pga hur det ser ut med stämningen och blandningen. Jag hade alldeles säkert kört stig ändå men kvaliteten och breddningen av cykelintresset är helt Happys fel. :-)
När man frågar om idéer på förändring kanske de som vill ändra hörs mer än de som faktiskt trivs finfint.
Färg och typsnitt är också intressant men underordnat helt enkelt. Jomper, när du sedan har lugnat ner oss genom att säga att forumet ska vara strukturerat precis som det är kan vi ta en mer nyanserad debatt om förstasida och färg och form. Klart att Happy ska utvecklas men helst aldrig bli mainstream.