Här är länkar till de mest aktuella designförslagen.
Många tyckte de förra förslagen på framsida var röriga och arbete pågår med att göra en mera list/flödesbaserad design av framsidan, jag tror också att det skulle funka bättre. Nya skisser med ett sådant förslag kommer!
Tanken är responsiv design i tre steg (1280px för desktop, 768px för Tablet och 320px för mobil).
OBS! För att bilderna ska bli rätt i storlek så måste du 1) köra 100% zoom i webläsaren och 2) zooma in om webläsaren zoomat ut så att du ser hela bilden automatiskt!
Framsida -
Desktop -
Tablet -
Mobil
Artiklar -
Desktop
Forumlista -
Desktop -
Tablet -
Mobil
Forumtråd -
Desktop -
Tablet -
Mobil
Köp och sälj -
Desktop
Loggan - ser den för liten och plottrig ut även på dessa förslag? De gamla var bifogade som filer i forumet och då krymps de ner en del. Nu är det bilder i rätt upplösning. Loggan härstammar för övrigt från vår tröjdesigntävling och det är ju svårt att göra en superunik symbol idag, men jag tycker den speglar vad vi pysslar med väldigt bra.
Fonter - kom gärna med förslag på vad som skulle kunna fungera bättre. Det är svårt med fonter, det ska vara både läsbart och snyggt.
Så varför gör vi det här just nu? Svaret är att det är nu det finns tid. Vi har infört en del nya funktioner (Videosektionen, kalendern, turtips) och fixat massa småsaker. Innan Freeride kom med i bilden så var det ganska många år där det stod helt stilla på förändringsfronten eftersom Mathias och Feffemannen som grejat med sådant förut skiftat fokus till sina familjer.
Jag ska försöka hänga med så gott det går i tråden den här gången, det är en aning lugnare just nu iaf :-)