Happy cykla i Göteborg

• Trådstartare Trådstartare HenrikM
  • Start datum Start datum
Happy cykla i Göteborg
Ja just det, de som känner för att cykla ett par timmar på landsväg(racer) i "lugnt" tempo imorgon så tänkte jag köra klockan 10.00 från Franssons. Det är planerna just nu iaf. Om man ändrar sig eller om man inte kommer ur sängen imorgon så meddelar jag det vid 09 imorgon. ;-)

/Leo

Happy cykla i Göteborg
Leo åt vilket håll blir det sedan från Franssons? Jag kommer från Linnéstan, tänkte om man kunde haka på påvägen. Annars kan jag möta vid Franssons, är 10:30 - 11:00 för sent? Skulle passa mig bättre.

Cheers

Happy cykla i Göteborg
Jag kan bara säja att jag har ganska ont i axeln..det var inte en bra dag för mig idag kändes stelt och inte nått flyt....pricken över i´t var nog när jag upptäckte att mitt bakhjul var lite skevt vid asfaltkörningen hem och vid götaälvbron så var det nått som small till....gissa vad det va..jo 2st ekrar hade gått av :( skulle gått påä barnkalas istället...
tack för en trevlig tur iallafall och för kylgel å hjälpen med att få loss dojan..

fina bilder Zam..

Happy cykla i Göteborg
Baxter: Ok, 10.30 låter bra för min del vid Franssons. Tänkte cykla mot st sigfridsplan och sedan mot skår/kallebäck, därefter upp kallebäcksbacken mot gamla boråsvägen, sen landvetter, jonsered, partille och hem.

Hogge: Ajdå, det lät inte bra. Jag kan hjälpa dig med ekrarna, ifall du fixar rätt längder, rikta hjulet går fort.

/Leo

Happy cykla i Göteborg
Det blev en lång, svettig och jobbig tur. Totalt slutkörd när jag kom hem. Lyckades få i mig några mackor, stretcha och duscha innan jag däckade på sängen i någon timme. Tack allihopa för en trevlig tur! Kanoners!

Leo: Den tredje personen på bild 9 är Kaj.

Obed: Jotack bra! Lite ont såhär efteråt, men det gick helt ok! Bättre än jag vågat hoppas. Tror dock att jag väntar ett par veckor till innan nästa vurpa. =)

Happy cykla i Göteborg
Leo: Ok låter bra. Vi kan väl säga 10:30 vid St Sigfridsplan, slipper jag cykla fram o tillbaka.

Kollar in forumet imorgon bitti ifall det skulle vara något.

Happy cykla i Göteborg
Ok, kommer till st sigfridsplan vid 10.30 då. Någon annan som är sugen på ca 2 timmars landsvägstramp, kanske max 3 timmar om man orkar?

/Leo

Happy cykla i Göteborg
Idag blev det som sagt ett par timmars landsvägscykling, riktigt trevlig tur ihop med Baxter. Inga andra verkade vara på hugget idag så vi drog iväg direkt från st sigfridsplan. Färden gick förbi skår, uppför kallebäcksbacken på högersidan, upp förbi källan och golfklubben. En skaplig stigning som får fart på benen. :-) Rådasjön rundades raskt, fina vägar därborta, även ett par backar som är kul. Därefter körde vi mot landvetter, men vid Landvettersjön så körde vi uppför den branta backen som leder till Bårhult. Det är nog en av de brantaste backar som finns, 20-25% lutning uppskattningsvis. Går precis att komma upp med lättaste växeln på racern, i mitt fall 42x23. :-P Den är inte jättelång, ca 600m, men det är tre partier varav första är brantast. Riktigt kul backe trots allt. :-) Därefter bar det av mot Landvetter och därifrån mot Jonsered via Härkeshultsvägen. I nerförsbacken mot Jonsered mötte vi säkert 20st racercyklister, på väg uppför, var det någon härifrån? Hejade på de flesta, medans jag susade nerför backen med dagens högsta toppfart 77.2km/h. :-D Kul backe, den med, åt båda hållen faktiskt, ca 1km lång, ca 100 höjdmetrar. Brukar köra uppför den, ibland tre gånger, sen är man rätt slut... Färden gick vidare mot Kåhög-Partille-Utby. Med medvind i ryggen körde vi i ca 50km/h hemåt, vilken känsla att bara flyga fram som proffsen i Girot.... ;-) Det blev totalt 49km för egen del, helt lagom racertur sådär dagen efter gårdagens långtur i skogen. Tackar för sällskapet Baxter! Snart är det dags för Lygnern runt, kanske nästa helg om vädret håller i sig. Fler som är intresserade av att samla lite mil på landsväg?

/Leo

Happy cykla i Göteborg
Leo,du som kör bägge disciplinerna värför "hejar" inte folk på racer när man möter dem?

Kör de en fin tur idag torrekulla leden bohusleden från stretered till rådasjön mm mötte säkert 30st racer cyklister på asfaltsträckorna "hejade på istort sätt alla, EN hejade tillbaks.

"fisher"

Happy cykla i Göteborg
Tack själv Leo för den fina rundan. Lagom tempo med trevliga "ettriga" inslag, tänker då främst på Bårhultsbacken. Snacka om puls och hyperventilering på toppen...ännu ett tydligt tecken att bara man tänker nu j*vlar, så brukar det gå vägen. Ser fram emot Lygnern rundan, skoj om fler hakar på, en klunga är aldrig fel ;)

Fisher: Alla är inte lika vänliga som du :) skämt åsido, vissa e väl så inne i att trampa att de inte tänker på att hälsa... Jag hälsar så gott jag kan men ibland händer det att man missar en och annan.

Slutligen måste jag säga att det var en toppen helg mycket tackvare Happygänget...

Cheers Baxter

Happy cykla i Göteborg
FISHER: Det är nog för att en del faktiskt "ser ner" på mtb cyklister. Själv har jag ingen förståelse för varför en del ignorerar hälsningar, men jag hälsar på alla nästan om jag hinner. :-) Kör man både och så finns inget groll tycker jag, men kan hålla med om att en del på racer ser lite konstigt på en när man kommer trampandes på en freeridecykel och hejar. Även det omvända har hänt, när jag kör racer... :-P

Snart har vi vunnit VM silver i hockey, eller? ;-)

/Leo

Tillbaka
Topp