[Happy Early Easy] Änggårdsbergen sön 17 aug 9.00

mary

Ny medlem
Blåbär söker Maistro

Dvs jag som är för långsam för att cykla först efterlyser någon som vill guida + cykelkompisar för en tidig tur i Änggårdbergen på söndag.

Samling kl 9.00 utanför Botaniskas entre.

Finns intresse avsluar vi med en espresso i Linne efteråt.

M

Hade gärna hängt på men jag måste jobba (hinner inte med allt som skall göras på vanlig arbetstid).
/Pether

Har cyklat i Änggårdsbergen i 15 år men aldrig varit med på happyride... Debut imorrn bitti :-)

skulle gärna haka på men blir äldre denna dag "sön" viss tveksamhet från fruar och barn och föräldrar, svär föräldrar som int eförstår tjusnigen med ett lerbad på föderlsedagen men hakar på nästa ggn,

ps mary kaffe finnes och en st lars ds

mattan

Jag skulle hakat på om det inte vart för min usla hosta som dock ger upp nu efter lite farlig hostmedecin som gör mig trött och snurrig =).

Gommorrongomooron! Ni är väl vakna?
I med ett lass gröt så ses vi om en timme. Ska bli skoj!

M

Vi blev två till slut - Lassebett och jag. Hade en kalastur med halva rundan på Lasses hemmastigar och hälften på klassiska happy-spår. Kul med nya stigar!

Starcus kom förbi vid starten och visade upp anledningen till att cykelfrekvensen gått ned - Olle
2 mån. Fick ett kalastips också om vatten-, eller snarare espresso-, hål till after-biken, kaffe-vagnen inne i Botan.

Tack Lasse för guidning o gott sällskap!

M

Härligt att ni fick en bra tur. Nästa gång (nästa helg?) ska jag försöka hänga med, gärna med en avslutande fika i kaffevagnen i Botan.

/Marcus

En riktig kanonrunda med massor av teknisk singletrack... Och 310 meter klättring (personligt rekord i modern tid)
Såhär ser en skärmdump från google earth ut
Happy-early-easy.jpg ht=588

(Jag vet jag borde lösa detdär med att få in en bättre karta i frwd-programmet.)

Trist att jag kände av gårdagens runda och släpade efter lite när vi körde på den roliga platån efter grusbacken... Nästa gång får jag nog ha lite mer än en halvportion gröt i kroppen...

Skall inte heller banga espresson efteråt nästa gång...

Senast redigerad av en moderator:
Nu har jag vaknat!
Nej men seriöst så satsar jag på att vara med nästa helg då jag inte jobbar natt till skillnad från denna. Har blivit alldeles för mycket fixie-cyklande och för lite MTB senaste tiden.

Det var du som sa det........ He, he, gissar att du har köpt nya Edwin jeans i japansk bomull som är förbjudna att tvätta, Nicolas Deakins sneakers, Whipping Floyd t-shirt och vintage Puma axelremsväska samt övat in den arga och närmast förminskande blicken när du ser oss vanliga cyklister som inte fattat att less is more när du är ute och fincyklar ;-)

Jag spottar på alla vardags-cyklister jag kränker på vägen över Götaälv-bron varje morgon och kväll, efter att ha cyklat mot minst fem röd-ljus i rusningstrafiken.
Puma-väskan är fylld med tegelstenar ifall jag skulle hamna i hand-gemäng med någon av cyklisterna.

Tillbaka
Topp