[HAPPY EASY] Änggårdsbergen Torsdag 7e febr 18:00

brummeln

Medlem
Tar en tur på Torsdag den här veckan istället för sedvanlig Delsjö tur på onsdagen.
Samling 18:00 Botaniskas entré å ca 2 timmar.
//Micke

Det låter lockande. Då kan jag vila ut förkylningen en dag till. Är jag bra på Torsdag så kommer jag.
MVH
Magnus

Spaghetti ben efter kvällens tur.... Men jag biter ihop,laddar batterierna igen och dyker upp i morgon!!
//jocke//

Stabilt gäng!
Du behöver inte va orolig Jocke. Har själv inte haft möjlighet att cykla på 2 v så jag får nog kämpa för å hålla undan ändå.
Då är bara frågan...vilka däck man ska välja!
/ Micke

JÄVLAR...vilken tur !!!

Trodde det skulle vara mer eller mindre barmark så efter viss tvekan så valde jag Fat Albertarna men misströstade genast när jag såg den frusna marken utanför Botaniska där 4 glada Happyiter anslöt...med dubb!
-Kul å guida den här turen tänkte jag!

Men döm om min förvåning när Änggården istället visade sig från sin allra bästa vintersida med ett perfekt, nytt, greppigt snölager ovanför mark å is.
Många sträckor så var det enda spåret av stigarna något enstaka harspår.
Fick trots dubbfritt i princip inte ett enda släpp på hela turen.

Bättre än ikväll blir det inte, så nu säljer jag båda hojarna, tackar för mig och börjar fridyka eller något istället :)

Lite bilder från Marmots kedjebrott uppe på Glömda, Dömda, Gömda eller vad den heter.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

//Micke

Senast ändrad:
Tack för en kanon kväll och skön tur!! Fin fina stigar, som alltid i änggården och bra guidat!! Dags för dämpar service av cykel samt lite nya ekrar.... Vi syns och hörs!!
// Jocke//

Tillbaka
Topp