[happy easy]- Franssons, Onsdag kl 18.00

Siktar på att komma jag också. Intressant att se om det blir lika mycket folk som förra veckan, är ju nästan lika fint väder.

Funderar på att haka på, har inte cyklat i många veckor men borde kunna hänga med hyfsat i ert tempo ändå, får väl vända om om jag inte orkar med. Åker ni nära partille/kåsjön någonting?

Vi får se, har inte bestämt exakt rutt än.
Antingen håller vi oss runt delsjöarna eller så blir det en tur bort mot björndammen.

Ok, jag bor i partille och har ingen skjuts hem så jag hade gärna åkt åt det hållet, dels för att lära mig lite stigar och dels för att jag ev kan vika av där och åka hem om jag skulle vara helt slut.
Men ni bestämmer såklart och jag anpassar mig efter er:) Om jag kan åka bil, finns det parkering där?

Japp, hela virginsgatan är gratis 24 timmars parkering på. Brukar alltid finnas plats, annars finns det en grusparkering längst upp på Virginsgatan, den har aldrig vart full...

Likebikes skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok, jag bor i partille och har ingen skjuts hem
> så jag hade gärna åkt åt det hållet, dels
> för att lära mig lite stigar och dels för att
> jag ev kan vika av där och åka hem om jag skulle
> vara helt slut.
> Men ni bestämmer såklart och jag anpassar mig
> efter er:) Om jag kan åka bil, finns det
> parkering där?

Hela Virginsgatan och närliggande gator är det fritt fram att stå på i mån av plats. Finns en grusparkering högst upp på gatan där det oftast är lite glesare om det inte finns plats längs med gatan.

Pucktvåa...

Senast ändrad:
Ok, ska kolla lite hur jag har det med bil och så. Riktigt sugen på att åka med, jag har cyklat många mil själv så det skulle varit kul att ha lite cyklar runt sig=)

Jag kommer också.

Bra om den som ligger sist håller koll på om någon får problem. Förra gången tappade vi bort min sambo som fick en smäll på växelörat och jag fick cykla tillbaka å leta. Tur att vi hittade er igen längre fram! Nu är växeln fixad.

/Karin

Kan även vara bra att någon väntar vid varje stigförgrening. Alla behöver ju inte vänta utan den som är sist dit väntar på nästa.

Gäller bara att man vet att man är sist, så man inte står å väntar på Robert som visat sig cyklat om i föregående uppförslut :)
//Micke

Jag kommer med!

Det brukar vara några som sladdar lite vid stigkorsningarna ibland, så kollar man på marken brukar man kunna se vilket håll dom kört.

rekrevs skrev:
> Jaja, men genvägen var bättre än omvägen :)

Att gena är alltid rätt, även om där finns en väg eller inte :)
F.Ö. var det riktigt fin i skogen idag, fast bäst var nog gatuköket på vägen hem :)

Märkligt att det inte var snorblött i skogen?
Fantastiskt före idag å kanon rutt.
Impad av vår Cannondale premiärist på HT, hängde ju tusan knappt med bakom.
Synes
//Micke, (Grupp 2, tror jag att jag låg i, i varje fall den grupp som körde ikapp en annan grupp på något ställe :)

Senast ändrad:
brummeln skrev:
> Impad av vår Cannondale premiärist på HT,
> hängde ju tusan knappt med bakom.

Själv upplevde jag det som att jag ständigt låg och bromsade och/eller förstörde rytmen för stackaren bakom, men jag tror att det gick bättre allteftersom. För att vara första gången på riktig mountainbike så var målsättningen endast att inte avlida, och det verkar jag i.a.f. ha klarat :)

Oftast var det svårt att få ner kraften i marken. Efter tipset att inte pumpa däcken för hårt (hade ca. 3+ bar...) så bör det dock gå bättre med den saken, och med lite träning skall det även gå att få koll på hur/var/när man skall flytta tyngden mellan fram- och bakhjul.

Hursomhelst; riktigt skoj, och jag får tacka för sällskapet, guidningen och de småtips som delades ut under färden!

På återseende,

Anders

Senast ändrad:
Riktigt fina stigar och lagom tempo idag. Jag lyckades hitta några fina lerhål trots att det över lag var riktigt torrt i skogen. :)

Tack för en bra tur.

Och stort tack till dig som hade en extra SPD skruv. Får återgälda det där på något sätt haha.
Synd att luften gick ur sadelstolpen precis efter den röd/vita slingan bara.

Men annars, toppen!

Jättekul att testa på det här! Det var en högre teknisk svårighetsgrad än jag är van vid från mina sporadiska konditionspass i Änggårdsbergen men det gjorde bara turen så mycket roligare.

Stort tack till vårat ankare längst bak som höll koll på att man inte försvann ner för en brant någonstans!

//Erik

Tillbaka
Topp