[Happy] easy gegga Änggårdsbergen ons 1800

cappet

Ny medlem
på begäran dra vi en sväng runt berget på onsdag saml botan entre 1800

ser ut att bli bra för lite mysig smarrig lera och gegga :)

tempo så alla kan vara med från proffs till nybörjare.

räkna ca två timmar

Skulle vara kul att testa Änggården för en gångs skull. Men kan man ta sig runt på FR/DH-åk eller blir det mycket platttramp och klättring? Min andra hojj är fn. nerskruvad i atomer :-(

Plattramp är ett helt okänt fenomen i Änggården... Området är en kulle, antingen är man på väg uppför den, eller nerför :-)

Miche skrev:
-------------------------------------------------------
> Skulle vara kul att testa Änggården för en
> gångs skull. Men kan man ta sig runt på
> FR/DH-åk eller blir det mycket platttramp och
> klättring? Min andra hojj är fn. nerskruvad i
> atomer :-(

Nä. Lönlöst att ens fundera på att åka med en happytur på en DH-släde (om man inte har kondition som lance armstrong och klarar av att cykla uppför).

0range skrev:
> [...]
> Nä. Lönlöst att ens fundera på att åka med en
> happytur på en DH-släde (om man inte har
> kondition som lance armstrong och klarar av att
> cykla uppför).
>
Men det står ju "[Happy] easy gegga ..." i rubriken ;-)

joo iofs men tror att det kan bli lurigt med en dh cöckle, tungt kullen har två uppför för en nedför oftast ,
detta är en easy tur med lattjo skutt och möjligen lite lera om vi hittar;););:):):)

Miche skrev:
> Men det står ju "[Happy] easy gegga ..." i rubriken ;-)

Ja... och för 99% av deltagara på detta forumet så brukar det innebära att man cyklar både uppför och nerför och har en cykel anpassad för det.

Dra igång en egen [Änggården DH] vetja. Det finns en hel del roliga nerfarter i änggården som funkar perfekt för din nya hoj. :D

0range skrev:
> Miche skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men det står ju " easy gegga ..." i rubriken
> ;-)
>
> Ja... och för 99% av deltagara på detta forumet
> så brukar det innebära att man cyklar både
> uppför och nerför och har en cykel anpassad för
> det.
>
Hm, *host*, http://happymtb.org/forum/read.php/1/876093/page=1 och http://happymtb.org/forum/read.php/1/886604 ;-) Självfallet har jag en cykel som är mer lämplig för ändamålet men den är i atomer just för tillfället. Faktiskt första gången den servas på 2.5 år inte för att det behövdes men kan vara bra att göra det ibland ;-)

> Dra igång en egen [Änggården DH] vetja. Det
> finns en hel del roliga nerfarter i änggården
> som funkar perfekt för din nya hoj. :D
>
Jag hittar inte i Änggården, sist när jag var där så såg bara massa grusvägar och när äntligen hittade en stig så var den ca 20m lång och mynnade ut i en ny grusväg. Dvs jag hittar nada i Änggården. Jag hade dock inte GPS:en med mig då.

Miche: Du har två dagar på dig att skruva ihop hojen, annars kan du få låna min Kona Caldera (HT) om du är sugen på att vara med.

I'm back!
Efter två veckors paddling i soooolen är det dax att låta benen vakna till liv igen - i geggamojjan?!?

Vi ses på onsdag!

M

ps cappet - är svärfar hemma? är lite sugen att komma förbi och tjingsa på honom.

Jag försöker vara med! Fast inte om det regnar för mycket, och jag cyklar förbi pölarna :)

Hur kommer ni upp från bothuvtré? Jag träffar gärna er lite inne på området, eftersom jag kommer från sisjön.

Jag är såklart med när det vankas lera :)

Var där både i söndag och idag men ganska besviken...inte tillräckligt lerigt helt enkelt. Får hoppas att det regnar hela natten så att vattendikena ombildas till härlig lera!

Cheers

Jag kommer :)

Ingen som ska med ut och värma upp inför morgondagen ikväll? typ halv 8.

Senast redigerad av en moderator:
dontiego skrev:
> Jag försöker vara med! Fast inte om det regnar
> för mycket, och jag cyklar förbi pölarna :)
>
> Hur kommer ni upp från bothuvtré? Jag träffar
> gärna er lite inne på området, eftersom jag
> kommer från sisjön.

vi kan träffas på toppen vid 1815-30 snåret om det passar???

jupps de gammla luftvärnsbunkranrnanaran

välkomna all apå en trevlig tur och hoppas att vädergudarna e med oss och låter lite fukt komma på stigarna.
Mats

Jag tyckte vädergudarna hade låtit det falla alldeles lagom mycket regn. Idag var det perfekt enligt mig :) Hoppas på lika fint underlag imorgon!

Oscar skrev:
> Ni kanske såg mina spår ? :)

Såg en hel del spår, men ifall det var dina eller inte är svårt att bekräfta. Har inte riktigt koll på Big Betty mönstret.

Ser ut att bli kanon ikväll :)

oDBro skrev:
> Oscar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ni kanske såg mina spår ? :)
>
> Såg en hel del spår, men ifall det var dina
> eller inte är svårt att bekräfta. Har inte
> riktigt koll på Big Betty mönstret.
>
> Ser ut att bli kanon ikväll :)

Va?? Ingen koll på BB mönstret? Vad kör du på, nått rejsigt lättrullat antar jag ;)

Självklart vet jag ju hur de ser ut och så, men aldrig ägt några själv.. lite för tunga som du lista ut. Får ligga bakom dig och studera lite ikväll! Kanske blir att jag köper ett par inför hösten/vintern.

Igår satt det Nobby Nic 2,25", men alteneras med Race King 2,2" och Fast Fred 2,0" beroendes på väder och underlag. Lätt är kul :)

Tjena, vill vara med i den eventuella leran som finns. Dyker upp med gröna faran(helstelt) vid entrén till botaniska lite innan kl18...

Om någon har tips på en shysst framdämpad hoj man kan köpa på reorna som närmar sig, för en ca 10 så mottages gärma de tipsen!

Jag stannar hemma och försöker vila bort min förkylning istället.
Också vill inte katten släppa mina dreads:
IMAGE_038.jpg ht=725

Änggården var fullt med cyklister idag. Vet inte hur många gånger vi stötte på er men man märker att området inte är så stort.

Kunde tyvärr inte hänga på då vi lagom möra hade bestämt oss för att bege oss hemåt. Hoppas ni hade en trevlig ride.

Först hem vinner! *Host!* *Hack!*

Tack, Cappet, Plumse med flera stigfinnare för turen! Vi blev 15 stycken som rullade iväg. Under turen lämnade två oss, men två kom till.

Usel mobilbild utan mig, vid bunkrarna:
20080806.jpg ht=544

Tack för en härlig tur! Kul at så många var med å bra kört av alla.

För lite lera (som vanligt) och regnet kom ju EFTER turen :-O

Bifogar en liten GPS karta. Glömde nolla den innan så jag har inga kilometer å sånt.

Ses nästa gång!

HappyRide080806.jpg ht=432

Hej ! Precis hemkomen till Göteborg efter flera år utomlands o hittade sidan via Google. Söker folk att cykla med och ställen att cykla på så blev överlycklig när jag såg den här tråden ;-) Men såg den dock lite sent....Går det fler tåg ? Har ni organiserade körningar i veckorna/helgerna ? Tacksam för all hjälp/info jag kan få med att hitta kul cykling. Bor på Eklandagatan så Skatås verkar ju vara nära o bra....

MVH Pär

Det är turer både i delsjön och ängårdsbergen hela tiden flera gånger i veckan. Bara att hålla utkik. Du bor ju bra till mitt emellan båda typ :)

//H

Tack alla för en go tur! Tog några myrsteg framåt i cykelförmåga :-).... några utförsbackar som var fullständigt omöjliga för 2 mån sedan börjar kännas inom räckhåll. Kul!
Mina ben undrade dock vad f-n jag höll på med, bortskämda som de blivit över semestern.

M

Vad roligt att det blev en härlig tur. Dessvärre kunde jag inte följa med igår, men det går väl fler turer så klart. Var det något slags rekord med 15:on stycken? Det låter som nästan för många om man skall hålla ihop alla, eller fungerade det bra? Delade ni upp er?

Tillbaka
Topp